Gå til innhold

Skolerelatert side, let me burn.

Anbefalte innlegg

Siden er laget utifra oppgaven vi fikk; jeg som skuespiller. Side

først listet jeg den opp under skolehjelp her, men ble oppfordret til å sette marsjen inn her.

Eksamen neste uke, Velger å presentere min nettside fra Web-design prosjektet.

Som en mindre erfaren webutvikler trenger jeg fagutrykk og alt verdt å nevne rundt siden min (positivt, negativt), Og har dere erfaring, kom tips og forslag for hva jeg bør legge frem. Hjelp en HW-bror ^^

(om noen har eksamennotater for sin egen side jeg kan gå ut ifra, ville det vært fortreffelig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå aner jeg ikke nivået på oppgaven/eksamen/fag/lærere, men på dette forumet pleier vi ikke være snille med folk som bruker frames eller tabeller. Jeg ser du benytter begge deler, så her er det muligheter for slakt! neida...

liker godt at du har brukt litt css til å style sida, det er bra! styling skal skje med css, ikke med html :)

hvis du klarer å designe siden uten frames, så vil den også bli mer aktuell å besøke. Pr i dag er det helt umulig å oppgi url til undersider hos deg, siden kun frames-sida står oppført i adresselinja. et bokmerke vil også kun kunne peke til framsida... Så i dette tilfelle mener jeg at frames bør kunne unngåes! Hvis du i tillegg gjør om tabellene dine til <div>'s, og styler disse med css, kan du få et virkelig så bra resultat! (men som sagt aner jeg ikke nivået på undervisningen, jeg vet det finnes syke lærere der ute som sier man skal bruke tabeller...)

Lenke til kommentar
jeg vet det finnes syke lærere der ute som sier man skal bruke tabeller...)

6234033[/snapback]

Er redd vi fikk en slik en ja.

Vi ble lært opp i bruk av tabeller i tillegg til frameset i Dreamweaver. Hører dette nå sees på med avsky,

Glemte å nevne at det er bare "underlinken" som tilhører meg. Hovedsiden ble laget av lærer, mens elever fikk hver sin lille del å lage.

Dumt, men siden får bli som den er. Har ihvertfall godt med negativt å nevne for eksaminator. Keep it coming. ;)

Lenke til kommentar

Haha!

Brun Terje Brun!

Neida, det er koselig å se deg på denne siden av forumet :D

Folka er ikke mye bamjertige her, nei, men du blir vant til det :p

Var gøy å se at jeg hadde rett :tease:

Jeg kunne også fått noen eksamensnotater, noe hint til hva man må legge si noe om eller tips i det hele tatt, siden jeg også legge fram webprosjektet mitt.

Her er linken hvis noen føler for at de kanskje en gang i tiden finner ut at de kanskje vil se på den ;) :

Webprosjekt

Lenke til kommentar

whom: klarer du å designe sida uten frames da? vil hjelpe masse!

også bør du titte på denne: http://validator.w3.org/

her kan du teste sida de, pluss at den forteller deg hva som er feil. På den måten lærer man ganske mye html.

når det gjelder design synes jeg ikke sida de var så veldig fin (men jeg har sett mye værre). det virker som du har 2 logoer, isteden for ett bilde. det liker jeg ikke, føler det blir litt rotete. fargevalget er greit, bra at du ikke går i fella med å helle på med ørtenhundre ulike blinkende farger!

bildene du har på sia de er store (altså i lengde/bredde), og teksten flyter ikke noe pent rundt de. Hva med minde bilder som man eventuelt kan klikke på for å se de i full størrelse?

legger også til at layouten virker ulik på hver side jeg besøker. f.eks. har alle sidene dine ulik bredde (iallefall i min browser), og det gjør at man kan få inntrykk av at sia er rotete..

Hva med en tittel på sia?

da tror jeg ikke jeg har så mye mer å sette fingeren på i denne omgang. :p

Lenke til kommentar

Som nevnt er poenget å ha mye stoff å nevne rundt siden som jeg kan framlegge for eksaminator i overmorgen. Ingen tvil om at det jeg har fått til nå hjelper :D

Vil spessielt Godt fargevalgt, men framstår rotete på enkelte punkter. Det finnes også bedre måter å bygge siden opp på, men vet ikke om jeg bør nevne dette?

Grunnen yil ay jeg er i tvil, er at læreren vår lærte oss nettopp WYSIWYG-Dreamweaver og at vi burde bruke frames og tabeller. Og kan jeg da legge frem at jeg burde ha gått bort fra undervisningen og brukt andre metoder jeg ikke har lært i skolen?

Når det gjelder å ha testet i Oprah og Firefox så gjorde jeg faktisk det. Noterte at det ikke var like bra som i IE, men kunnskapsløs som jeg er, så visste jeg heller ikke hva som måtte gjøres for å få fullstendig kompatibilitet.

Kanskje dere kan vise meg litt av koden som er feil, så kan jeg vise koden for eksaminator, og avslutte "bla. dette, gjør at siden ikke sees lik ut i oprah"?

Lenke til kommentar

siden du skal ha eksamen i dette faget, og lærerer har lært deg en metode, tror jeg det er lurest å bruke denne. Altså ikke komme med at det lærerer sier er dumt/feil. På den annen måte trekker det sannsynligvis veldig opp hvis du har lært deg mer om webdesign på egen hånd - det viser jo iniativ og tiltakslyst..

siden sensor skal sette karakter, så kan man i teorien fortelle om hvor håpløst tabeller og frames er, men jeg tror altså det ikke er lurt.. Men hvis sensor kan litt om web-design, så vil det også være dumt å si at tabeller og frames er måten man lager nettside på..

ser at du posta bumpen din i går, så sannsynligvis ser du ikke dette innlegget før etter at du er ferdig hos sensor. Hvordan gikk det?

(fint at du testa sia i Opera og Firefox)

Lenke til kommentar

Fikk 5 :D

Holdt det gående i 20 min og mer til, så gikk ypperlig.

Nevnte bare såvidt at frames kanskje ikke var den beste oppbygningen, men tror ikke det gjor. Det som kan ha hindret meg fra å toppe helt nok, var nok at jeg glemte helt bort å presentere arbeidet mitt i forhold til lærerplanen, et av hovedkriteriene. ;)

Edit: takk for hjelpen btw, var til stor hjelp.

Endret av whom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...