Gå til innhold

Er SVS subwoofere virkelig så bra?

Anbefalte innlegg

La inn et innlegg på AVForum angående en sub jeg hadde tenkt å kjøpe meg (Dali Concept Sub 12) og ble nærmest tvunget til å kjøpe SVS i stedet. Alle har lovord om den, og påstår at om jeg hørte en SVS sub, ville jeg nærmest gremmes over lyden til Dali subben etterpå.

Spørsmålet er derfor, er SVS sub så utrolig mye bedre? Man kan visst få brukte til 4500 kroner, samme pris som den Dali sub'en jeg tenkte å kjøpe meg, og hvis de virkelig er så mye bedre, så tror jeg at jeg skal vente til en brukt dukker opp. Er imidlertid litt utålmodig, da min gamle sub sa takk for seg her om kvelden, og jeg lider av bass abstinenser. Mine eksisterende høyttalere spiller greit dypt i seg selv, men det er noe eget med en subwoofer da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg har hørt noen av de, så er ifølge mange andre Concept sub'n egentlig ikke særlig bra for prisen.. Har foresten merket at SVS sub'ene skrytes himmelhøyt av folk på AVForum, må vel være en grunn, så du kan jo høre om å få en demo av en SVS sub hjemme hos en person som bor i nærheten? Er bare å lage en tråd hvor du spør om du få komme hjem til noen å høre :)

Lykke til videre med valg av sub :)

Lenke til kommentar

Concept sub'n har høstet dårlig kritikk, SVS blir roset opp i skuene av ethvert hifi magasin. så ja, ligger nok noe i det.

svs synker desverre ikke så mye i pris ettersom den er så ettertraktet, så godt mulig at man kan gjøre et bedre bruktkupp når det gjelder ytelse pr kr på andre merker.

men igjen så koster jo en ny SVS PB10-NSD ikke mere enn 5200,- da link.

legg merke til at den ikke har integrert delefilter, så funker dårlig på en stereo forsterker f.eks.

Lenke til kommentar

Fant en demobrukt SVS PB-10 ISD på Lsound sin hjemmeside. Kostet meg i underkant av 4500 kroner, samme som Concept sub'en jeg vurderte (frakt i tillegg, men det går greit). Eneste minuset, er at den må sendes, så jeg er fortsatt noen dager uten sub. Jeg overlever vel. Skal jo bli bra vær de nærmeste dagene :)

Phax: Har surround med sub pre-out, så det skal nok gå bra :)

Lenke til kommentar
Fant en demobrukt SVS PB-10 ISD på Lsound sin hjemmeside. Kostet meg i underkant av 4500 kroner, samme som Concept sub'en jeg vurderte (frakt i tillegg, men det går greit). Eneste minuset, er at den må sendes, så jeg er fortsatt noen dager uten sub. Jeg overlever vel. Skal jo bli bra vær de nærmeste dagene :)

Phax: Har surround med sub pre-out, så det skal nok gå bra :)

6233905[/snapback]

klokt valg, du blir nok fornøyd skal du se! :)

Lenke til kommentar
ikke kjup concept subben , jeg har den og denn spiller ikke så himla bra

6234700[/snapback]

Leser du innlegget mitt over, så ser du at jeg ikke gjorde det heller :) . Har bestilt en demobrukt SVS PB-10 ISD til samme pris. Så fort man får plassert den riktig, skal den visst være ekstremt bra, ihvertfall hvis man ser på prisen. Håper de er raske med å sende, så jeg kan hente den lørdag til uken (da har jeg kanskje tilgang på bil en bitteliten stund).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Den spiller... brutalt, for å si det på en pen måte. Men positivt ment. Den er ikke bare kraftig, men spiller rent og treffer riktig også. Og den går utrolig dypt. Det eneste er at jeg i begynnelsen savnet litt et område mellom sub'en og gulvhøyttalerne mine, men tenker ikke så mye på det nå. Om det er fordi den begynner å bli innspilt, eller fordi jeg er blitt vant til det, er jeg ikke sikker på. Kan også være at mine gulvvhøyttalere ikke går like dypt som forsterkeren prøver å få de til å gjøre. En annen ting er at disse SVS sub'ene kan være litt vanskelig å plassere riktig, og varierer etter hvordan formen og størrelsen på rommet er. Føler jeg har funnet en bra plassering ganske kjapt (hjørnet lengst unna sofaen) og koser meg når det rister i eksplosjoner på filmer :)

Men den er stor. Og da mener jeg STOR. Og grådig tung. Den ser skikkelig slem ut, og det er den jo da også. Så pass på at du har et sted, hovedsaklig et hjørne, å sette den i.

Den er vel verdt 5000 kroner, og kan anbefale den til folk som vil ha en meget god sub, som har plass til den og ingen naboer i nærheten. Evt. kan det forsvares hvis naboene dine bråker selv, slik som mine gjør (stakkars folka får kjørt seg nå... hevnen er søt :devil: ). For de som bare vil ha litt mer mat i musikk, er kanskje en billigere sub mer hensiktsmessig.

Lenke til kommentar
Den spiller... brutalt, for å si det på en pen måte. Men positivt ment. Den er ikke bare kraftig, men spiller rent og treffer riktig også. Og den går utrolig dypt. Det eneste er at jeg i begynnelsen savnet litt et område mellom sub'en og gulvhøyttalerne mine, men tenker ikke så mye på det nå. Om det er fordi den begynner å bli innspilt, eller fordi jeg er blitt vant til det, er jeg ikke sikker på. Kan også være at mine gulvvhøyttalere ikke går like dypt som forsterkeren prøver å få de til å gjøre. En annen ting er at disse SVS sub'ene kan være litt vanskelig å plassere riktig, og varierer etter hvordan formen og størrelsen på rommet er. Føler jeg har funnet en bra plassering ganske kjapt (hjørnet lengst unna sofaen) og koser meg når det rister i eksplosjoner på filmer :)

Men den er stor. Og da mener jeg STOR. Og grådig tung. Den ser skikkelig slem ut, og det er den jo da også. Så pass på at du har et sted, hovedsaklig et hjørne, å sette den i.

Den er vel verdt 5000 kroner, og kan anbefale den til folk som vil ha en meget god sub, som har plass til den og ingen naboer i nærheten. Evt. kan det forsvares hvis naboene dine bråker selv, slik som mine gjør (stakkars folka får kjørt seg nå... hevnen er søt :devil:  ). For de som bare vil ha litt mer mat i musikk, er kanskje en billigere sub mer hensiktsmessig.

6476460[/snapback]

Går for en XTZ 99 W12 selv. Den er visst ikke like bra, men koster 3700,- og skal være litt bedre på musikk. Men bevares, det er nok ingen SVS :)

GLEDER meg til å få subben i hus ;)

hva slags fronter har du?

Lenke til kommentar

At SVS ikke spiller bra på musikk er en myte. Spiller faktisk veldig bra på musikk. Lyd og Bilde testet for en stund siden en SVS PB12 Ultra /2, å de skrev da at dette var den mest musikalske subben de hadde hørt.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Går for en XTZ 99 W12 selv. Den er visst ikke like bra, men koster 3700,- og skal være litt bedre på musikk. Men bevares, det er nok ingen SVS :)

GLEDER meg til å få subben i hus ;)

hva slags fronter har du?

6487112[/snapback]

Sub'en er nok det eneste jeg har å skryte av på musikkfronten. Hehe. Har Genexxa GX 680 fronthøyttalere. Men de er bra nok for meg, og faktisk utrolig kraftige. Ellers KEF senter, Prosan bakhøyttalere og Kenwood surroundforsterker.

Jimramse: Jepp, også min SVS spiller musikk bra. Digger trøkket jeg får i musikk som fortjener litt trøkk. Tror ikke naboene digger det like bra :!: (men som sagt, de bråker oftere enn meg, så de fortjener det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...