Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Først så det ut som det gikk, men rett eterpå, så stoppet den og nå får jeg denne feilmeldingen:

7252938[/snapback]

 

Samme som jeg fikk før jeg endret product code. Hvilken code er det på din telefon (står under batteriet hvis du ikke har NSS tilgjengelig).

7253536[/snapback]

 

Hvordan fikk du endret.

 

Prøvde å skrive det inn flere steder, uten at det skjedde noe

 

Hvor skal ny kode skrives inn?

 

Hvor skal det trykkes for å overføre koden?

7253553[/snapback]

 

 

Litt på siden, men er litt desperat nå:

Sliter med min nyinnkjøpte N73: Straks jeg startet den for første gang begynte den å restarte titt og ofte... skjermen fader ut som i en fancy spesialeffekt.

Firmware versjonen telefonene kom med var 2.0628.0.0.1 og oppdaterte den hos Lyd og Tele (i Trondheim) til v2.0628.0.0.3 men problemet med reset'ing er der fortsatt. Har code 0529605 og får beskjed om at det ikke eksisterer noen oppdateringer når jeg forsøker via Nokias offisielle sider. Er det fordi jeg har siste versjon allerede? Er det bare å sende telefonen tilbake til forhandler, eller har jeg et softwareproblem? Må ellers si at jeg er fornøyd med telefonen, fungerer fint til gps (god skjerm) og til bildetagning.

 

Hvis dette er et gjennomgansproblem med N73 går jeg til innkjøp av en N93 - noen som har hørt om liknende problemer med den modellen?

 

 

 

SGu

7256728[/snapback]

 

 

Du kan jo prøve å endre code.

 

Fremgangsmåten står beskrevet noen sider tilbake.

 

Min var låst til Tele2, byttet code og oppdateringen gikk med en gang.

 

Husk å ta sikkerhetskopi av innholdet over til minnekortet.

 

Fungerer flott på min.

 

Men husk alt på egen risiko.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig forskjellene mellom entry-utgaven av N73 (eller tele2' for den saks skyld) og Nokias orginale software?

7257288[/snapback]

 

Operatøren har lagt til ferdiginnstillinger og menyer for sine tjenester. I andre land (bla England) er branding biten mer omfattende enn her i Norge med grafiske endringer og noen ganger også egne programmer installert på telefonen.

 

Entry/Telenor utgaven av N73 er ikke så ille egentlig, en kan deaktivere alt som er telenorrelatert på den.

Endret av Spectre
Lenke til kommentar
Til dere som plages med kabelen..

Snurr kabelen ett par ganger rundt telefonen, slik at den får en bøy opp.. da skal den ikke miste kontakten.

 

Jeg bare lurer på om det er noget dårlig kabel nokia har levert med telefonen.. for handsfreen fungerer jo meget bra, uansett hvordan man vrir og vender på den.

7257937[/snapback]

Sant nok. Ikke noen problemer med handsfree så langt. Får se hvordan USB-problemet utvikler seg. Eneste er jo at med dårlig kontakt så blir FW-update hjemmefra en rimelig risky business (som noen allerede har fått erfare).

 

Kontakter som stikkes INN i selve telefonen (slik som Siemens har hatt en del av) må da være mye sikrere ift. kontaktproblemer... Synes Nokia burde fått ut fingeren på dette da de endret kontakt forrige gang...

Lenke til kommentar
Funket, men fikk beskjed om at det ikke fantes oppdatering til min telefon!

 

Har:

V2.0628.0.0.1

10.07-2006

RM-133

Nokia N73 63.03

som versjon!

7256978[/snapback]

 

Du har en Telenor utgave såvidt jeg kan se.

De forskjellige kan du finne her:

http://www.twisterflasher.com/handycracker...fo_by_hk2k2.xls

(Velg N73 nederst, Telenor finner du som V63 - ref 63.03 fra din telefon).

Etter å ha endret product code på min så har jeg nå ren skandinavisk utgave. Det står nå Nokia N73 (03) istedet for (63.03) tidligere.

Lenke til kommentar
Til dere som plages med kabelen..

Snurr kabelen ett par ganger rundt telefonen, slik at den får en bøy opp.. da skal den ikke miste kontakten.

 

Jeg bare lurer på om det er noget dårlig kabel nokia har levert med telefonen.. for handsfreen fungerer jo meget bra, uansett hvordan man vrir og vender på den.

7257937[/snapback]

Sant nok. Ikke noen problemer med handsfree så langt. Får se hvordan USB-problemet utvikler seg. Eneste er jo at med dårlig kontakt så blir FW-update hjemmefra en rimelig risky business (som noen allerede har fått erfare).

 

Kontakter som stikkes INN i selve telefonen (slik som Siemens har hatt en del av) må da være mye sikrere ift. kontaktproblemer... Synes Nokia burde fått ut fingeren på dette da de endret kontakt forrige gang...

7258233[/snapback]

 

Vet ikke om jeg vil si meg enig der, synes løsningen til nokia er grei nok. Men for meg virker det som om det er noe galt med kabelen som har fulgt med N73 som gjør at den mister kontakten...

Har aldri hatt kontaktproblemer, eller problemer med at kabelen har fallt av under bruk med handsfree.

 

Om du snurrer kabelen rundt telefonen mens du oppdaterer den, så vil den ikke miste kontakten.

Lenke til kommentar
Til dere som plages med kabelen..

Snurr kabelen ett par ganger rundt telefonen, slik at den får en bøy opp.. da skal den ikke miste kontakten.

 

Jeg bare lurer på om det er noget dårlig kabel nokia har levert med telefonen.. for handsfreen fungerer jo meget bra, uansett hvordan man vrir og vender på den.

7257937[/snapback]

Sant nok. Ikke noen problemer med handsfree så langt. Får se hvordan USB-problemet utvikler seg. Eneste er jo at med dårlig kontakt så blir FW-update hjemmefra en rimelig risky business (som noen allerede har fått erfare).

 

Kontakter som stikkes INN i selve telefonen (slik som Siemens har hatt en del av) må da være mye sikrere ift. kontaktproblemer... Synes Nokia burde fått ut fingeren på dette da de endret kontakt forrige gang...

7258233[/snapback]

 

Vet ikke om jeg vil si meg enig der, synes løsningen til nokia er grei nok. Men for meg virker det som om det er noe galt med kabelen som har fulgt med N73 som gjør at den mister kontakten...

Har aldri hatt kontaktproblemer, eller problemer med at kabelen har fallt av under bruk med handsfree.

 

Om du snurrer kabelen rundt telefonen mens du oppdaterer den, så vil den ikke miste kontakten.

7260347[/snapback]

 

Tro meg, den burde hatt lengre "pinner" inn i tlf så den hadde stått fastere i, opplever ofte dårlig kontakt mellom kabel og pc, samt headsett og pc og kjenner flere med samme tlf som gjør det. Eneste headsett som sitter skikkelig er AD-41\HS-20 som ironisk nok er kopivare ;)

Lenke til kommentar
Til dere som plages med kabelen..

Snurr kabelen ett par ganger rundt telefonen, slik at den får en bøy opp.. da skal den ikke miste kontakten.

 

Jeg bare lurer på om det er noget dårlig kabel nokia har levert med telefonen.. for handsfreen fungerer jo meget bra, uansett hvordan man vrir og vender på den.

7257937[/snapback]

Sant nok. Ikke noen problemer med handsfree så langt. Får se hvordan USB-problemet utvikler seg. Eneste er jo at med dårlig kontakt så blir FW-update hjemmefra en rimelig risky business (som noen allerede har fått erfare).

 

Kontakter som stikkes INN i selve telefonen (slik som Siemens har hatt en del av) må da være mye sikrere ift. kontaktproblemer... Synes Nokia burde fått ut fingeren på dette da de endret kontakt forrige gang...

7258233[/snapback]

 

Vet ikke om jeg vil si meg enig der, synes løsningen til nokia er grei nok. Men for meg virker det som om det er noe galt med kabelen som har fulgt med N73 som gjør at den mister kontakten...

Har aldri hatt kontaktproblemer, eller problemer med at kabelen har fallt av under bruk med handsfree.

 

Om du snurrer kabelen rundt telefonen mens du oppdaterer den, så vil den ikke miste kontakten.

7260347[/snapback]

 

Tro meg, den burde hatt lengre "pinner" inn i tlf så den hadde stått fastere i, opplever ofte dårlig kontakt mellom kabel og pc, samt headsett og pc og kjenner flere med samme tlf som gjør det. Eneste headsett som sitter skikkelig er AD-41\HS-20 som ironisk nok er kopivare ;)

7260415[/snapback]

Jeg bruker kabelen som fulgte med min gamle 6280, og her har jeg ingen problemer med kontakten.

Tror det er en feil med kabelen som N73 har blitt gitt ut med.

Lenke til kommentar
Til dere som plages med kabelen..

Snurr kabelen ett par ganger rundt telefonen, slik at den får en bøy opp.. da skal den ikke miste kontakten.

 

Jeg bare lurer på om det er noget dårlig kabel nokia har levert med telefonen.. for handsfreen fungerer jo meget bra, uansett hvordan man vrir og vender på den.

7257937[/snapback]

Sant nok. Ikke noen problemer med handsfree så langt. Får se hvordan USB-problemet utvikler seg. Eneste er jo at med dårlig kontakt så blir FW-update hjemmefra en rimelig risky business (som noen allerede har fått erfare).

 

Kontakter som stikkes INN i selve telefonen (slik som Siemens har hatt en del av) må da være mye sikrere ift. kontaktproblemer... Synes Nokia burde fått ut fingeren på dette da de endret kontakt forrige gang...

7258233[/snapback]

 

Vet ikke om jeg vil si meg enig der, synes løsningen til nokia er grei nok. Men for meg virker det som om det er noe galt med kabelen som har fulgt med N73 som gjør at den mister kontakten...

Har aldri hatt kontaktproblemer, eller problemer med at kabelen har fallt av under bruk med handsfree.

 

Om du snurrer kabelen rundt telefonen mens du oppdaterer den, så vil den ikke miste kontakten.

7260347[/snapback]

 

Tro meg, den burde hatt lengre "pinner" inn i tlf så den hadde stått fastere i, opplever ofte dårlig kontakt mellom kabel og pc, samt headsett og pc og kjenner flere med samme tlf som gjør det. Eneste headsett som sitter skikkelig er AD-41\HS-20 som ironisk nok er kopivare ;)

7260415[/snapback]

Jeg bruker kabelen som fulgte med min gamle 6280, og her har jeg ingen problemer med kontakten.

Tror det er en feil med kabelen som N73 har blitt gitt ut med.

7260443[/snapback]

 

Det kan nok være (har ikke prøvd den), men jeg hadde i alle fall problemer med hodetelefonkontakten. Der falt ene kanalen ut bare jeg rikket litt på telefonen. Har prøvd med et annet hodetelefonsett og en 3,5 mm adapter, uten problemer.

Lenke til kommentar
Funket, men fikk beskjed om at det ikke fantes oppdatering til min telefon!

 

Har:

V2.0628.0.0.1

10.07-2006

RM-133

Nokia N73 63.03

som versjon!

7256978[/snapback]

 

Du har en Telenor utgave såvidt jeg kan se.

De forskjellige kan du finne her:

http://www.twisterflasher.com/handycracker...fo_by_hk2k2.xls

(Velg N73 nederst, Telenor finner du som V63 - ref 63.03 fra din telefon).

Etter å ha endret product code på min så har jeg nå ren skandinavisk utgave. Det står nå Nokia N73 (03) istedet for (63.03) tidligere.

7258279[/snapback]

Forstår ikke helt det der. Det krysset, betyr det at det ikke fungerer å oppdatere? Jeg har forandret product code til en som er nevnt tidligere her i tråden, men får fortsat tikke oppdatert :ermm:

Lenke til kommentar
Forstår ikke helt det der. Det krysset, betyr det at det ikke fungerer å oppdatere? Jeg har forandret product code til en som er nevnt tidligere her i tråden, men får fortsat tikke oppdatert  :ermm:

7261278[/snapback]

 

Krysset er bare hvilken firmware som er tilgjengelig i operatørutgave f.eks Telenor (men jeg vet ikke hvor gammel oversikten er). En kan vel anta at operatør/branding utgavene oppdateres sjeldnere/senere en generiske utgaver.

 

Hva skjer når du ikke får oppdatert? Hvor langt i prosessen kommer du?

Gjenkjenner NSU telefonen din? Sier den at det ikke er noen oppdatering tilgjengelig nå?

Lenke til kommentar

Fikk oppdatert nå :p Lastet bare ned nyeste Nokia Software Updater fra sidene deres. Hadde versjon 1.1.30 eller noe som nektet å starte.

 

Men fy faen så sur jeg er. Jeg tok backup av telefonen. Tok TRE fuckings backuper for sikkerhetskyld. Og av en eller annen merkelig grunn får jeg ingenting av telefoninnholdet tilbake når jeg gjenoppretter.

Bilder og musikk kom tilbake på minnekortet, men ikke meldinger, kontakter osv...

 

Noen som vet hva som kan gjøres? Backupene er tatt med Nokia PC suite.

Lenke til kommentar
Fikk oppdatert nå :p Lastet bare ned nyeste Nokia Software Updater fra sidene deres. Hadde versjon 1.1.30 eller noe som nektet å starte.

 

Men fy faen så sur jeg er. Jeg tok backup av telefonen. Tok TRE fuckings backuper for sikkerhetskyld. Og av en eller annen merkelig grunn får jeg ingenting av telefoninnholdet tilbake når jeg gjenoppretter.

Bilder og musikk kom tilbake på minnekortet, men ikke meldinger, kontakter osv...

 

Noen som vet hva som kan gjøres? Backupene er tatt med Nokia PC suite.

7261684[/snapback]

 

Tok backup til minnekortet.

Ved tilbakekopiering var alt som det var før.

Selv programmer som var installert var tilbake.

Lenke til kommentar

Fikk endelig NSU til å skjønne at telefonen trengte oppgradering etter at jeg installerte Nokiasoftwaren på desktop pcen hjemme, hvor jeg ikke har hatt noe fra Nokia tidligere.

 

Var lykkelig som en liten gris i bingen, kjappere kamera, tilsynelatende bedre bilder og diverse andre forbedringer er jo ikke å forakte. Dumt at backupen ikke tok med seg hvordan jeg hadde organisert menyene mine, men pytt tenkte jeg.

 

Men så skulle jeg spille av musikken jeg lastet ned fra Telenorkampanjen og da var det stopp 'No activation key'. OK tenker jeg, jeg bare laster de ned på nytt. Dengang ei, på Telenorsidene får jeg diverse forskjellige feilmeldinger og etter at jeg tømmer cache og sletter cookies ser den ikke engang at jeg har Telenorabbonement.

 

Ringer Telenor og de kan fortelle at nedlasting er deaktivert for N73 med den nye softwaren fordi du kan kopiere låtene fra telefonen og brenne de så mange ganger du vil. :(

 

Noen andre med 3.x software som har det samme problemet? Min N73 var forresten ikke brandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...