Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Det hjalp meg mye å sette ned lysstyrken på displayet til minimum og tror faktisk slumremodus hjelper litt og. Finnes svært få mobiler som greier mer enn en dag med sammenhengende mp3/radio, hadde selv K750i før og det var ikke så mye bedre når jeg brukte den veldig intensivt, men den er jo en av de mobilene som har best batterikapasitet og da :)

6934032[/snapback]

 

Hvordan satt du ned lysstyrken på displayet. Jeg fant ikke noe valg for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjalp meg mye å sette ned lysstyrken på displayet til minimum og tror faktisk slumremodus hjelper litt og. Finnes svært få mobiler som greier mer enn en dag med sammenhengende mp3/radio, hadde selv K750i før og det var ikke så mye bedre når jeg brukte den veldig intensivt, men den er jo en av de mobilene som har best batterikapasitet og da :)

6934032[/snapback]

 

Hvordan satt du ned lysstyrken på displayet. Jeg fant ikke noe valg for det.

7039473[/snapback]

Under innstillinger -> display tror jeg, har ikke mobilen her akkurat nå.

Lenke til kommentar

Det hjalp meg mye å sette ned lysstyrken på displayet til minimum og tror faktisk slumremodus hjelper litt og. Finnes svært få mobiler som greier mer enn en dag med sammenhengende mp3/radio, hadde selv K750i før og det var ikke så mye bedre når jeg brukte den veldig intensivt, men den er jo en av de mobilene som har best batterikapasitet og da :)

6934032[/snapback]

 

Hvordan satt du ned lysstyrken på displayet. Jeg fant ikke noe valg for det.

7039473[/snapback]

Under innstillinger -> display tror jeg, har ikke mobilen her akkurat nå.

7039536[/snapback]

 

 

Hovedmeny --> Verktøy --> Innstillinger --> Telefon --> Display --> Lyssensor

Lenke til kommentar
noen som vet om firmware oppgraderingen som kommer til n73 er den samme firmwaren som kommer til og være i n73 music edition?

7040125[/snapback]

 

Antakelig ikke. Dvs. du vil ikke få Music Edition-firmware lagt inn på en vanlig N73. Men jeg vil anta at de bugsene som er funnet på N73 mht. kamera og liknende funksjoner som er felles for det to telefonene vil være fikset på ny firmware til ME også.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som har problemer med lyden?

 

1:Minimumslyd på høyttaler er ALT  for høy, ikke noe som heter lav strømstyrke.

2: Maks-lyd i headsett hører mann nesten ikke. Jeller både musikk og telefonsamtaler...

7040986[/snapback]

 

Headsettet suger, lyden er ikke så lav hos meg, men den ble enormt mye høyere da jeg plugget i AD-41 og sony ex71sl-plugger. Anbefaler deg den kombinasjonen eller AD-41 og koss portapro.

 

Ender på equalizer i innstillinger på musikkavspilleren så du får volumet du vil på høyttaleren.

Lenke til kommentar

Det hjalp meg mye å sette ned lysstyrken på displayet til minimum og tror faktisk slumremodus hjelper litt og. Finnes svært få mobiler som greier mer enn en dag med sammenhengende mp3/radio, hadde selv K750i før og det var ikke så mye bedre når jeg brukte den veldig intensivt, men den er jo en av de mobilene som har best batterikapasitet og da :)

6934032[/snapback]

 

Hvordan satt du ned lysstyrken på displayet. Jeg fant ikke noe valg for det.

7039473[/snapback]

Under innstillinger -> display tror jeg, har ikke mobilen her akkurat nå.

7039536[/snapback]

 

 

Hovedmeny --> Verktøy --> Innstillinger --> Telefon --> Display --> Lyssensor

7039671[/snapback]

 

Takk skal du ha, det var altså slik det skulle gjøres :) Det var neimen ikke lett å gjette seg til når jeg prøvde selv i menyene.

Lenke til kommentar
hei igjen, folkens!

 

Jeg støtte akkurat på et litt irriterende problem, som jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med. I musikkbiblioteket legger ikke sangene seg etter nummerrekkefølge, men alfabetisk. Jeg finner heller ingen mulighet til å stille inn biblioteket annerledes... Help anyone?

7043764[/snapback]

 

Oops. Var kanskje litt rask på avtrekker'n der. Riktignok har jeg ikke funnet løsningen på å få sangene i nummerrekkefølge i selve biblioteket, MEN jeg har nå i hvert fall skjønt hvordan sangene kan bli avspilt riktig. For de av dere som lurer, kan jeg røpe at man må gå til albumvisning, via valgmenyen og merke av alt, for deretter å velge "spill av". Jepp, ganske tungvindt, men da legger i hvertfall alle låtene seg i riktig rekkefølge slik de skal være på albumet.

 

Nu vel...

 

Forresten et mer generelt spørsmål om etikette på forumet: Hvis jeg ikke har fått svar på et spm jeg stilte for en liten stund siden og hinter om dette i slutten av en post - er det slikt som kalles bumping og er "straffbart"? ;-) Kjekt å vite, for jeg har et par ting jeg fortsatt lurer svært på med N73, men som ingen har respondert på.

Lenke til kommentar

Fikk min N73 i dag, og alt i alt er jeg så langt meget godt fornøyd.

 

Har ikke hatt noen problemer med den ennå, men den er ikke av den mest eksklusive byggekvalitet jeg har sett. Operativsystemet er for øvrig sikkert ikke av nyeste dato; V2.06.28.0.0.1 10-07-2006 RM133 Nokia N73 (03).

 

Skjermen er meget stor, og heldigvis har ikke Nokia vært fristet til høyere oppløsning. Dermed er alt lesbart. Tenker f.eks på wap-leseren, der jeg på flere andre Nokia har opplevd en tegnstørrelse man skal ha meget godt syn for å kunne lese i det hele tatt. Det gjelder også ikoner, klokke mm.

 

På N73 er det tilstrekkelig tegn- og ikonstørrelse for de fleste. Bra!

 

Joysticken er ikke den beste jeg har prøvd, men den er bra presis. Håper den ikke knekker av, som enkelte på forumet har opplevd. Hastigheten i operativsystemet er et tilbakeskritt fra min snart ex-Nokia 5500 (som har mye mindre skjerm), men det er til å leve med.

 

Tastaturet er lite, men responsivt. Savner navigasjonstast, som på N70. I stedet har man rimelig stor avstand mellom tastatur og skjerm, men fordelen med det, er at man ikke så lett får fingermerker på displayet. Dog ville jeg foretrukket mindre avatand til tastaturet, for å gi plass til navigasjonstast.

 

Kameraet er konge, og det dekkes av et gedigent deksel, som stikker minimalt ut. Det lar seg heller ikke så lett åpne i tide og utide. Her har man lært fra N70. Men det tar sin tid fra kameraet åpnes til bildet er tatt.

 

Dersom man ikke har lange negler, er det heft å få åpnet minnekortdekslet, samt å få minnekortet inn og ut. Jeg må bruke diverse "verktøy" til dette. Kjøpte et Kingston 512 MB minnekort, som har fungert greit så langt. Formaterte det i telefonen.

 

Lyden i MP3-spilleren er bra, men kunne godt tenkt meg mer bass. Så min N73 vil ikke bli brukt som MP3-spiller annet enn til nøds. Hodetelefonene er ikke av den typen der man kan styre MP3-spiller, og de er heller ikke delt, slik at man kan koble til 3,5 mm mini-jack. Alt dette kunne hodetelefonsettet som fulgte med 5500. Siden jeg ikke satser på N73 som MP3-spiller, har det ikke all verden å si. For de som vil, kan man kjøpe rene 3,5 mm adaptere, eller hodetelefoner med 3,5 mm adapter og styring av MP3-spiller.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Operativsystemet er for øvrig sikkert ikke av nyeste dato; V2.06.28.0.0.1  10-07-2006  RM133  Nokia N73 (03).

7044214[/snapback]

Det er bare én firmwareoppdatering siden den versjonen du har. Jeg kjøpte også N73 for kort tid siden og fikk samme fw i min som du har i din. Ringte Nokia og spurte om det fantes nyere fw, og det var visst bare én nyere enn den vi har. Men han jeg snakket med hos Nokia anbefalte meg å vente noen uker på at oppdateringstjenesten på Nokias hjemmeside også skal omfatte N73 (i stedet for å stikke på Zodiac for ny firmware med en gang). Han sa det ikke skulle være lenge igjen før også N73-eiere selv kan oppdatere fw fra egen PC. Jeg gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Operativsystemet er for øvrig sikkert ikke av nyeste dato; V2.06.28.0.0.1  10-07-2006  RM133  Nokia N73 (03).

7044214[/snapback]

Det er bare én firmwareoppdatering siden den versjonen du har. Jeg kjøpte også N73 for kort tid siden og fikk samme fw i min som du har i din. Ringte Nokia og spurte om det fantes nyere fw, og det var visst bare én nyere enn den vi har. Men han jeg snakket med hos Nokia anbefalte meg å vente noen uker på at oppdateringstjenesten på Nokias hjemmeside også skal omfatte N73 (i stedet for å stikke på Zodiac for ny firmware med en gang). Han sa det ikke skulle være lenge igjen før også N73-eiere selv kan oppdatere fw fra egen PC. Jeg gleder meg allerede!

7045077[/snapback]

 

 

Det var gode nyheter :) Skal følge med på Nokias hjemmesider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...