DTS Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Kan noen fortelle meg hva nokia maps er for noe? Kom inn på telefonen da jeg oppdaterte fw. Nokia Maps er GPS-programvaren som først kom implementert i N95. Du får ikke utnyttet denne fullt ut på N73, før du evnt. går til innkjøp av en bluetooth GPS, da N73 ikke er utstyrt med innebygget GPS. Har tre spørsmål om N73 ME så tenkte jeg like greit kunne spørre her...-Hvor oppdaterer jeg firmwaren? -Skal det være noen spill på telefonen (N73 ME) når den er ny? -Link til spm. nr. 3 1. Dette kommer litt an på om du har en operatørlåst produktkode eller ikke. I denne tråden står fremgangsmåte hvis du har operatørlåst produktkode. Har du en åpen produktkode, så hopper du over alt som har med NSS å gjøre. 2. Om det skal være spill i telefonen, kommer litt an på hvilken FW du har. Trykk #*0000#, så finner du det ut. På de første FW-versjonene så var Snakes implementert i FW, men fra v.4.0723 og høyere, så er dette utelatt. 3. Tviler på at en FW-oppdatering løser dette problemet, men du kan jo selvsagt prøve... En FW-oppdatering hjelper i dette tilfelle, kun hvis det har oppstått en feil i OS. Litt vanskelig å svare på hva som forårsaker restarten, i.o.m. at du ikke forteller noe om evnt. hva du brukte den til før den restartet (satt du på nettet med nettleseren "Web", spilte du spillet Snakes, e.l.)... Bruker du telefonen til RAM-krevende oppgaver som nevnt over, kan den restarte av dette. Brukte du telefonen til å ringe og sende sms med før restarten, så er det nok en komponentfeil i telefonen som forårsaker problemet. Da racer du ned og bytter/reparer den, for slik skal den ikke være. Endret 17. november 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
kalli Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Kan noen fortelle meg hva nokia maps er for noe? Kom inn på telefonen da jeg oppdaterte fw. Nokia Maps er GPS-programvaren som først kom implementert i N95. Du får ikke utnyttet denne fullt ut på N73, før du evnt. går til innkjøp av en bluetooth GPS, da N73 ikke er utstyrt med innebygget GPS. Har tre spørsmål om N73 ME så tenkte jeg like greit kunne spørre her...-Hvor oppdaterer jeg firmwaren? -Skal det være noen spill på telefonen (N73 ME) når den er ny? -Link til spm. nr. 3 1. Dette kommer litt an på om du har en operatørlåst produktkode eller ikke. I denne tråden står fremgangsmåte hvis du har operatørlåst produktkode. Har du en åpen produktkode, så hopper du over alt som har med NSS å gjøre. 2. Om det skal være spill i telefonen, kommer litt an på hvilken FW du har. Trykk #*0000#, så finner du det ut. På de første FW-versjonene så var Snakes implementert i FW, men fra v.4.0723 og høyere, så er dette utelatt. 3. Tviler på at en FW-oppdatering løser dette problemet, men du kan jo selvsagt prøve... En FW-oppdatering hjelper i dette tilfelle, kun hvis det har oppstått en feil i OS. Litt vanskelig å svare på hva som forårsaker restarten, i.o.m. at du ikke forteller noe om evnt. hva du brukte den til før den restartet (satt du på nettet med nettleseren "Web", spilte du spillet Snakes, e.l.)... Bruker du telefonen til RAM-krevende oppgaver som nevnt over, kan den restarte av dette. Brukte du telefonen til å ringe og sende sms med før restarten, så er det nok en komponentfeil i telefonen som forårsaker problemet. Da racer du ned og bytter/reparer den, for slik skal den ikke være. Ok, takk for bra svar...! Jeg har ikke lagt inn nandre programmer og sån untatt msn... Så tror ikke det er det som gjør at den slår seg av... Har oppdatert firmwaren, men det hjalp ikke... Men har funnet ut at den slår seg av etter jeg har brukt den litt, som f.eks. sendt meldinger, ringt eller hørt på musikk. Og den skal vel ikke slå seg av av bare det...?! Så da tror jeg får sende den tilbake... Håper det ordner, seg og jeg får en N73 ME som virker ordentlig, siden dette var en telefon jeg likte veldig godt, bortsett fra når den slår seg av...! Lenke til kommentar
DTS Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Telefonen skal ikke restartes bare av dette nei, så få sendt den inn igjen... Du har helt sikkert en komponentfeil i din. Pass på å nevne at du har oppdatert FW, uten at dette hjalp. Serviceverkstedene kan være vel kjappe med å bare oppdatere FW, for så å si seg ferdig med "reparasjonen". Liker også N73 veldig godt, og har ikke hatt noe tull med min på de 13mnd. jeg har hatt den (bortsett fra at mikrofondelen ved handsfree-funksjonen sluttet å virke). Lenke til kommentar
astros Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) hei skulle oppdatert firmwaren men 40sek før den var klar mistet den forbindelsen,er der noget jeg kan gøre med det?eller må jeg lever den inn til et serviceverksted? Endret 17. november 2007 av astros Lenke til kommentar
DTS Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Lever den inn til et serviceverksted... EDIT: Du kan forresten prøve følgende: -Skru av telefonen -Hold nede 3 taster (grønn-, stjerne- og 3-tast) -Skru på telefonen mens de tre knappene er inntrykt, å hold de 3 knappene inne helt til du får spørsmål om PIN-kode. Det er litt knotete å treffe/holde disse tastene samtidig, men tror muligens det skal funke på N73 også. Endret 19. november 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
kalli Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 1. Dette kommer litt an på om du har en operatørlåst produktkode eller ikke.I denne tråden står fremgangsmåte hvis du har operatørlåst produktkode. Har du en åpen produktkode, så hopper du over alt som har med NSS å gjøre. 2. Om det skal være spill i telefonen, kommer litt an på hvilken FW du har. Trykk #*0000#, så finner du det ut. På de første FW-versjonene så var Snakes implementert i FW, men fra v.4.0723 og høyere, så er dette utelatt. 3. Tviler på at en FW-oppdatering løser dette problemet, men du kan jo selvsagt prøve... En FW-oppdatering hjelper i dette tilfelle, kun hvis det har oppstått en feil i OS. Litt vanskelig å svare på hva som forårsaker restarten, i.o.m. at du ikke forteller noe om evnt. hva du brukte den til før den restartet (satt du på nettet med nettleseren "Web", spilte du spillet Snakes, e.l.)... Bruker du telefonen til RAM-krevende oppgaver som nevnt over, kan den restarte av dette. Brukte du telefonen til å ringe og sende sms med før restarten, så er det nok en komponentfeil i telefonen som forårsaker problemet. Da racer du ned og bytter/reparer den, for slik skal den ikke være. Når skal man trykke inn dette? Når den er av? Inne på menyen? Lenke til kommentar
DTS Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) I "standby"-modus. Mangler du spillet Snakes, så finnes link til dette i denne tråden (nederst i posten over produktkoder til N73. Endret 21. november 2007 av DTS Lenke til kommentar
kalli Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 I "standby"-modus. Mangler du spillet Snakes, så finnes link til dette i denne tråden (nederst i posten over produktkoder til N73. Altså når den er på med tastelåsen aktivert? Har et spørsmål til... Hvordan sletter man programmer fra mobilen? Har lagt inn Live messenger. Men etter jeg oppdaterte firmwaren ble filen plutselig ødelagt... Nå vil jeg gjerne slette den, for så å legge den inn på nytt, så det kan virke igjen...! Så hvordan sletter jeg? Og får inn Live messenger på nytt!? Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hva er siste FW til N73 ME nå... Lenge siden jeg var inne i tråden nå og bare lurte på om det var noe nytt..... Lenke til kommentar
DTS Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Ser du i signaturen min, så har du svaret Reggy... Lenke til kommentar
DTS Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Altså når den er på med tastelåsen aktivert? Har et spørsmål til... Hvordan sletter man programmer fra mobilen? Nei, som i: når du skrur av tastelåsen... Programmer, spill og temaer sletter du fra Prog.beh. Hva skjer hvis du prøver å reinstallere da? Lenke til kommentar
Stallone Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Gleder meg til jeg får tilbake Usb kabelen fra reparasjon, da jeg skal jeg oppdaterte tlfen til nyeste FW Den har vært borte i ca 1 mnd nå så jeg skjønner ikke helt hva dem somler med jeg da. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Installerte en gang en versjon av Nokia Software Updater. Har brukt programmet for å oppdatere min Nokia N73. Her om dagen åpnet jeg NSU for å sjekke om det var noen ny FW til N73. Fikk da beskjed om at det var kommet en ny versjon av NSU som jeg måtte laste ned. Det gikk greit, men installeringen blir stoppet og jeg får følgende feilmelding: NSU_feilmelding.doc Jeg har prøvd å avinstallere NSU og kjøre det på nytt, men nei. Har også prøvd å få det til med tilkoblet telefon, både N73 og en eldre 6280, uten hell.. Problemet er at NSU automatisk vil ha den nye versjonen, så jeg får ikke kjørt noen tlf.oppdatering før jeg får installert oppdateringen, og der står jeg da uten mulighet til å oppdatere min egen tlf. Noen som skjønner feilmeldingen og kan hjelpe:) Endret 22. november 2007 av Reggy Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Nå har det gått en stund siden jeg fikk den tilbake fra reparasjon, og samtidig som en del feil forsvant, så kom det to nye. Den ene, og mest alvorlige, er at den skruer seg av på egenhånd. Finner den ofte avslått uansett hva jeg har gjort i forkant. Irriterende siden jeg bruker den i jobbsammenheng. Enda mer irriterende, siden jeg bruker den til vekkerklokke om morgenene. Har ikke lyst å levere den inn enda en gang, da går det nok over jul og vel så det før jeg får den tilbake, så jeg får bruke min gamle mobil til alarm (eller kjøpe en ordentlig vekkerklokke ) og heller bare følge ekstra godt med den på dagtid. Det andre problemet er at hver bidige gang jeg skal ta et bilde, så går den inn i menyen i steden for å gå i kameramodus. Altså, jeg skyver dekselet til siden - den skal da automatisk gå i kameramodus, slik den gjorde før - og kommer inn i hovedmenyen. En jækla trykking av knapper og skyving av deksel må til før jeg får lov å ta bilder. Da er ofte motivet borte. Dette er noe nytt etter jeg fikk oppdatert firmware. Vet ikke om det er en feil, men irriterende er det hvertfall. Det har vært veldig mye tøv med min N73, men jeg leser jo at andre er fornøyde med sine, så jeg har vel fått en "problemtelefon". Kjøpte nettopp en 7390 til min kjæreste, håper inderlig den holder seg problemfri. Hvis ikke, så blir det kanskje et annet merke neste gang, selv om jeg til nå kun har hatt Nokiatelefoner siden min første 1611, eller hva nå mursteinen fra 90-tallet het. Endret 22. november 2007 av Olsenhower Lenke til kommentar
DTS Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Noen som skjønner feilmeldingen og kan hjelpe:) Denne versjonen av NSU kan ikke være helt god Reggy... Får feilmelding på denne selv, når jeg avslutter programmet. Jeg får "Intern kommunikasjonsfeil. Noen programvarekomponenter svarer ikke. Start datamaskinen på nytt". Etter dette kan jeg bare åpne programmet igjen, men av og til får jeg beskjed om "Missing et eller annet"... Det jeg gjorde for å få det oppe å gå igjen, når det hengte seg fullstendig: -Avinstallerer programmet via Kontrollpanel/Legg til eller fjern programmer. -Laster ned filen (siste versjon) fra nokia.no, og lagrer denne på HDD. -Installerer programmet på vanlig måte. -Får jeg da feilmelding igjen, kan jeg gå tilbake på filen lagret på HDD og velge reparer. Glem alt som har med telefoner å gjøre, ved feilmelding/installering/reinstallering/reparering av NSU. Programmet drar ikke nytte av telefonen før i trinn 2 av prossessen, å kommer du så langt, så har du høyst sannsynlig heller ikke trøbbel med NSU. Endret 22. november 2007 av DTS Lenke til kommentar
Stallone Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Nå har det godt en stund siden jeg fikk den tilbake fra reparasjon, og samtidig som en del feil forsvant, så kom det to nye. Den ene, og mest alvorlige, er at den skruer seg av på egenhånd. Finner den ofte avslått uansett hva jeg har gjort i forkant. Irriterende siden jeg bruker den i jobbsammenheng. Enda mer irriterende, siden jeg bruker den til vekkerklokke om morgenene. Har ikke lyst å levere den inn enda en gang, da går det nok over jul og vel så det før jeg får den tilbake, så jeg får bruke min gamle mobil til alarm (eller kjøpe en ordentlig vekkerklokke ) og heller bare følge ekstra godt med den på dagtid. Det andre problemet er at hver bidige gang jeg skal ta et bilde, så går den inn i menyen i steden for å gå i kameramodus. Altså, jeg skyver dekselet til siden - den skal da automatisk gå i kameramodus, slik den gjorde før - og kommer inn i hovedmenyen. En jækla trykking av knapper og skyving av deksel må til før jeg får lov å ta bilder. Da er ofte motivet borte. Dette er noe nytt etter jeg fikk oppdatert firmware. Vet ikke om det er en feil, men irriterende er det hvertfall. Det har vært veldig mye tøv med min N73, men jeg leser jo at andre er fornøyde med sine, så jeg har vel fått en "problemtelefon". Kjøpte nettopp en 7390 til min kjæreste, håper inderlig den holder seg problemfri. Hvis ikke, så blir det kanskje et annet merke neste gang, selv om jeg til nå kun har hatt Nokiatelefoner siden min første 1611, eller hva nå mursteinen fra 90-tallet het. Dette høres ikke bra ut, be om å få en ny N73 da? Å ikke sende den på rep, vis du bruker den i jobb sammenheng skal du få låne en annen i mens, å det er heller ikke sikkert at den shappa du leverer tlf til rep er profesjonelle reparatører, da jeg en gang leverte min Sony Ericsson til rep her hvor jeg bor tok det 8 mnd før dem i det hele tatt viste hva feilen var vet du hva som var feilen? Haha skjermen var knust! Og det fortalte jeg dem, så det ente med at jeg fikk en bedre tlf tilbake fordi dem ikke fikk bestilt skjermer osv osv. Har lest denne tråden lenge jeg, og det er mange som sliter med at den slår seg av automatisk, jeg har aldri hatt dette problemet enda jeg har hatt min siden i sommer. Skjønner det er kjempe irriterende jeg ! spes da du bruker den til jobb, og det er jo faktisk litt viktig å ha en tlf som faktisk fungerer da. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Den ene, og mest alvorlige, er at den skruer seg av på egenhånd. Finner den ofte avslått uansett hva jeg har gjort i forkant. Det er vel ikke mye vits i å foreslå FW-oppdatering til deg Olsenhower.?.? Mener å huske det var derfor du måtte sende den til rep... Nei, jeg foreslår ikke FW-oppdatering til noen som er i besittelse av den originale USB-kabelen CA-53 lengre. Nå begynner det å bli mange på forumet som har fått død telefon grunnet denne... Bruker selv en gammel datakabel (DKU-2), og denne fungerer utmerket. Kan komme med et annet forslag da... -Trykk *#7370# -Sikkerhetskode 12345 (såfremt denne ikke er forandret) Dette er koden for "hard reset". Denne formatterer telefonminnet, og reparerer evnt. feil du måtte ha i OS. Oppfører telefonen seg likedan etter dette, så sitter du igjen med 2 mulige alternativ. Enten en feil i FW, eller at du har fått en komponentfeil i telefonen. Sistnevnte blir det vel kun et serviceverksted som kan fikse da... Endret 22. november 2007 av DTS Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Dette høres ikke bra ut, be om å få en ny N73 da? Ja, hvis rådet til DTS ikke fungerer, så blir det nok til dette. Det er vel ikke mye vits i å foreslå FW-oppdatering til deg Olsenhower.?.? Mener å huske det var derfor du måtte sende den til rep... Nei, jeg foreslår ikke FW-oppdatering til noen som er i besittelse av den originale USB-kabelen CA-53 lengre. Nå begynner det å bli mange på forumet som har fått død telefon grunnet denne... Bruker selv en gammel datakabel (DKU-2), og denne fungerer utmerket. Kan komme med et annet forslag da... -Trykk *#7370# -Sikkerhetskode 12345 (såfremt denne ikke er forandret) Dette er koden for "hard reset". Denne formatterer telefonminnet, og reparerer evnt. feil du måtte ha i OS. Oppfører telefonen seg likedan etter dette, så sitter du igjen med 2 mulige alternativ. Enten en feil i FW, eller at du har fått en komponentfeil i telefonen. Sistnevnte blir det vel kun et serviceverksted som kan fikse da... Tror ikke jeg prøver meg på FW-oppdatering med det første, nei Skal prøve "hard reset" i løpet av helgen og så se hva som skjer. Du er veldig flink til å svare folk, DTS. Skulle nesten tro du jobbet innen mobilbransjen. hehe... Lenke til kommentar
DTS Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Du er veldig flink til å svare folk, DTS. Skulle nesten tro du jobbet innen mobilbransjen. hehe... Hadde jeg jobbet i mobilbransjen, så ville jeg vel sannsynligvis ikke sittet å hjulpet folk med problemer/tips i dette forumet nei... Lenke til kommentar
kalli Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Nå har det gått en stund siden jeg fikk den tilbake fra reparasjon, og samtidig som en del feil forsvant, så kom det to nye. Den ene, og mest alvorlige, er at den skruer seg av på egenhånd. Finner den ofte avslått uansett hva jeg har gjort i forkant. Dette problemet har jeg også nettopp hatt! Sendte den til reperasjon, og de fant ut at det var kontakt-feil fra batteriet til telefonen...! Så de fiksa sånn at den fikk bra kontakt, og så var telefonen fin igjen! Funka for meg hvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå