Lauritz1 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Heisann! Hovedkortet mitt har 2 S-ATA porter, jeg har en S-ATA harddisk og nå lurer jeg på å kjøpe meg ennå en harddisk, men jeg lurer på om jeg kan ha S-ATA2 harddisk? Funker S-ATA2 på vanlige S-ATA porter? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Først av alt, det er ingenting som heter Sata2. Og ja "Sata2" er bakoverkompitabelt. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Jada. Ingen forskjell på SATA 1 og 2. Bare at SATA2 disker har større dataoverføringshastighet. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Det kan hende du må sette på en jumper for at HDen skal kjøre vanlig S-ata hastighet. Det funker fint, og hastigheten du mister er kun teoretisk. Lenke til kommentar
Lauritz1 Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Først av alt, det er ingenting som heter Sata2. Og ja "Sata2" er bakoverkompitabelt. 6234121[/snapback] Hva heter det da? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) SATA 3Gb/s er det riktige navnet. SATA II var aldri eit navn på produktet, men faktisk navner på organisasjonen som utvikla SATA 3Gb/s. For å skille dei kan du bruke SATA 1.5Gb/s og SATA 3Gb/s. http://www.sata-io.org/namingguidelines.asp The term SATA II has grown in popularity as the moniker for the SATA 3Gb/s data transfer rate, causing great confusion with customers because, quite simply, it’s a misnomer. The first step toward a better understanding of SATA is to know that SATA II is not the brand name for SATA’s 3Gb/s data transfer rate, but the name of the organization formed to author the SATA specifications. The group has since changed names, to the Serial ATA International Organization, or SATA-IO. The 3Gb/s capability is just one of many defined by the former SATA II committee, but because it is among the most prominent features, 3Gb/s has become synonymous with SATA II. Hence, the source of the confusion. For an accurate description of Serial ATA capabilities and the official guideline to SATA product naming, please see the details below. Endret 3. juni 2006 av zeph Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Først av alt, det er ingenting som heter Sata2. Og ja "Sata2" er bakoverkompitabelt. 6234121[/snapback] Hva heter det da? 6234267[/snapback] Disker som støtter 3GB/s, Hot Swap eller NCQ får ofte betegnelsen Sata2 som er ett feilaktig navn. Disse teknologiene er bare utvidelser til Sata standarden, så det heter fremdeles Sata. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) pjatt pjatt pjatt forskjellig kontroller forskjellig farge på sata port utenom nye hovedkort er vel det mest riktige å kalle det sata2 for å unngå misforståelser iallefall hvis en har asrock med uli chipsett Endret 3. juni 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå