Xmir Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Sitter og funderer på å kjøpe meg en laptop, men er ikke kjent med ytelsen til de forskjellige mobile prosessorene. Hva gir mest for pengene? Lenke til kommentar
Momo Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Sitter og funderer på å kjøpe meg en laptop, men er ikke kjent med ytelsen til de forskjellige mobile prosessorene. Hva gir mest for pengene? 6233749[/snapback] Mest for pengene får du i dag både med Intel og AMD, henholdsvils Celeron og Sempron. Det du bør se på om du skal kjøpe deg en billig bærbar er òg hvor mye ram du får med (1 GB er gode greier), hvor stor HDD (minst 60 GB, er min erfaring), og hva slags skjermkort. Det beste er å komme med noen alternativer så folk kan hjelpe deg å velge mellom dem. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Enten du kikker etter dual eller single core, så er det utvilsomt et større utvalg av bærbare med Intel prosessorer. AMD Turion 64 (single core) Turion 64 -prisguiden Intel Core Solo (single core) Core Solo -prisguiden Intel Core Duo (dual core) Core Duo -prisguiden Turion X2 (dual core) stod ikke på listen i prisguiden, men den er jo nettop lansert så det tar vel litt tid før det blir et respektabelt utvalg. Intels Core Duo/Solo har iallefall vist seg å være en utmerket prosessor for bærbare og utvalget er som du ser stort. Om Turion X2 er dårligere/like god/bedre enn Core Duo har jeg igrunn ikke noen formeninger om da jeg ikke har sett gode tester der både ytelsen og batterikapasiteten er målt. Endret 3. juni 2006 av kjaks Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Det blir litt enklere om du sier hvor mye du vil bruke på pcen. Både Turion og PentiumM er gode valg. Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 hmmm. jeg prøver i denne tråden også hva vil forskjellen på pentium m og core solo være?? håper på svar, takk Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Altså... jeg skal ha den i en skolepc sin skal kunne brukes til litt forskjellig. Tenkte å satse på dualcore. Fint om den ikke suger strøm som feks prescott. vet ikke om det var godt nok svar på hva jeg skal bruke den til Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 hmmm. jeg prøver i denne tråden også hva vil forskjellen på pentium m og core solo være?? håper på svar, takk 6238690[/snapback] Core Solo er vel en forbedret Pentium M. Core Duo er to slike kjerner ved siden av hverandre. Lenke til kommentar
mard Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Der fikk faktisk jeg også noe å tenke på. Har akkurat bestilt en acer aspire me en intel pentium M prosessor på 1,7 ghz...er dette dårli eller? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Der fikk faktisk jeg også noe å tenke på. Har akkurat bestilt en acer aspire me en intel pentium M prosessor på 1,7 ghz...er dette dårli eller? 6420480[/snapback] Det er ikke dårlig. Men det spørs bruksområde og resten av pcen. Hvilken modell kjøpte du? Lenke til kommentar
mard Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Der fikk faktisk jeg også noe å tenke på. Har akkurat bestilt en acer aspire me en intel pentium M prosessor på 1,7 ghz...er dette dårli eller? 6420480[/snapback] Det er ikke dårlig. Men det spørs bruksområde og resten av pcen. Hvilken modell kjøpte du? 6420499[/snapback] Kjøpte Aspire 1642zwlmi. 1gb ram, 100 gb harddisk..kommer ikke til og bruke pcn til annet en lett skole arbeid, msn og noen småspill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå