Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop'en er helt doed..

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1559 laptop fra netshop.

Naa har saaklart det utenkelige skjedd, nemlig at den har sluttet aa fungere bare en uke foer jeg skal levere en stor oppgave som er lagret paa pc'en. Og neida, jeg tok saaklart ikke backup. Blir kjempeglad hvis noen har en loesning!

Naar jeg proever aa skru den paa skjer det absolutt ingenting.

Jeg har proevd:

-aa ta ut batteriet og sette det inn igjen.

-aa starte uten batteriet, med bare stroemforsyning

-holdt start-knappen inne i 10 minutter ute batteri eller stroemforsyning (i haap om aa faa resatt biosen)

Noen som har noen andre gode forslag?

OEyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallois!

Hadde samme problem med en bærbar selv engang. Problemet var da at strømforsyningen/laderen og batteriet hadde tatt kvelden. Leverte de til rep. og fikk nytt.

Problem solved :thumbup:

Hvertfall da.

For å sjekke om det er ladern, er d bare å se om du får noe ladelys når du setter den inn...

Lenke til kommentar

Det er ikke stroemforsyningen som har tatt kvelden.. Problemet begynte da jeg brukte den i batteri-modus og batteriet ble tomt. Jeg tok den da med hjem og puttet i stroemforsyningen, men den ville ikke starte.

Men ladelyset lyste. Men Hver gang jeg provde aa skru paa pcen slukket ladeyset og jeg maatte ta ut og inn stroemforsyningen for at ladelyset skulle begynne igjen. Saa jeg fikk ladet batteriet helt opp ogsaa, men det hjalp ikke.

Kan det vaere noe som har hengt seg pga av at jeg gikk tom for batteri? Kanskje noe som kan resettes?

Lenke til kommentar

Har du sjekkat at ladelyset på pc'n oxo lyser?

Om alle lys er i orden og du alikevel ikke får start på pc'n ville jeg kjøpt meg et kabinett om det er viktige filer du har der. Ville deretter levert inn pc'n.

Tror ik det er så mye annet å gjøre. :hmm:

Endret av Puccifer
Lenke til kommentar

Ta ut batteriet, koble fra strømmen og trykk deretter inn av/på knappen i ca. 2 minutter. Koble til strøm og prøv å starte laptopen uten batteri. Dersom det funker, skru den av igjen, sett i batteriet og bruk maskinen som vanlig mens batteriet lades opp igjen :)

Lenke til kommentar

Det funket ikke heller :(

Sikker paa at 2 minutter er nok? Jeg har nemlig hoert 10 minutter foer.

Proever 10 min neste gang for aa vaere sikker.

Det viser seg naa at jeg ikke finner noen her i Sydney som har mulighet til aa fikse en aopen pc...

Dette suger skikkelig..

Lenke til kommentar
Det funket ikke heller :(

Sikker paa at 2 minutter er nok? Jeg har nemlig hoert 10 minutter foer.

Proever 10 min neste gang for aa vaere sikker.

Det viser seg naa at jeg ikke finner noen her i Sydney som har mulighet til aa fikse en aopen pc...

Dette suger skikkelig..

6250709[/snapback]

er det ikke garanti sak da ?.... kan sikkert fikse for deg, men da må du sende den til meg. må ha faktura, evt. garanti bevis og hvem skal jeg belaste...

Lenke til kommentar

er det ikke garanti sak da ?....  kan sikkert fikse for deg, men da må du sende den til meg. må ha faktura, evt. garanti bevis og hvem skal jeg belaste...

6261108[/snapback]

Jo garantisak, men jeg er i Sydney og trenger pc'en til siste ukene paa skolen. Jeg fikk tak i en som kunne se paa det her, men det koster 600 bare for at han skal se paa det, for jeg hadde visst ikke internasjonal garanti...

Ikke noe problem naar jeg kommer til norge, men veldig kjipt akkurat naa. Tror jeg bare faar bite i det sure eplet og vente til jeg kommer til norge med aa faa fikset den, for jeg er raka fant om dagen.

Hvis ingen har noen andre glimrende forslag?

Har kontrollert at stroemforsyningen virker og at det er spenning paa pinnene inn til batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...