learntofly Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 NSU fungerer finfint på min maskin med Vista Home Premium... Lenke til kommentar
iskya Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hei dere som har n73/n73 me. Har tenkt å kjøpe meg en n73 me, kan dere anbefale den? Synes dere den er treig? henger den seg mye opp eller har det forbedret seg etter uttalige firmwareoppdateringer? Hva er de største ulempene med mobilen? (Jeg har en k750i idag og ønsker meg n73me pga større skjerm, bedre kamera og at den er en s60mobil.) Lenke til kommentar
sbaerheim Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har et spørsmål til dere som har oppdatert firmware til 4.0735.3.0.2 (tror det skal være siste versjon). Jeg oppdaterte for noen dager siden og etterpå klarer jeg ikke å ringe fra telefonboken... altså når jeg velger et navn og trykker på ringe-tasten så skjer det ingenting eller den går ut av telefonboken. Det går an å ringe med telefonen, men da må jeg skrive inn nummeret selv... ikke velge fra telefonboken. Noen som har samme problem eller vet hvordan jeg kan fikse det? Lenke til kommentar
tkm Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har et spørsmål til dere som har oppdatert firmware til 4.0735.3.0.2 (tror det skal være siste versjon). Jeg oppdaterte for noen dager siden og etterpå klarer jeg ikke å ringe fra telefonboken... altså når jeg velger et navn og trykker på ringe-tasten så skjer det ingenting eller den går ut av telefonboken. Det går an å ringe med telefonen, men da må jeg skrive inn nummeret selv... ikke velge fra telefonboken. Noen som har samme problem eller vet hvordan jeg kan fikse det? Har vært borti det problemet, men tror det løste seg selv.. Prøv å slå av og på telefonen Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Noen som kan slenge opp en "change-log" til siste N73 firmware ? takkers Lenke til kommentar
sbaerheim Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Noen av dere som har hatt problemer med kablene som hører til N73? Jeg har brukt medfølgende kabel til nå (CA-53), men har hatt litt tilkoblingsproblemer av og til. Når jeg har koblet den til, må jeg være veldig forsiktig og ikke komme borti den for da mister den kontakten. Jeg leste litt på forumet her, og så at flere hadde hatt problemer med denne kabelen, men anbefalte Nokia DKU-2. Jeg bestilte denne kabelen og denne var jo verre! Må holde den hardt på plass for å få kontakt. Noen som har samme problemer? Har dere isåfall andre anbefalinger på kabler til N73? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Noen av dere som har hatt problemer med kablene som hører til N73? Jeg har brukt medfølgende kabel til nå (CA-53), men har hatt litt tilkoblingsproblemer av og til. Når jeg har koblet den til, må jeg være veldig forsiktig og ikke komme borti den for da mister den kontakten. Jeg leste litt på forumet her, og så at flere hadde hatt problemer med denne kabelen, men anbefalte Nokia DKU-2. Jeg bestilte denne kabelen og denne var jo verre! Må holde den hardt på plass for å få kontakt. Noen som har samme problemer? Har dere isåfall andre anbefalinger på kabler til N73? Bluetooth fant jeg ut at var det eneste som virka på min gamle n73. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Ja den er litt dårlig, jeg må sørge for at min har en bøy ved USB enden for at den skal fungere. Sliter du med at den ikke kobler til godt nok på mobilen så ta ut batteriet og rens kontaktene i bunn med en q-tips dynket i sterk sprit (Vodka er ikke sterkt nok). Enten det eller så må du få skiftet ut bunnkontakten. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg leste litt på forumet her, og så at flere hadde hatt problemer med denne kabelen, men anbefalte Nokia DKU-2. Jeg bestilte denne kabelen og denne var jo verre! Snakker du da om den originale DKU-2, eller den Nokia-kompatible (uoriginale) til 25,- NKR? Bruker selv den originale DKU-2, og denne fungerer som hakka møkk både på N73, E65 og 7373. Ellers så skal CA-53 (Made in Thailand) fungere optimalt også. Sitter du inne med CA-53 (Made in China), så er dette en rævva-kabel ja... Men det kan somsagt fungere det gromit nevnte, med å rengjøre bunnpluggene også (ikke nødvendigvis med sterk sprit, for det selges kontaktsspray for elektronikk som muligens er bedre egnet til oppgaven (Biltema, Clas Ohlson, e.l.). Lenke til kommentar
Tlangset Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Etter lengre tids utsettelse fant jeg tiden inne til å oppgradere min 73ME. Har gjort dette noen ganger nå så jeg regnet med at det skulle gå greit. Først måtte jeg hente ny NSU, v1.4.0en og fikk beskjed om at min fw var 4.0727.2.2.1 og at nyeste var 4.0736.3.2.1. Alt gikk som vanlig inntil jeg fikk beskjed om at jeg måtte ta ut batteriet og koble vekk ladekabel for å å sette alt på plass igjen og holde på knappen inne i noen sekunder. Kan ikke huske at dette har vært nødvendig tidligere. Når jeg tok av dekselet til batteriet falt usb-kabelen, CA-53 Thailand, ut. Regnet ikke med at dette var noe problem. NSU kan vel ikke vite om telefonen er koblet til hvis batteri og ladekabel er fjernet. Vel uansett. Nå kommer ”boblen” opp på oppgavelinje som sier at pcen ikke kjenner igjen usb-enheten og NSU står i step 3/3 og sier at den ikke finner mobilen og at jeg skal koble til kabelen på nytt. Er det noen som har noen knallgode tips? Eller tips i det hele tatt? Må jeg inn til Mobildata på Ås og håpe på at de kan fikse det på stedet eller må den inn til større serviceverksted? Takknemlig for alt av gode råd. Tlangset Lenke til kommentar
kalli Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Circa hvor ofte kommer det FW oppdateringer? Hver måned? Hvert halv-år? To ganger i uka? Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Hadde tenkt å poste dette spørsmålet i egen tråd, men prøver heller her først: For ikke lenge siden oppgraderte jeg FW til min N73 ME for første og foreløpig eneste gang. Etter oppgraderingen er det enkelte meldinger jeg har lagret på mobilen som nå ikke kan åpnes. Gjelder kun meldinger som lå lagret på mobilen før oppgraderingen. Årsak? Løsning? Endret 16. desember 2007 av tepe2 Lenke til kommentar
DTS Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Circa hvor ofte kommer det FW oppdateringer?Hver måned? Hvert halv-år? To ganger i uka? Tar du en titt på denne linken, så har du ca.-svaret hva N73 angår ihvertfall. Forøvrig så nytter det ikke å komme med noen spådommer ut ifra dette, da oppdateringer blir gjort på bakgrunn av rapporterte kjente "bugs" ved en bestemt FW. Så hvis ingen brukere rapporterer "bugs" ved en FW, så er det vel heller tvilsomt at ny FW i det hele tatt kommer også... Missforstå meg rett her da: Jeg sier ikke at det ikke kommer flere oppdateringer til N73! Endret 16. desember 2007 av DTS Lenke til kommentar
DTS Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Hjelper ikke dette, er jeg nok redd et serviceverksted er neste stopp ja dessverre... Endret 16. desember 2007 av DTS Lenke til kommentar
sbaerheim Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg leste litt på forumet her, og så at flere hadde hatt problemer med denne kabelen, men anbefalte Nokia DKU-2. Jeg bestilte denne kabelen og denne var jo verre! Snakker du da om den originale DKU-2, eller den Nokia-kompatible (uoriginale) til 25,- NKR? Bruker selv den originale DKU-2, og denne fungerer som hakka møkk både på N73, E65 og 7373. Ellers så skal CA-53 (Made in Thailand) fungere optimalt også. Sitter du inne med CA-53 (Made in China), så er dette en rævva-kabel ja... Jeg kjøpte denne. Regner med at det skal være den originale (det står hvertfall det på nettsidene deres)...? Den andre jeg har er CA-53 (Made in China)... Lenke til kommentar
DTS Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Da forelår jeg at du prøver å rengjøre kontaktpunktene med kontaktsspray for elektronikk (fåes sikkert kjøpt på Biltema). Eller at du bruker sterk blank sprit (min. 60% vodka f.eks.) og fukter en q-tips. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Hei. Vet noen om det finnes et program som lar meg synkronisere min N73 mot Windows Live Calender eller Google Calender? Eventuelt få Nokia PC Suite til å gjøre det? EDIT: Fikk det til. Endret 19. desember 2007 av Cerb89 Lenke til kommentar
SilentType Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Noen som vet om det går greit å bytte frontdeksel på N73? Noen som eventuelt har gjort det og vet hvordan fremgangsmetoden er? Lenke til kommentar
ehorn Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Noen som vet om det går greit å bytte frontdeksel på N73? Noen som eventuelt har gjort det og vet hvordan fremgangsmetoden er? Hei.. Det har jeg gjort flere ganger... Se på denne http://thenokiablog.com/2006/10/20/how-to-...aceplate-cover/ /eh Lenke til kommentar
SilentType Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hei.. Det har jeg gjort flere ganger...Se på denne http://thenokiablog.com/2006/10/20/how-to-...aceplate-cover/ /eh Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå