Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Har en liten ting jeg lurer på. Jeg postet først i forumet for Programmer, spill og operativsystemer, se lenke:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=859746

Burde vært litt mer oppmerksom og sett/skjønt at jeg burde spurt i denne tråden. Vet ikke om dette har vært tatt opp før, i såfall beklager jeg, men det ville i så fall tatt meg flere uker å lese gjennom denne tråden.

Uansett, her følger innlegget mitt (klippet og limt fra lenken ovenfor):

Har N73 ME. Hater telefonselgere. Vil gjøre noe med saken.

Hittil har jeg lagret en rekke nummer som selgere m.fl. ringer fra. Har laget to kontakter som heter h.h.v. "Telefonselgere" og "Tlf-salg". Under hver av disse to kontaktene har jeg lagret flere forskjellige telefonnummer. Jeg har plassert disse to kontaktene i en gruppe jeg har kalt for "Tiggere".

Er det mulig å sperre for innkommende samtaler bare for denne ene gruppa? Hvis ikke, kan jeg sperre for disse to kontaktene?

Moderator kan gjerne slette/fjerne den andre tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt til å kjøpe meg minnekort til min N73. Tenkte på 1GB. Nokia N73 støtter mini SD?

N73 skal ha miniSD ja, men pass på at du kjøper et "dual voltage"-kort.

Hvorfor ikke gå for 2GB?

Dette koster ca. 50KR. ekstra...

Jeg bruker selv dette.

Ok, takk for svar. Ble litt usikker da du skrev at jeg måtte passe på å kjøpe et Dual voltage kort.

Har bestilt dette nå, tror du det vil funke?

Lenke til kommentar

Nope, dessverre...

Dette ser ikke ut til å være et "dual voltage"-kort nei, så dette tror jeg du får trøbbel med (om du i det hele tatt får til å bruke det).

Det står at spenningsforsyningen er 3,3V på dette.

Et "dual voltage"-kort har spennigsforsyning fra 2,7-3,6V.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Det enkleste hadde vel vært å reservert seg mot telefonsalg.

Dette kan du gjøre via brreg.no.

Jeg gjorde dette for mange herrens år siden, og har nesten ikke fått en eneste telefon ang. dette...

De som da ringer, får beskjed fra meg, at de neppe kan være seriøse, som ikke sjekker med brønnøysundregistrene om jeg er reservert eller ikke. De blir da temmelig spake for å si det sånn... Pågåenheten som kjennetegner telefonselgere forsvinner m.a.o. :)

Men tilbake til det du faktisk spør om...

Du må nok ta ibruk 3.parts programvare for dette.

Bruker selv Avanced Call Manager, som er et telefonsvarerprogram der du kan legge til nummer/grupper du vil enten "blackliste" eller "whiteliste"...

Lenke til kommentar

fikk flunkende ny N73 music edition her i går, og ble overrasket over vanvittig løs joystick. den må skyves fra sidene, ellers reagerer den faktisk ikke. jeg leser i tråden at mange har hatt samme problem med både originalen og ME, men jeg greier ikke å finne om noen faktisk har fått ordnet problemet på noen måte.

er slarkete joystick bare noe man må finne seg i om man vil ha N73, eller kan man ordne det (macgyver eller via nokia/reklamasjon) slik at den faktisk blir responsiv og god, totalt uten vingling?

Lenke til kommentar
fikk flunkende ny N73 music edition her i går, og ble overrasket over vanvittig løs joystick. den må skyves fra sidene, ellers reagerer den faktisk ikke. jeg leser i tråden at mange har hatt samme problem med både originalen og ME, men jeg greier ikke å finne om noen faktisk har fått ordnet problemet på noen måte.

er slarkete joystick bare noe man må finne seg i om man vil ha N73, eller kan man ordne det (macgyver eller via nokia/reklamasjon) slik at den faktisk blir responsiv og god, totalt uten vingling?

Jeg har ikke noe lignende problem. Men jeg har et annet irritasjonsmoment. Det er slark/knirk nede i høyre hjørne. Batteridekselet sitter ikke helt 100% inntil telefonen. Tror det har vært sånn siden den var ny. Liker Nokia, men syns byggekvaliteten kunne vært bedre.

Lenke til kommentar
Nope, dessverre...

Dette ser ikke ut til å være et "dual voltage"-kort nei, så dette tror jeg du får trøbbel med (om du i det hele tatt får til å bruke det).

Det står at spenningsforsyningen er 3,3V på dette.

Et "dual voltage"-kort har spennigsforsyning fra 2,7-3,6V.

Faen. :hm:

Står jo i anbefalinger at det var flere N73-eiere som hadde kjøpt kortet og hadde fått brukt det ?

Lenke til kommentar

Hvor mye er en brukt N73 verdt om dagen? Har en som jeg kjøpte i august i fjor som jeg vil bli kvitt. Den har helt ny skjerm og joystick, samt. minnekort på 1 eller 2GB. Eneste som er "galt" med den er litt slitt deksel. Vet ikke helt hvor mye jeg skal legge den ut for, noen som har tips?

Lenke til kommentar
Faen. :hm:

Står jo i anbefalinger at det var flere N73-eiere som hadde kjøpt kortet og hadde fått brukt det ?

Det kan godt hende at det fungerer for alt jeg vet...

Det som er, er at jeg husker jeg leste på Amobil (om det var i testen av N73, husker jeg ikke) når jeg skulle kjøpe, at denne skulle/burde ha "dual voltage"-kort.

Om et vanlig kort fungerer eller ikke, eller om et "dual voltage"-kort fungerer bedre, skal ikke jeg begi meg ut på, for har ikke prøvd et vanlig et selv...

Men ihvertfall så har mitt kort fungert ypperlig de 13mnd. jeg har hatt det. Har ikke vært borte i et eneste feilskjær...

Lenke til kommentar

Hvis du leser svarene en gang til, så ser du kanskje hva jeg svarte deg også!

Jeg skrev at kortet du bestillte IKKE var et "dual voltage"-kort, og at jeg var usikker på om dette fungerte, i.o.m. at jeg ikke hadde testet et slikt selv.

Hvis du ikke tåler svar som: usikker, når du spør spesifikke brukere om ting & tang, og heller ikke vil høre på erfaringer/råd, så er vel dette feil forum for deg, skulle man tro...

Jeg husker hvorfor du burde ha valgt et "dual voltage"-kort også.

Og det er fordi dette kortet bruker mindre strøm. :idea:

Men, når du ikke hører på råd, så får du bare dra frem laderen litt oftere da... :wallbash:

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Har hatt ein N73ME sidan påske, og har ein ting eg lurer på...

Av og til når eg tek bilder, lagrar telefonen dei, og alt ser bra ut, men når eg skal hente dei fram att, er dei ikkje der. Har inntrykk av at dette skjer oftare og oftare.

Kva kan gjere dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...