Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På mesteparten av dei nyere harddiskene, kan du skru av write back cache (og dei andre). Kjører du ein "meir avansert" raid løysning for IDE disker er blir dette skrudd av by default.

 

Men, som sagt tidligere kjører du med ein UPS på serveren så vil dette uansett ikkje være eit problem. Såfremt ikkje serveren krasjer... Siden det er den eineste gangen cachen ikkje vil bli skrevet til hdden. Men har du ein server som krasjer er det jo noko galt ein plass uansett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder MySQL så var den heilt ubrukeleg. Kvifor?

 

Sikkerheit er katastrofalt dårleg. Korrupte tabeller osv er faktisk vanlegt. Sånt er uakseptabelt.

Ytelse ved kraftig belastning. MySQL er kjempekjapp på enkle spørringer og SVÆRT få samtidige brukere. Men om 30+ skulle bruke MySQL samtideg så vil den knele skikkeleg.

STOR mangel på viktige funksjoner.

Lisens trøbbel.

6378920[/snapback]

Lisenstrøbbel, den ønsker jeg en utdpyelse rundt.

Når det gjelder korrupte tabeller så er jeg enig der, veldig plagsom "feature" i MySQL.

 

Men når det gjelder ytelsen er jeg såpass frekk at jeg skylder på vedkommende som satte det opp / testet. MySQL har ikke et problem med høy trafikk, det er veldig avhengig av 2 saker. Nemlig hvordan MySQL er konfigurert og hva slags hardware serveren har. Vår dedikerte MySQL server for forumet har vært oppi flere hundre concurrent connections og kjører 70 spørringer i snitt, her er det hvertfall hardwaren som begynner å slite før MySQL gjør. :)

 

Men desverre er det dette med korrupte tabeller igjen, når en tabell blir korrupt kan det lett føre til at spørringer tar lang tid å fullføre, og da stopper ting fort. Men igjen kan for lite minne og sørge for at alt går veldig, veldig mye tregere, så enkelte ganger kan det bli litt herk å få avklart hva som er årsaken til treghet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...