Gå til innhold

OpenWatcom C og assembly program


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært her på en stund, for jeg har fått så mye ubrukelig pepper for mine meninger mot aseembly, c++ og java, men her har jeg et C/Assembly program jeg skrev i dag, det er laget i dos, bruker dos4gw og er skrevet i Open Watcom, og har 3d grafikk (matriser, og standard 3d prosjektering) hadde vært fint å høre hva dere synes.

 

har ikke helt fått linjer til å fungere (all tegning er håndlaget, heftig bruk av memcpy og assembly, men 3d sluker litt, for det er ikke optimalisert kode)

 

Det hender at dos4gw kræsjer når programmet avslutter (noe pagefaults og noe greier) men det har jeg sett på mange dos4gw programmer før, syndicate wars og slikt.

 

escape avslutter.

 

forresten, alt har jeg skrevet, har ikke kopiert NOE

 

Og dermed: C er raskere en Java, dette kunne ikke i verden gått så fort rundt på java.

Assembly er raskere en C og C++, setpixel, getpixel, clear (ikke i bruk), fade, blur har jeg skrevet i assembly, scrolling er laget med memcpy.

jeg kunne brukt memset istedet for clear, men det er mer morosamt å lage det selv :)

 

3d grafikken er kun laget i C++, eneste som er assembly er at jeg bruker sincos funskjonen istedet for sin og cos. :)

graph.zip

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uhm, en gang til? -- fikk ikke helt med meg den der du .. EDIT: <snip>okei, jeg skal la være å rante så jævlig; (note to self: jeg sparer sikkert mer tid på denne måten)</snip>

 

edit: oh, og jeg har ingen mulighet til å teste denne tingen

Endret av lnostdal
Lenke til kommentar

hmmm... hadde det litt travelt, alt stenger så forbanna tidlig i dag :p

 

det jeg egentlig skulle si var noe annet :p

har vært litt borte i det siste :p

 

Jeg forsøkte med å få til abs() som val ^ 0x80000000 men det fikk programmet til å klikke...... og jeg fatter ikke hvordan det en gang er mulig......

 

siden det ville vært bedre en (val < 0 ? -val : val) og abs() hadde gjort at jeg måtte inkludert math.h.....

Lenke til kommentar
hadde gjort at jeg måtte inkludert math.h.....

ja; _det_ ville jo vært universets undergang .. fysikkens lover tilsier at om noe sånnt skulle skje (gud forby) så vil all materie implodere mot et svart hull generert et sted dypt inne i hodet ditt - før du "selv" forsvinner inn i dette hullet med lyden av vann som tappes fra et badekar ...

 

grunnene til at du driver med dette må være hinsides vanlige dødliges fatteevne; det er det eneste jeg greier å tenke ut .. mens oss vanlige mennesker av kjøtt og blod bruker avskyelige ting som OpenGL (og math.h) jobber du på en platform med `DOS extender' basert på en nå utgått teknologi fra 80-tallet (du er klar over at OS kjører i protected mode nå? du trenger ikke svare) og assembler for en løsning som i utgangspunktet kan implementeres ....<snip>.... ja, nei .. jeg vet ikke .. jeg gidder ikke engang

Endret av lnostdal
Lenke til kommentar

at det går an Inostdal...

 

Helt utrolig hvordan du også ignorerer spørsmålet mitt ved å snakke om noe du ikke vet noe om.

 

"Jeg kan ikke assembly, og jeg vet ikke noe om det, men du er teit" vil jeg ha meg frabedt.

 

Hva lærer jeg av å sitte å skrive ting i assembly? ganske forbanna mye.

Hva lærer du av å bruke abs()? ikke en skit. jeg er ikke proffesjonell programmerer, jeg har lært alt dette helt på egenhånd, og da er det ikke så forbanna morro å høre drittpreik fra overlegne idioter.

 

Du burde være litt mer ydmyk ovenfor mine erfaringer og evner, for nå er du rett og slett en drittsekk, lykke til med vennene dine.

 

Vennligst prøv programmet, og gjør en ny vurdering.

Lenke til kommentar
B|Real: Så vidt jeg vet har du ingen peiling på dette så hva grunnlag har du for å si at tittel på innlegget ikke er god nok.

Har du forvilla deg inn her igjen dakkar. :wee:

6234906[/snapback]

Hva jeg kan eller ikke kan tror jeg du vet fint lite om egentlig...

Uansett...det står at man ikke skal kommentere innlegget ovenfor så please...don't ok? Har du noe du vil ha sagt så ta det til meg via PM ok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...