Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Updater finner ikke ny software for min telefon heller, hva er dette for tullball?

7243806[/snapback]

Hvilken FW-versjon har du?

 

7243950[/snapback]

 

Den første releasesoftwaren, 2.ettellerannet.0.1.

7245879[/snapback]

Skal du være important så finner du versjonsnr. hvis du trykker *#0000#.

:)

Endret av jasal
Lenke til kommentar
fant ikke noe jeg, men hvor får jeg tak i s60spoton?

Prøvde du linken?

 

Handy Weather

Værvarsel på mobilen. Det følger med en smart skjermsparer og automatisk tastelås.

Pris: ca 100 kr (gratis prøveversjon 14 dager)

Produktside | Gammel test hos Amobil (Symbian 8.x)

 

AutoLock

Automatisk tastelås.

Pris: Gratis

Produktside

6084282[/snapback]

[edit] La til S60SpotOn med direktelink.

S60SpotOn

Bruk kameralys eller skjermbelysning som lommelykt.

Pris: Gratis

Produktside

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Er det mulighet for å sette meldingstone på personer angitt i en gruppe (jeg vil heller våkne av en melding med innhold, enn det faktum at noen har fått nummeret mitt og bruker det til å sende reklame)

 

Kunne ikke sagt det bedre selv, men har ikke noe svar (enda), så jeg lurer på akkurat det samme.

 

Nå har jeg plassert (u)ønskede nummer i en GRUPPE (via PROFILER), og førsøkt å tilegne denne GRUPPEN egen varsling. (Lydløs) :p

 

Og det ser jo greit ut, sånn på papiret.

 

Men det fungerer ikke. For alle som er med i GRUPPEN er jo også med i KONTAKTER, så da lager mobilen lyd likevel når jeg får meldinger.

 

Ringelyd er en annen sak, der kan jo hver kontakt tilegnes eget ringesignal. (Men har ikke funnet "lydløs" der heller....

 

Kan noen hjelpe?

Altså: Full kontroll på SMS-varsling til hver enkelte kontakt? :D

Lenke til kommentar
Virket ikke hos meg heller. Har lest om mange som har fått det til, men litt usikker på hvor de kommer fra, kan hende regionskodene for Norge ikke støttet ennå.

7244683[/snapback]

Ok, nå har jeg også prøvd, og jeg fikk samme resultat som dere (ingen oppdateringer tilgjengelig...)

 

Men det finnes sikkert en eller annen ildsjel på forumet her som ringer Nokia first thing in the morning og sjekker hva som skjer :thumbup:

 

Og så kommer det vel et svar i løpet av no-time her på forumet, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Ja huff, utrolig irriterende å våkne til telefon fra en eks eller av at en idiot du uansett ikke gidder å snakke med ringer.

 

Er vel et program som heter Advanced Call Manager eller noe i den retning, mulig dette kan hjelpe. :)

7248400[/snapback]

 

TAKK for tips! :thumbup:

 

Nå har jeg tenkt enda litt :p og kommet frem til følgende:

 

Hva om jeg deler kontaktene inn i TO grupper (i steden for bare EN), og så tilegner jeg hver gruppe sin egen PROFIL, (samt fjerner alle muligheter for varsling for "alle anrop"), vil telefonen DA fatte at disse GRUPPENE skal behandles ulikt? :hmm:

 

Jeg må visst tvinge dette oppsettet til å gjøre som jeg vil. Nå, min gode N73, gjør du som du får beskjed om, eller må jeg hente pisken? :dremel:

Lenke til kommentar

Det går an å fjerne brandingen (f.eks Telenor/Entry) eller gjøre om telefonen til en annen språkutgave med instruksjonene som ligger her:

http://www.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=344689

(PS: Endring av product kode fjerner ikke operatørsperren, men muliggjør kun innlasting av annen firmware enn den du har fra før).

 

For å kunne få det til så må vi vite telefonens 'product code' som blant annet står under batteriet. Kan dere med norsk/skandinavisk utgave legge ut deres product codes?

Se etter Code: xxxxxxx

 

Min telefon:

V2.0628.0.0.1

10-07-2006

RM-133

Nokia N73 (63.03)

Product code: 0539735

(Min telefon er operatørlåst med Telenor inkl Entry).

Lenke til kommentar
Ja huff, utrolig irriterende å våkne til telefon fra en eks eller av at en idiot du uansett ikke gidder å snakke med ringer.

 

Er vel et program som heter Advanced Call Manager eller noe i den retning, mulig dette kan hjelpe. :)

7248400[/snapback]

 

TAKK for tips! :thumbup:

 

Nå har jeg tenkt enda litt :p og kommet frem til følgende:

 

Hva om jeg deler kontaktene inn i TO grupper (i steden for bare EN), og så tilegner jeg hver gruppe sin egen PROFIL, (samt fjerner alle muligheter for varsling for "alle anrop"), vil telefonen DA fatte at disse GRUPPENE skal behandles ulikt? :hmm:

 

Jeg må visst tvinge dette oppsettet til å gjøre som jeg vil. Nå, min gode N73, gjør du som du får beskjed om, eller må jeg hente pisken? :dremel:

7248787[/snapback]

 

Måten jeg gjorde dette med ringing på min nokia 6280 var å legge til tillatte numre i en gruppe, og deretter gå inn på profil - soveprofil - og huke av for varsling for alle anrop, og huke på varsling for gruppen "tillatt" som jeg kalte gruppen.

 

Men det må da kunne gjøres med sms også?

Lenke til kommentar
hvordan formaterer jeg minnekortet i windows, finner ikke minnekortet untatt gjennom nokia phone browser og der finner jeg ingen mulighter for formatering.

Må jeg ta ut kortet og bruke en kortleser?

7249397[/snapback]

Du trenger ikke ta ut kortet å bruke kortleser nei.

Hvis du får opp ett valg når du setter i datakabelen, så velger du Filoverføring.

Hvis ikke går du inn i menyen og finner

-Datakabel

-Velg filoverføring.

Da skal du få opp minnekortet i Windows Utforsker / Min Datamaskin.

Høyreklikk og velg formater...

Endret av jasal
Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg sikkerhetskopiere telefoninnholdet på minnekortet? Husker jeg gjorde det på N70, så skulle vel være mulig på N73 og. Samme som å gjøre det gjennom Pc-suite, men etter at jeg ikke fikk tilbake alle instillingene fra sist jeg tok backup gjennom Pc-suite vil jeg ha en backup på minnekortet og.

7251536[/snapback]

Er litt usikker på hva du er ute etter å sikkerhetskopiere, men snakker du om telefonboken så er "Contacts Transfer" et alternativ. Dette er et "freeware"- program. Har ikke fått testet at dette programmet funker 100% i.o.m. at jeg ikke har oppdatert / formatert telefonen min enda. Men det funket smertefritt på min gamle 6680, så jeg ser ingen grunn til at det ikke skal gjøre det på N73 heller.... Snakker du om bilder, lyder, etc. så må du enten ta ibruk PCSuite og bruke filbehandling for å kopiere filer.

Eller:

-trykk valg på filen du vil kopiere

-flytt og kopier

-kopier til tlf.minne

Er det meldinger du snakker om, så har du ikke annet valg enn filbehandlingsvalget i PCSuite, ihverfall ikke hva jeg kjenner til...

Og for kalenderoppføringer, synkroniseringsvalget i PCSuite...

 

Lykke til!

 

Link til Contacts Transfer kommer her:

http://personal.inet.fi/private/riihimaki/s60/

Endret av jasal
Lenke til kommentar

Fikk m@il fra Club Nokia nå, og der sto bl.a....

 

Her får du noen tips om hvordan du kjapt og smart får tilgang til funksjonene i telefonen:

 

Lydløs på et øyeblikk

Hold #-knappen inntrykt for å aktivere den lydløse profilen.

 

Er det bare til meg denne funksjonen ikke virker eller?

Når jeg trykker denne knappen inn, får jeg spørsmål om jeg vil endre utgående linje....

Endret av jasal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...