Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

 

Og: Hvor mye har slumremodus å si for batterikapasiteten? Eller er slumremodus bare ett annet ord for irriterende blått blinkende lys?

6925449[/snapback]

 

Slumremodus har sikkert ikke all verden å si.

 

På Nokias smarttelefoner er det slumremodus på kalendervarsling og vekkerklokke. Sistnevnte har en maks slumretid på 5 x 5 minutter, altså 30 minutter, inkludert første varsel. Det har også Samsung, mens Nokiatelefoner med 40-operativsystem, Sonyericsson og (Benq)Siemenstelefonene har i alt 60 minutters slumretid, fordi det er ti minutter mellom hver varsling.

 

På enkelte Nokiamodeller med 40 operativsystem, kan man forhåndsvelge intervallet mellom hver varsling på vekkerklokken.

 

På flere Siemensmodeller kan man velge intervallet for kalendervarsling, fram til neste varsling.

 

 

Har N73 en lysdiode som blinker ved varsling? Hva mener du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Og: Hvor mye har slumremodus å si for batterikapasiteten? Eller er slumremodus bare ett annet ord for irriterende blått blinkende lys?

6925449[/snapback]

Slumremodus har sikkert ikke all verden å si.

 

På Nokias smarttelefoner er det slumremodus på kalendervarsling og vekkerklokke. Sistnevnte har en maks slumretid på 5 x 5 minutter, altså 30 minutter, inkludert første varsel.................

 

Har N73 en lysdiode som blinker ved varsling? Hva mener du?

6925662[/snapback]

Tror han mener slumremodus under instillinger for "Display". Når aktivert slås skjermen av mens en blå diode begynner å blink ca. hvert tredje sekund.

 

Skal vel da gi strømsparing.

Lenke til kommentar

Slumremodus eller ikke, elendig batterikapasitet har N73 uansett. Jeg må lade den hver kveld ellers går den tom dagen etter. (Jeg bruker radioen hele dagen og ofte mp3-spilling når radiomottakerforholdene blir dårlige).

 

Får håpe det kommer et batteri med mye bedre kapasitet, sammenlignet med min K750i er batteriet i N73 en svært dårlig spøk.

Lenke til kommentar
Slumremodus eller ikke, elendig batterikapasitet har N73 uansett. Jeg må lade den hver kveld ellers går den tom dagen etter. (Jeg bruker radioen hele dagen og ofte mp3-spilling når radiomottakerforholdene blir dårlige).

 

Får håpe det kommer et batteri med mye bedre kapasitet, sammenlignet med min K750i er batteriet i N73 en svært dårlig spøk.

6932952[/snapback]

 

Det hjalp meg mye å sette ned lysstyrken på displayet til minimum og tror faktisk slumremodus hjelper litt og. Finnes svært få mobiler som greier mer enn en dag med sammenhengende mp3/radio, hadde selv K750i før og det var ikke så mye bedre når jeg brukte den veldig intensivt, men den er jo en av de mobilene som har best batterikapasitet og da :)

Lenke til kommentar

I dag virker det som om vekkerklokken «drepte» min N73.

 

Hadde satt klokka til å ringe 09.00, men når jeg våknet senere var skjermen sort (Nokia-logoen vistes svakt i bakgrunnen). Telefonen reagerer ikke på vanlige tastetrykk, men ved å trykke på power-knappen «våkner» telefonen for noen sekunder. Jeg ser alarm-dialogen i bunnen av skjermen, så fader skjermen hurtig mot sort igjen. Fadingen starter fra høyre og går mot venstre.

 

Ved å ta batteriet ut av telefonen og på denne måten omstarte telefonen får jeg navigert inn til programmer-menyen, men idet klokke-programmet blir lastet oppstår samme symptom.

 

Jeg får ikke brukt min telefon, noen som har noen tips? Klarer ikke finne tak i noe informasjon på nett.

Lenke til kommentar

Er det noen måte å hente ut notater fra N73? Har sitti og skrivet noen sang-tekster i en laang stund nå på mobilen, ettersom inspirasjonen stort sett kommer når jeg venter på bane, buss osv... når jeg er alene. Skrev enormt mye på den gamle N70, men alt det er borte nå siden jeg mista telefonen. Har ikke mye på N73, men vil gjerne kunne få det over på pcen i tilfelle jeg skulle miste telefonen igjen.

 

Blir stress å skrive over til word, ettersom etter noen kvelder på vei hjem fra loking kan jeg fort skrive en halv a4 side med tekst.

Lenke til kommentar
Faen! Nå kom music-edition av N73, hvorfor kunne de ikke sagt det så jeg hadde kjøpt den istedet? Irriterer meg grenseløst at det ikke er snarveitaster til f.eks mp3, sangbytte og radiokanalsøk på siden av mobilen.

6944551[/snapback]

 

 

Heldigvis har jeg ikke fått min enda.. så den pakken går mest sannsynlig i retur etter denne offentliggjørelsen...

 

Det eneste jeg virkelig savna på N73 var A2DP, og det ser ut til å komme på den nye versjonen..

 

Men igjen - holder lovnader om leveranse i oktober..?

Lenke til kommentar
Faen! Nå kom music-edition av N73, hvorfor kunne de ikke sagt det så jeg hadde kjøpt den istedet? Irriterer meg grenseløst at det ikke er snarveitaster til f.eks mp3, sangbytte og radiokanalsøk på siden av mobilen.

6944551[/snapback]

Hvor finner dere info om N73 music edition? Rart det ikke er en tråd om den her på forumet ennå. Den er svart og har snarveistaster? Ser veldig nice ut på bildene fra mobile-review. Kanskje jeg må ta min nye N73 på angrerett også. Når skal nye N73 være i butikkene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...