Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

2) Er det like lett / hendig å overføre sanger direkte med Windows Utforsker til en mappe på minnekortet? Jeg har ikke fått minnekort ennå, så kan ikke teste dette. Leser telefonen i så fall metadataene og sorterer artister og album slik som f.eks. på en iPod?
iPod har jeg ikke, så det kan jeg ikke sammenligne med. Men jeg bruker å overføre sanger i Windows Utforsker direkte til minnekortet. Det fungerer knirkefritt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Toppen på min joystick har faktisk løsnet helt av.

7006996[/snapback]

Det samme skjedde med en kunde hos meg etter bare to-tre uker. Han kom innom med telefonen og hadde toppen av joysticken i hånda.

 

Vet flere har kommentert hvordan joysticken er konstruert i forhold til andre Nokiaer, men at toppen bare skal kunne falle av hadde jeg aldri trodd. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål til alle som bruker Nokia PC Suite:

 

Har dere problemer med Nokia Music Manager?

 

Det har nemlig jeg. Når jeg skal scanne harddisken for musikk, og jeg velger den mappa der all musikken min ligger (rundt 10.000 sanger i ulike mapper), så setter programmet i gang med scanning. Men når metadataene om mp3/aac-filene skal oppdateres i listen tar det maks 3 sekunder før det popper opp en feilmelding om at det oppsto en feil og programmet må lukkes.

 

Jeg har prøvd å bare scanne én og én cd-mappe, dvs. med maks 20 filer i, og da har det gått greit med noen mapper. Men det er tydeligvis en relativt svært bug med programmet, for dette skjer hver gang jeg prøver det, og jeg har lest om tilsvarende problemer i andre fora. MEN INGEN SYNES Å FINNE EN LØSNING (!)

7018215[/snapback]

 

Jeg lurer fortsatt på om noen andre har problemer med Music Manager - jf. forrige post. Og nå lurer jeg på enda to ting:

 

1) Når jeg skriver sms og legger inn telefonnummeret direkte (uten +47 foran), så skjønner ikke telefonen at nummeret ligger i lista mi, så når jeg sjekker i sendte elementer etterpå, står nummeret der som mottaker, og ikke navnet på mottakeren som korresponderer med nummeret. Det er litt klønete, for noen ganger går det raskere å skrive inn nr direkte, og da er det en fordel om navnet står som mottaker i sendte elementer etterpå. Noen tips?

 

2) Kameraet henger seg innimellom opp etter jeg har tatt bilder. Hva er siste FW til N73? Jeg har "V 2.0628.0.0.1 10-07-2006 RM 133 Nokia N73 (03)" på min...

Lenke til kommentar
Hei, ny på forumet her.. tok meg ikke tid til å lese alle sidene om n73, men er det mange som har opplevd software problem på telefonen.. Gleder meg som en unge til å få den på tirsdag;)

7021732[/snapback]

 

Hei!

 

Jeg har hatt telefonen i noen dager og er veldig fornøyd! Byttet inn en Benq-Siemens EF81 (som jeg angret meg på fordi softwaren suger og telefonen har null avanserte innstillinger). Men N73 er krem hva muligheter angår.

 

Riktignok henger den seg innimellom opp når jeg har tatt bilder, slik at jeg må restarte telefonen. Håper og antar dette blir utbedret i ny firmware (som forhåpentligvis er på vei - se mitt forrige innlegg og svar gjerne, dersom noen vet når dette skjer).

 

Funker knallfint til mp3-avspilling (så jeg gleder meg til mitt 2gig sandisk-kort kommer på mandag). Radioen er imidlertid ikke helt kurant, for det virker som den svitsjer mellom mono og stereo dersom mottakerforholdene ikke er maksimale. Den kan ikke settes til kun å motta mono i slike tilfeller, og derfor blir lyden innimellom litt "fyldigere" for så å bli spak igjen. Dette gjelder kun radio, ikke mp3, som er i knallfin stereolyd.

 

Ellers må du være forberedt på at intens bruk av all funksjonaliteten (mp3-spiller, kamera, 3g-nettsurfing, e-post etc) samt den store skjermen suger batterikapasitet. Men det er egentlig ikke så rart.

 

Et par ting jeg ikke er helt fornøyd med står i tidligere poster som jeg fortsatt venter svar på (Music Manager programvaren til Nokia, firmware-versjon og at telefonen ikke skjønner at jeg har en kontakt lagret dersom jeg bare bruker vedkommendes telefonnummer når jeg sender melding) - se posten lenger opp.

 

Ellers storfornøyd. Nokia kan kvalitet, synes jeg...

Lenke til kommentar
Hei, ny på forumet her.. tok meg ikke tid til å lese alle sidene om n73, men er det mange som har opplevd software problem på telefonen.. Gleder meg som en unge til å få den på tirsdag;)

7021732[/snapback]

 

Hei!

 

Jeg har hatt telefonen i noen dager og er veldig fornøyd! Byttet inn en Benq-Siemens EF81 (som jeg angret meg på fordi softwaren suger og telefonen har null avanserte innstillinger). Men N73 er krem hva muligheter angår.

 

Riktignok henger den seg innimellom opp når jeg har tatt bilder, slik at jeg må restarte telefonen. Håper og antar dette blir utbedret i ny firmware (som forhåpentligvis er på vei - se mitt forrige innlegg og svar gjerne, dersom noen vet når dette skjer).

 

Funker knallfint til mp3-avspilling (så jeg gleder meg til mitt 2gig sandisk-kort kommer på mandag). Radioen er imidlertid ikke helt kurant, for det virker som den svitsjer mellom mono og stereo dersom mottakerforholdene ikke er maksimale. Den kan ikke settes til kun å motta mono i slike tilfeller, og derfor blir lyden innimellom litt "fyldigere" for så å bli spak igjen. Dette gjelder kun radio, ikke mp3, som er i knallfin stereolyd.

 

Ellers må du være forberedt på at intens bruk av all funksjonaliteten (mp3-spiller, kamera, 3g-nettsurfing, e-post etc) samt den store skjermen suger batterikapasitet. Men det er egentlig ikke så rart.

 

Et par ting jeg ikke er helt fornøyd med står i tidligere poster som jeg fortsatt venter svar på (Music Manager programvaren til Nokia, firmware-versjon og at telefonen ikke skjønner at jeg har en kontakt lagret dersom jeg bare bruker vedkommendes telefonnummer når jeg sender melding) - se posten lenger opp.

 

Ellers storfornøyd. Nokia kan kvalitet, synes jeg...

7022082[/snapback]

 

 

Flott oppsummering!

 

At (Benq)Siemens ikke har avanserte innstillinger, er jeg ikke enig i. Jeg har hatt en rekke Siemenstelefoner, og de hadde generelt ganske rikelig med inntillingsmuligheter, f.eks mht kalender, telefonbok og lyder. Jeg har dog ikke hatt BenqSiemens, men regner med at de som er en videreføring av Siemenstelefonene har mye de samme egenskapene.

Lenke til kommentar
N73 ME har ikke desverre ikke A2DP.

6980050[/snapback]

Ser nå at Dangaard har en "N73 Black Telenor profil 2GB minne kort + HS-28". Er det N73 Music Edition?

 

I pressemeldingen ble det ikke sagt annet enn "masse lagringsplass" og musikkstøtte, så N73ME er en M73 der mediaknappen er byttet ut med en MP3-knapp og det følger med 2 GB minnekort og samme handsfree som N91?

Lenke til kommentar
Ser nå at Dangaard har en "N73 Black Telenor profil 2GB minne kort + HS-28". Er det N73 Music Edition?

7022581[/snapback]

Hvis den er i sort så kan du banne på at det er music edition. :cool:
I pressemeldingen ble det ikke sagt annet enn "masse lagringsplass" og musikkstøtte, så N73ME er en M73 der mediaknappen er byttet ut med en MP3-knapp og det følger med 2 GB minnekort og samme handsfree som N91?

7022581[/snapback]

Det stemmer. Bare for å gjøre det helt klart... N73ME kommer med minnekort på 2gb. N70ME kommer med 1gb. Vet ikke om de har gjort mediaknappen om til å starte mp3spilleren. Det ville vært litt rart fordi hvis du holder mediaknappen inne i ett sekund så starter du nettopp mp3spilleren :hmm: men det er fult mulig det stemmer.

 

Tror foresten Dangaard har bomma på navnet på headsettet. HS-28 har nemlig minijack og input for fjernkontroll ved siden av. HS-20 har pop-port, men utenom dette er de identiske. HS-28 er altså N91 versjonen, mens HS-20 er for alle andre med pop-port.

Lenke til kommentar

Ikke?? Min N80 gjør det o_o

 

Ok, prøv dette: Trykk (ikke hold inne) mediaknappen og velg konfigurer. Det øverste valget der heter "Multimedietast" og den kan velges til å starte et program. Er 99% sikker på at denne står på mp3spilleren fra fabrikkinstillingene. Hvis ikke har jeg satt den til å gjøre det uten å huske det :p I tillegg kan du selvfølgelig omprogramere ventre, høyre, opp og ned.

Lenke til kommentar
Hva er knappen nederst til venstre til? Den under menyknappen.
Hvis du feks skriver en tekstmelding kan du holde inne denne tasten, for så å bruke piltastene til å markere teksten. Du kan bruke d som en copy-paste-funksjon.

Du kan også holde inne denne knappen når du blar i galleriet. Da markerer du elementene ettersom du blar, og kan feks flytte eller slette elementene.

Lenke til kommentar
N73 ME har ikke desverre ikke A2DP.

6980050[/snapback]

Ser nå at Dangaard har en "N73 Black Telenor profil 2GB minne kort + HS-28". Er det N73 Music Edition?

 

I pressemeldingen ble det ikke sagt annet enn "masse lagringsplass" og musikkstøtte, så N73ME er en M73 der mediaknappen er byttet ut med en MP3-knapp og det følger med 2 GB minnekort og samme handsfree som N91?

7022581[/snapback]

 

Linky? :love:

 

Noe pris?

Lenke til kommentar
Absolutt enig med at det er dårlig byggekvalitet på mobilen. Har faktisk ikke problemer med joysticken, men bakdekselet er den dårligste plastikken som noen gang har blitt produsert til en mobil. Noe så mye knirk har jeg aldri vært borti før.

7011612[/snapback]

 

Ja helt enig, det bakdekslet er forferdelig. Bråker uansett hvordan man holder det.

 

Har også et problem med zoomen på kamera, zoomer jeg helt ut i film eller stillbilde blir skjermen helt svart.

 

Og radioen klarer ikke å søke opp mer enn en radiostasjon. Må legge inn alle manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...