Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Jeg har N73me, med firmware v.3.075.1.0.31, og ifølge update programvaren fra nokia er dette nyeste.

Å åpne meldingsinnboksen tar 5-10 sekunder, og hver gang jeg skal åpne en ny melding, tar det 5-10 sekunder før noe skjer.

Første spm: finnes det ny firmware til min selvom Nokia sier jeg har nyeste?

Andre: finnes det en måte å fikse tregheten? Innboksen er tom og er treg forde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om det er annerledes med N73ME, men min vanlige N73 ble oppdatert til V4.0727.2.2.1 da jeg hadde den inne til reparasjon for et par uker siden. Min var også treg (men ikke SÅ treg som din) før oppdateringen, og nå er det vesentlig bedre hastighet på alle funksjoner, inkludert kamera.

Lenke til kommentar
Okai, fordi det er utrolig irriterende å vente 5-10 sekunder hver gang jeg skal lese en ny melding eller gå i innboksen.

Det kan gå litt tre meldinger i tregt om du har man har mange meldinger i innboksen (eks flere hundre) eller lite ledig minne på tlfen. Jeg ville prøvd å oppdatere tlfen fra internett med kabel, temmelig sikker på at du skal kunne få nyere FW da, med mindre du har en operatørlåst telefon som ikke støtter de vanlige oppdateringene.

Lenke til kommentar

Såfremt du ikke har behov for A2DP-støtte, så mener jeg du kan foreta en "hard reset" av telefonen istedet for å oppdatere FW...

Dette rensker opp i telefonminnet og reparerer evnt. feil i OS, og gjøres på følgende måte:

-Trykk #*7370#.

-Sikkerhetskode: 12345 (såfremt denne ikke er forandret).

Dette formatterer telefonminnet selvfølgelig, så en backup er en nødvendighet.

FW-versjonen din duger (og vel så det), såfremt du ikke har bruk for A2DP...

Som jeg svarte i tråden du opprettet om problemet også:

Vil du ha siste tilgjengelige FW-versjon, må du følge "How To'n" jeg linket til.

Dette p.g.a. at jeg VET du har en operatørlåst produktkode. Dette kan jeg påstå både p.g.a. siffer-/tallkombinasjonen du oppga i parentes i tråden, og p.g.a. at du får beskjed fra NSU om at du har siste versjon, når du da slettes ikke har det.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

He-he...

Hvem som har lurt deg da skal jeg ikke svare på, men noen er det. Om du lurer deg selv eller ikke, vet ikke jeg men...

Husk at det er forskjell på operatørlåst telefon og operatørlåst produktkode nå da.

Jeg snakker om sistnevnte, mens du sikkert snakker om førstnevnte.

Åpner du førstnevnte lås, kan du sette i SIM-kort fra en annen operatør, men du får ikke tilgang til siste tilgjengelige FW.

Åpner du sistnevnte lås, får du tak i siste tilgjengelige FW, men kan ikke sette i et SIM-kort fra en annen operatør.

Åpner du begge, får du selvsagt både i pose og sekk.

Men det har ikke du gjort!

Lenke til kommentar

Ja, koden du trykket inn fjerner operatørlåsen på telefonen ja, slik at du kan ta ibruk et SIM-kort fra en annen operatør.

How To'n linket jeg til i tråden du opprettet om problemet.

I denne så er fremgangsmåten beskrevet ned til minste detalj.

Lenke til kommentar
Er det riktig at det er mye blå støy på kameraet i fronten på n73me? eller er det bare min :-(

Kommer an på lyset. Er det godt lys har ihvertfall mitt front-kamera ganske grei kvalitet.

Aha. Så din n73 gir også blå støy i mørke rom ?

Ja, fordi den beregner feil lysforhold. det du dog kan gjøre er å velge lysstoffrør eller sol som lyskilde, bildene blir da mer mørkeblå\mørkelilla\rødaktige, men ser betydelig bedre ut enn knallblå slik de blir som standard. Helt utrolig at auto-instillingene ikke engang greier å skjønne at det ikke er lyspærebelysning ute om natta.

Lenke til kommentar

Delavar:

Det diskuteres her frontkamera da, så meg bekjent finnes ikke slike innstillinger for dette...

Ellers kan det nevnes at blå-støy på frontkameraet nok er vanlig på både N73 & N73ME...

Som Hansforum nevnte, så er dette riktignok på bare 0,3Mpx, men til og med min gamle Nokia 6680 kunne skilte med MYE bedre bilder fra frontkameraet (dette også 0,3Mpx). Så å unnskylde Nokia for den labre kvaliteten på dette, blir etter min mening for tynt, for det kan gjøres så mye bedre selv med 0,3Mpx oppløsning.

Dette er rett og slett for dårlig!

Hadde en glimrende opplevelse rett etter FW-oppdateringen, da det så ut som all støy var borte, men dette viste seg da å bli en real nedtur. For neste gang jeg testet, så var det tilbake til "same old".

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Har tenkt til å kjøpe meg minnekort til min N73. Tenkte på 1GB. Nokia N73 støtter mini SD?

N73 skal ha miniSD ja, men pass på at du kjøper et "dual voltage"-kort.

Hvorfor ikke gå for 2GB?

Dette koster ca. 50KR. ekstra...

Jeg bruker selv dette.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...