Gå til innhold

To problemer. Blurrete og irriterende objekt

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp installert XP på en helt ny masking og en helt ny 19' 930BF Samsung skjerm på 1280x1024, 75 Mhz, 32 bit color.

Men etter jeg installerte driveren som kom med i bundelen på skjermkortet mitt (7900gtx), så ble skjermen så uklar på en måte. "Blur"rete hvis dere skjønner. Jeg har sjekket litt rundt i det programmet, men ingenting funker.

Det andre problemet er at det er, helt til venstre en tynn strek som går fra toppen til bunnen og den streken er rosa....

Er det noen som kan hjelpe meg her?'

Takk

USKARPT er vel ordet jeg ikke kom på isted. Jeg har endret Sharpeness på skjermen min fra 50 til 100, som hjalp litt, men det er fortsatt plagsomt.

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk i Windows hva for en oppløsning du kjører, og sjekk OGSÅ i skjermens menyer hva for en oppløsning den kjører. De kan være forskjellig, og det skal de selvsagt ikke være. Har opplevd noe veldig likt det du beskriver på mine LaCie skjermer, og i mitt tilfelle kjørte Windows 1600x1200 mens skjermen viste 1604x1200, noe som medførte at alt på skjermen var ute av fokus. Også en stygg vertikal linje var synlig på høyre side. Det oppstod når driveren var installert.

Problemet løste seg ved å kjøre analogt framfor digitalt, men også ved å kjøre digitalt og bruke skjermdriverens "swap display" mulighet. Kortet er ATi basert.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Du kan begynne med å høyreklikke på skrivebordet, velge Properties (jeg har engelsk, valget helt i bunnen). Velg deretter Settings ("arket" helt oppe til høyre) og du får instillinger om skjermen. Men typisk så burde det holde å gå inn i selve skjermens menyer (skjermen, ikke skrivebordet) for å se hva slags signal den faktisk fikk. Her står det også hertz og liknende.

Alt dette høres kanskje litt banalt ut, men det hender nå at skjerm og skjermkort ikke kommuniserer helt som de skal :)

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Misforstod jeg :p Trodde at skjermen var det du sa der.

Skjermen viser 1282x1024 mens systemet viser 1280x1024...

Jeg har Nvidia basert kort.. Noen som kan si hvordan jeg fikser dette med Nvidia?

Problemet løste seg ved å kjøre analogt framfor digitalt, men også ved å kjøre digitalt og bruke skjermdriverens "swap display" mulighet. Kortet er ATi basert.
Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

Samme problem analogt og digitalt? Har også en annen maskin med nVidia 7800GT kort som kjører på de samme LCD skjermene, og her er det ingen problemer.

Veeent nå litt, der sa det PING i hodet mitt :) Skal se om jeg kan huske å poste screenshots for hvordan man gjør det trikset på nVidia kort iløpet av morgendagen :D

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...