Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Hehe, okey!

 

En annen ting: er det ikke mulig å gjøre noen instillinger på det galleriet? Er ikke så veldig fornøyd med det egentlig. Kunne tenkt meg mapper, slik at når man går inn på galleriet finner man flere underkategorier. Videos, images osv. Vet at man kan putte bilder og videoer inn i album, men det er tungvint å komme inn på det: Valg - Albumer -Vis albumer. Jeg vil at han skal vise albumer som default når jeg går inn på galleriet..

 

anyone? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xbox-PS2 og Baltazar:Dere trenger ikke si opp bindingen får å låse opp telefonen. Om du har bindingstid gir Telenor deg låsekoden. :)

7084207[/snapback]

Jepp, fant ut dette istad. Ringte de og fikk koden på mail fem minutter etterpå. Endelig virker den som en telefon, ikke bare MP3-spiller, kamera, Minispillkonsoll :p og radio :D

 

Hehe, okey!

 

En annen ting: er det ikke mulig å gjøre noen instillinger på det galleriet? Er ikke så veldig fornøyd med det egentlig. Kunne tenkt meg mapper, slik at når man går inn på galleriet finner man flere underkategorier. Videos, images osv. Vet at man kan putte bilder og videoer inn i album, men det er tungvint å komme inn på det: Valg - Albumer -Vis albumer. Jeg vil at han skal vise albumer som default når jeg går inn på galleriet..

 

anyone? :dontgetit:

7080287[/snapback]

Dette er jeg også veldig interessert i :w00t:

 

Ordnung muss sein!

Endret av Baltazar
Lenke til kommentar

hei folkens - first timeposter og jeg har en erfaring jeg gjerne vil dele med dere!

 

Jeg har hatt min N73 ca. ên mnd nå og har stort sett vært fornøyd minus noe treg software og knotete navigeringsknapp.

 

MEN, Søndag skjedde noe kjipt:

jeg skulle vise frem noen bilder jeg hadde tatt til gjestene - og plutselig viser "galleri" kun 3 bilder. Hmm... hvor er resten tenkte jeg.

Jeg gikk inn på filer/spor for å se om mine 92 mp3 filer fremdeles la der; ødelagt!! Det ligger 92 spor, men med en hvit strek skrått over ikonet sidenav filen.

F**K tenkte jeg..

 

Ringte så Mandag til mobil butikken i Bogstadveien og spurte om de trodde det mmc hvor problemet lå - eller om det lå i mobilen. Mobilen 100% svarte de - ring TKP i Dr. Maudsgt. 3 - de fikser problemet!

 

Reiste dit etter jobb i går og leverte tlf; "oppdatert software bør fikse problemet for fremtiden, men all data vil 99% sikkert gå tapt" (vi snakker her om 700mb av 1 GIG mmc) Greit nok tenkte jeg. "Det kommer på 350 dersom vi må bruke mer enn x antall arbeidstimer - da går det ikke på garanti lenger" OK...

 

Har nå fått tilbakemelding fra dem om at MMC er defekt og at dette var problemet til at alt er gått tapt!

 

Mitt sp. til dere;

- Tar det for gitt at jeg får nytt MMC av mobilbutikken, men; vil de også dekke de 350,- fra TKP?

Jeg synes de burde det - fordi jeg ble tilogmed anbefalt av mobilbutikken å bruke TKP for å finne ut av problemet !

 

Noen som har noen synspunkter, lik erfaring og eller tilbakemeldinger? (Vet at inlegget ble langt som et vondt år men dere får tilgi en n00b..)

 

På forhånd takk folkens,

:-)

haaz

Lenke til kommentar
- Tar det for gitt at jeg får nytt MMC av mobilbutikken, men; vil de også dekke de 350,- fra TKP?
Antar det er miniSD-kortet du snakker om, og ja, reklamer du på minnekortet så får du nytt og verksted dekket. Skjønner heller ikke hvorfor butikken ikke klarte å se at det var minnekortet som var ødelagt. Jeg hadde aldri i verden sendt deg til et verksted for å sjekke dette, men sjekket selv og gitt deg et minnekort der og da.

 

"Mobil butikken i Bogstadveien" = Telehuset?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
- Tar det for gitt at jeg får nytt MMC av mobilbutikken, men; vil de også dekke de 350,- fra TKP?
Antar det er miniSD-kortet du snakker om, og ja, reklamer du på minnekortet så får du nytt og verksted dekket. Skjønner heller ikke hvorfor butikken ikke klarte å se at det var minnekortet som var ødelagt. Jeg hadde aldri i verden sendt deg til et verksted for å sjekke dette, men sjekket selv og gitt deg et minnekort der og da.

 

"Mobil butikken i Bogstadveien" = Telehuset?

7087312[/snapback]

 

Hjertelig takk for rask respons både Joddleif og SF. Setter alltid pris på et effektivt og fungerende forum.

 

MiniSD-kort ja.

 

For å svare på hvorfor du ikke forstår hvorfor de i butikken ikke klarte å se feilen:

jeg ringte nemlig, så de har ikke sett tlf min før de henviste meg videre til TKP i Dr. Maudsgt.

 

Enig i at jeg også ville bedt kunden komme tilbake til meg i butikken jeg solgte kunden varen - for å forsikre meg først om at jeg ikke hadde solgt en deffekt vare eller at det var selve tlf'n som var ødelagt/feil med...

 

Uansett ergelig at en ny tlf skal konke så raskt etter levering (3 uker), og trenger en software oppdatering. MEN jeg har jobbet i NetCom i mange år og vet fra før om risikoen ved å "være innovativ" på mobil og det å ha siste modell....

Har aldri vært av den typen, og heller gått for den sikre utgaven og aldri hatt trøbbel med mobilene mine, og jeg har hatt endel da jeg har skiftet to til tre ganger i året..

 

Jeg skal oppdatere dere i morgen da jeg har hentet tlf hos TKP + vært innom en viss butikk i Bogstadvn (Telehuset ja, den andre lengre ned er vel stengt ettersom de pusser opp alle butikkene på den rekka). Håper jeg får reparasjonen dekket.

 

Noen som har oversikt over kjøpslovens pkt om "utgift i forbindelse med reklamasjon anbefalt av selger"? hehehe... :!:

 

takk,

haaz

Endret av haaz
Lenke til kommentar
Uansett ergelig at en ny tlf skal konke så raskt etter levering (3 uker), og trenger en software oppdatering.

7087627[/snapback]

Fikk min tirsdag kveld, lørdag morgen var den klar for service. :)

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Uansett ergelig at en ny tlf skal konke så raskt etter levering (3 uker), og trenger en software oppdatering.

7087627[/snapback]

Fikk min tirsdag kveld, lørdag morgen var den klar for service. :)

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

7087681[/snapback]

 

Konge! Gleder meg til å slå denne utskriften i bordet dersom de nekter meg vanlig service...

 

En annen ting han hyggelige asiateren med utfordrende gramatikk hois KTP undret seg over - var hvorfor jeg ikke var anbefalt 3G SIMkort da jeg kjøpte minnekortet i Bogstadveien. Jeg fikk min N73 gjennom jobben - så de gir jo blanke om jeg har det eller ei - men at de ikke forsikrer seg om dette samtidig hos telebutikken forstår jeg dårlig. Kanskje fordi de ikke har mulighet til å tilby meg det?

 

SF; synd med kort levetid på din N73! Håper den funker bedre når du har fått'n tilbake :)

 

haaz

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest igjennom hele tråden her, men våger meg ut med mitt spørsmål alikelvel.

 

Jeg syns volumet på MP3 spillleren er så utrolig lavt. Virker til at allt står på maks også. Finnes det et slags "program" eller oppdatering som fikser dette?

 

Å før noen spør: Nei jeg har ikke dårøig hørsel!! :blush:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest igjennom hele tråden her, men våger meg ut med mitt spørsmål alikelvel.

 

Jeg syns volumet på MP3 spillleren er så utrolig lavt. Virker til at allt står på maks også. Finnes det et slags "program" eller oppdatering som fikser dette?

 

Å før noen spør: Nei jeg har ikke dårøig hørsel!!  :blush:

7088177[/snapback]

Min erfaering er at volumet er for høyt når man ikke bruker headset, men de innebygde høyttalerne. På 10% volum er lyden fortsatt ikke veldig lav, og på 100% er den realtivt høy og lydkavliteten blir ekstremt dårlig. Videre er lyden passe når man bruker det medfølgende headsettet og hører på musikk, mens på video med real player er lyden altfør lav, selv på max (10).

 

I går kjøpte jeg minijack-overgang og koblet til mitt koss porta pro headset og problemet var løst. Nå er lyden passe både når jeg hører på musikk med mp3-spilleren og når jeg ser på video med real player.

 

Hvis du ikke fikk med deg equalizer-trikset nevnt tidligere i tråden (ca. 10 sider bak) bør du sjekke det ut. Det gjør lite med volumproblemet, men lyden blir mye bedre.

Endret av Prytz.
Lenke til kommentar
Hehe, okey!

 

En annen ting: er det ikke mulig å gjøre noen instillinger på det galleriet? Er ikke så veldig fornøyd med det egentlig. Kunne tenkt meg mapper, slik at når man går inn på galleriet finner man flere underkategorier. Videos, images osv. Vet at man kan putte bilder og videoer inn i album, men det er tungvint å komme inn på det: Valg - Albumer -Vis albumer. Jeg vil at han skal vise albumer som default når jeg går inn på galleriet..

 

anyone? :dontgetit:

7080287[/snapback]

 

har undersøkt rundt, har n80 ikke n73.. men de er omtrent samme, min venninne har n73.. Det går ikke, utrolig irritert.. Håper at de kommer med firmware slik det skal gå ann, både meg og venninnen er irriterte over denne system

Lenke til kommentar

greide selvfølgelig å ødelegge de medfølgende hodetelefonen/hands-free'en,

noe som ikke gjorde så veldig mye siden jeg skalkjøpe en slik overgang til vanlig jackplugg. MEN, er mine readiomuligheter over nå? ikke at jeg hørte så mye på radioen, da jeg syntes den var dårlig, men det er da greit åhøre nyhetr av og til...

 

 

så vil overgangen ha radioantenne i seg, eller er det over for radioen min?

 

vurderer å kjøpe overgang på clas olsson... mulig det er jalla..skal si ifra når jeg kjøper den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...