Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har to spørsmål vedr. SMS på N73:

 

1) Når jeg får sms, står alltid etternavnet på avsenderen først, og deretter fornavn. Jeg finner heller ikke noen måte å endre dette på. For vil gjerne ha "fornavn etternavn" i sms-lista også, siden jeg har dette i telefonboka.

 

2) Når jeg skriver sms, og bare taster inn tlf.nr direkte uten å hente fra telefonboka, så henter ikke telefonen frem navnet på mottakeren (selv ikke i Sendt-lista). Dette gjorde min gamle K750 fra Sony-Ericsson, og forsåvidt alle andre mobiler jeg har hatt de siste årene. Er det mulig å fikse på dette, slik at jeg kan skrive inn nr. manuelt når jeg sender sms, men at navnet kommer opp som mottaker i Sendt-lista senere..?

7164625[/snapback]

1. Telefonbok-->Innstillinger-->Navnevisning

 

2. Skjer dette om du taster inn et nummer du har i telefonboka manuelt og ringer det også eller kommer det da opp navn? Om du har lagret det samme nummeret på flere kontakter så vet den ikke hva den skal vise og viser ingenting for å unngå konflikt.

 

Det er mulig du vet om det, men det jeg heller gjør når jeg sender meldinger er: La oss si jeg har lagret deg på telefonen min som kebabkongen. Da skriver jeg kun "keb" i "Til:" feltet (i bokstaver altså). Når meldingen er ferdigskrevet trykker jeg bare på den grønne tasten og telefonboken skjønner at den skal til deg. (Har du få lagret på ke så holder det jo forsåvidt med det, men det er mindre sjangs for feil når en skriver tre bokstaver ;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Formatterte minnekort i windows nå, men fikk et problem. Når jeg skal innstallere nye temaer får jeg melding om "kan ikke innstallere".

Noen som vet hva som foregår.

7168651[/snapback]

 

 

Når kortet formateres i Windows, genereres vel ikke mapper på kortet, slik det gjøres når man formaterer det i telefonen. Evt. må man legge inn mappene manuelt etterpå, når kortet er formatert i Windows.

 

Jeg formaterte mitt kort i telefonen, og har ikke hatt problemer.

Lenke til kommentar
Formatterte minnekort i windows nå, men fikk et problem. Når jeg skal innstallere nye temaer får jeg melding om "kan ikke innstallere".

Noen som vet hva som foregår.

7168651[/snapback]

 

 

Når kortet formateres i Windows, genereres vel ikke mapper på kortet, slik det gjøres når man formaterer det i telefonen. Evt. må man legge inn mappene manuelt etterpå, når kortet er formatert i Windows.

 

Jeg formaterte mitt kort i telefonen, og har ikke hatt problemer.

7168908[/snapback]

Har prøvd å ta ut minnekortet også, for så å innstallere temaene i tlf.minne, men får samme feilmelding der også. Har ikke trøbbel ved innstallering av program f.eks...

Formatterte minnekortet i telefonen jeg også første gang, men leste i forummet at det skulle være bedre å formattere i windows, men det skulle jeg ikke ha gjort...

:no:

Lenke til kommentar
Formatterte minnekort i windows nå, men fikk et problem. Når jeg skal innstallere nye temaer får jeg melding om "kan ikke innstallere".

Noen som vet hva som foregår.

7168651[/snapback]

Rettelse. Jeg får ikke innstallert de temaene jeg HADDE på telefonen før formatteringen... Får innstallert temaer som aldri har vært på telefonen.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er den samme klienten det er snakk om, men sender en link til windows live messenger.

Jeg bruker denne selv på min N73, og det funker...

 

http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?p=250393

7151781[/snapback]

Prøvde den der, litt treig, men ellers helt fin.

Takk :)

7153059[/snapback]

 

Får ikke dette til å virke, meldig på telefon når jeg installerer er: Oppdateringsfeil!

 

Noen som vet??

7162251[/snapback]

 

Enn nå da?

Lenke til kommentar

Enn nå da?

7170133[/snapback]

Vet ikke hvorfor du får denne feilmeldingen, men har et annet forslag til et freeware-program, som kan hjelpe deg med å komme deg på MSN med telefonen da.

Det heter HIER, å er ikke dårligere enn windows live messenger etter det jeg har fått testet ihvertfall....

 

http://www.bestsharing.com/files/ms0011204...d_Beta.zip.html

Endret av jasal
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har to spørsmål vedr. SMS på N73:

 

1) Når jeg får sms, står alltid etternavnet på avsenderen først, og deretter fornavn. Jeg finner heller ikke noen måte å endre dette på. For vil gjerne ha "fornavn etternavn" i sms-lista også, siden jeg har dette i telefonboka.

 

2) Når jeg skriver sms, og bare taster inn tlf.nr direkte uten å hente fra telefonboka, så henter ikke telefonen frem navnet på mottakeren (selv ikke i Sendt-lista). Dette gjorde min gamle K750 fra Sony-Ericsson, og forsåvidt alle andre mobiler jeg har hatt de siste årene. Er det mulig å fikse på dette, slik at jeg kan skrive inn nr. manuelt når jeg sender sms, men at navnet kommer opp som mottaker i Sendt-lista senere..?

7164625[/snapback]

1. Telefonbok-->Innstillinger-->Navnevisning

 

2. Skjer dette om du taster inn et nummer du har i telefonboka manuelt og ringer det også eller kommer det da opp navn? Om du har lagret det samme nummeret på flere kontakter så vet den ikke hva den skal vise og viser ingenting for å unngå konflikt.

 

Det er mulig du vet om det, men det jeg heller gjør når jeg sender meldinger er: La oss si jeg har lagret deg på telefonen min som kebabkongen. Da skriver jeg kun "keb" i "Til:" feltet (i bokstaver altså). Når meldingen er ferdigskrevet trykker jeg bare på den grønne tasten og telefonboken skjønner at den skal til deg. (Har du få lagret på ke så holder det jo forsåvidt med det, men det er mindre sjangs for feil når en skriver tre bokstaver ;))

7164875[/snapback]

Hei!

 

Jeg fikk ikke helt svar på spm 1, for problemet gjelder bare sms, men ikke telefonboka ellers. I kontaktlisten står folk med fornavn først. Det er kun når jeg får sms at det står etternavn først. Er du med? Kontaktliste: fornavn-etternavn, SMS-innboks: etternavn-fornavn. Innstillingen i telefonboken er fornavn-etternavn, så jeg skjønner ikke hvorfor innboksen viser navnene annerledes.

 

Ad spm nr.2: Når jeg ringer folk ved å taste nr, så hentes riktig navn frem. Det er kun når jeg taster inn nummeret for å sende sms at telefonen ikke henter frem noe navn. Jeg kunne forsåvidt godtatt det hvis navnet etterpå ble hentet frem i Sendt-lista, men også her blir nummeret stående uten noe navn. Noen andre mulige løsninger? :hmm:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har to spørsmål vedr. SMS på N73:

 

1) Når jeg får sms, står alltid etternavnet på avsenderen først, og deretter fornavn. Jeg finner heller ikke noen måte å endre dette på. For vil gjerne ha "fornavn etternavn" i sms-lista også, siden jeg har dette i telefonboka.

 

2) Når jeg skriver sms, og bare taster inn tlf.nr direkte uten å hente fra telefonboka, så henter ikke telefonen frem navnet på mottakeren (selv ikke i Sendt-lista). Dette gjorde min gamle K750 fra Sony-Ericsson, og forsåvidt alle andre mobiler jeg har hatt de siste årene. Er det mulig å fikse på dette, slik at jeg kan skrive inn nr. manuelt når jeg sender sms, men at navnet kommer opp som mottaker i Sendt-lista senere..?

7164625[/snapback]

1. Telefonbok-->Innstillinger-->Navnevisning

 

2. Skjer dette om du taster inn et nummer du har i telefonboka manuelt og ringer det også eller kommer det da opp navn? Om du har lagret det samme nummeret på flere kontakter så vet den ikke hva den skal vise og viser ingenting for å unngå konflikt.

 

Det er mulig du vet om det, men det jeg heller gjør når jeg sender meldinger er: La oss si jeg har lagret deg på telefonen min som kebabkongen. Da skriver jeg kun "keb" i "Til:" feltet (i bokstaver altså). Når meldingen er ferdigskrevet trykker jeg bare på den grønne tasten og telefonboken skjønner at den skal til deg. (Har du få lagret på ke så holder det jo forsåvidt med det, men det er mindre sjangs for feil når en skriver tre bokstaver ;))

7164875[/snapback]

Hei!

 

Jeg fikk ikke helt svar på spm 1, for problemet gjelder bare sms, men ikke telefonboka ellers. I kontaktlisten står folk med fornavn først. Det er kun når jeg får sms at det står etternavn først. Er du med? Kontaktliste: fornavn-etternavn, SMS-innboks: etternavn-fornavn. Innstillingen i telefonboken er fornavn-etternavn, så jeg skjønner ikke hvorfor innboksen viser navnene annerledes.

 

Ad spm nr.2: Når jeg ringer folk ved å taste nr, så hentes riktig navn frem. Det er kun når jeg taster inn nummeret for å sende sms at telefonen ikke henter frem noe navn. Jeg kunne forsåvidt godtatt det hvis navnet etterpå ble hentet frem i Sendt-lista, men også her blir nummeret stående uten noe navn. Noen andre mulige løsninger? :hmm:

7170598[/snapback]

Det der høres merkelig ut. Siden det er sånn du vil ha det på min telefon er det vanskelig å skjønne hva som kan være galt på din for jeg har ikke byttet på noe som helst (og det regner jeg med at du ikke har gjort heller). Vet ikke om dette skal ha noe å si, men har du lagret kontaktene på telefonen eller på sim-kortet?

Lenke til kommentar
Det der høres merkelig ut. Siden det er sånn du vil ha det på min telefon er det vanskelig å skjønne hva som kan være galt på din for jeg har ikke byttet på noe som helst (og det regner jeg med at du ikke har gjort heller). Vet ikke om dette skal ha noe å si, men har du lagret kontaktene på telefonen eller på sim-kortet?

7171878[/snapback]

Kontaktene er laget på telefonen. Synkroniserer med Outlook, dersom det har noe å si...

Lenke til kommentar

Hei !

 

Jeg har Nokia N73, vet de når firmware nyeste versjon kommer?

 

Sjekket der http://www.nokia.co.uk/nokia/0,1522,,00.ht.../softwareupdate

 

Ingen N73 er kommet, så det står på engelsk den siden, men man får vel norsk meny på n73 når man laste den linken?

 

PS: Er sinnsykt fornøyd med N73 ;)

 

 

 

Tråd for deling av erfaringer, tips, problemer og annet vedrørende multimediacomputeren Nokia N73.

 

nokia_n73_konkl.jpg

 

Ressurser:

 

Omtaler:

http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...8619/konklusjon

http://www.gsmarena.com/nokia_n73-review-106.php

http://www.mobile-review.com/review/nokia-n73-en.shtml

 

Bilder:

http://www.gsmarena.com/nokia_n73-review-106p10.php

http://www.fony.sk/photos/nokia/thumbs.php...okia_n73&page=1

 

Relevante tråder fra andre forum:

http://forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=51991

 

Om folk har flere relevante lenker, skrik ut.

 

Vanlige problemer:

- ustabilt kamera

- tregt minnekort om formatert i tlf, formater heller i windows.

 

Nyeste firmware: RM-133 2.0628.0.0.1

http://www.nokia.co.uk/nokia/0,1522,,00.ht.../softwareupdate

Her vil det sannsynligvis snart bli mulighet for å oppgradere FW på N73 selv.

 

Send PM så kan jeg oppdatere det som er ønskelig..

6233076[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg har samme problem som kebabkongen, fornavn etternavn på kontaktlista, men sms kommer i omvendt rekkefølge.. ufattelig irriterende.

Hvis du sender en sms(ikke svarer) så kommer navnet i riktig rekkefølge i sendte boksen din.

7174156[/snapback]

Ja, pokker - det hadde jeg ikke lagt merke til. Men dersom jeg sender uten å svare på en melding, står navnet riktig (slik som i telefonboka: fornavn-etternavn). Men når jeg svarer på meldinger, blir de liggende i sendt-mappa med etternavn-fornavn. Det ser ganske rart ut når det f.eks. ligger meldinger slik:

 

Kåre Hansen

Hansen Kåre

Hansen Kåre

Kåre Hansen

 

Jeg lurer på om dette har med min FW-versjon å gjøre. Jeg har 2.0628.0.0.1 10-07-2006, og jeg vet det er kommet én ny FW-versjon etter denne. Hvilken har du, bryhon?

 

Og til dere andre: De av dere som har dette problemet - hvilken FW-versjon har dere? OG til de av dere som IKKE har problemet, er det noen av dere som har samme versjon av FW som meg? For hvis de som ikke har problemet heller ikke har denne FW-versjonen, så kan jo problemet ligge der...

Lenke til kommentar
Jeg har samme problem som kebabkongen, fornavn etternavn på kontaktlista, men sms kommer i omvendt rekkefølge.. ufattelig irriterende.

Hvis du sender en sms(ikke svarer) så kommer navnet i riktig rekkefølge i sendte boksen din.

7174156[/snapback]

Ja, pokker - det hadde jeg ikke lagt merke til. Men dersom jeg sender uten å svare på en melding, står navnet riktig (slik som i telefonboka: fornavn-etternavn). Men når jeg svarer på meldinger, blir de liggende i sendt-mappa med etternavn-fornavn. Det ser ganske rart ut når det f.eks. ligger meldinger slik:

 

Kåre Hansen

Hansen Kåre

Hansen Kåre

Kåre Hansen

 

Jeg lurer på om dette har med min FW-versjon å gjøre. Jeg har 2.0628.0.0.1 10-07-2006, og jeg vet det er kommet én ny FW-versjon etter denne. Hvilken har du, bryhon?

 

Og til dere andre: De av dere som har dette problemet - hvilken FW-versjon har dere? OG til de av dere som IKKE har problemet, er det noen av dere som har samme versjon av FW som meg? For hvis de som ikke har problemet heller ikke har denne FW-versjonen, så kan jo problemet ligge der...

7175114[/snapback]

 

Jeg har nøyaktig samme FW som deg ja.. Irriterende om du har flere med samme etternavn da du ikke ser forskjell i innboksen.

Lenke til kommentar
Har noen av dere bilholder til N73'en? Noen å anbefale? Er ikke så farlig om den har innebygget lading. Egentlig mest interessert i uten. Bare en om ser grei ut som holder telefonen :p

7177001[/snapback]

Man har jo alltid clasohlson for slike ting :thumbup:

Sjekk deres butikk hvis du har en i nærheten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...