Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Klokken stilles kun automatisk hvis du har satt den til at den skal oppdatere seg automatisk fra nettverk.

Nope...

Dette er en nettverkstjeneste. Og hverken Telenor eller Netcom støtter denne.

Klokken justeres automatisk etter dato/tid m.a.o.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette med denne ubrukelige usb kabelen som jeg har lest lenger bakei forumet sm ikke virker.. kan jeg få byta denne? kan jeg ringe netcom å si den er dorlig/ødelakt å få en ny? hva i alle dager skal jeg gjøre vis jeg skal ta en firmware update og kabelen klikker da? da får jeg jo kun en murstein ut av alt :(

Foreslår at du ikke foretar FW-oppdatering nei, hvis det er som jeg nevnte, at det faktisk er kabelen din som er fucked.

 

Du skal ha 6mnd. garanti på kabelen, så er du innenfor dette, så får du vel byttet den med en ny...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Noen av dere som har merket at type belysning på kamerafunksjonen nesten alltid slår feil? Virker som tlfen stiller den på lyspære uansett, noe som ofte gir feil farger og blå støy på innendørsbilder og bilder i dårlig belysning. Håper nokia fikser dette, kjedelig å måtte stille manuelt hele tiden for å få riktig bilder.

Lenke til kommentar
Klokken stilles kun automatisk hvis du har satt den til at den skal oppdatere seg automatisk fra nettverk.

Nope...

Dette er en nettverkstjeneste. Og hverken Telenor eller Netcom støtter denne.

Klokken justeres automatisk etter dato/tid m.a.o.

 

Da kanskje du kan svare på hvorfor Nokia har valgt å kalle det

 

"Nettverksoperatørtid"

 

I manualen står det

 

Hvis du vil at mobiltelefonnettverket skal oppdatere

tids-, dato- og tidssoneinformasjon for enheten

(nettverkstjeneste), velger du Nettverksoperatørtid >

Autom. oppdatering.

 

Og siden telefonen oppdaterer tiden både når jeg hadde Telenor og nå Onecall så sier det seg selv at det fungerer og at Telenor og Netcom støtter dette.

Endret av Gromit
Lenke til kommentar

Nope fortsatt!

 

Hvorfor Nokia velger å kalle menyvalg ditt og datt, blir etter min mening avsporing i denne diskusjonen, men som du selv siterer fra instruksjonsboken, så er dette en nettverkstjeneste.

 

Og når ingen Norske operatører støtter denne tjenesten, så spiller det ingen rolle om denne står til Av eller På heller, som sikkert du også skjønner...

 

Sommer-/vintertid justeres somsagt tidligere etter dato/tid i kalenderen/telefonen.

IKKE etter ovennevnte innstilling.

 

Jeg har denne innstillingen til Av, og min oppdaterte automatisk til vintertid, så hvordan kan du forklare dette isåfall, hvis du mener at det er denne som bestemmer om telefonen oppdateres automatisk?

 

Du trenger ikke SIM-kort i telefonen heller, for at sommer-/vintertid skal justeres automatisk. Bare telefonen er påslått i "gjerningsøyeblikket" er nok.

 

Derfor fungerte det både med Telenor og OneCall til deg...

Lenke til kommentar
ny software versjon til n73 tilgjengelig. versjon 4.0735.3.0.2

Velkommen til forumet, men du er nok litt sent ute med "nyheter" ja dessverre...

 

Da er v4.0735.3.0.2 installert og klar for å testes ut! (vanlig FW, IKKE ME) :dribble:

 

Bommet litt med versjonsnummeret jeg trodde det kom til å bli, men men... :blush:

 

Det jeg kan finne ang. forandringer foreløpig på denne versjonen, er at Nokia Maps er implementert i FW! :D

Har somsagt nettopp oppdatert, så om det er andre forandringer vites ennå ikke.

 

EDIT: Zip er også implementert...

Lenke til kommentar

Idag skulle jeg starte opp msn på mobilen, men den står på og connecter tell 3g/edge men det skjer ingen ting. Har sendt melding til telenor, der jeg får ny wap osv instillinger. Ingen ting funker... Jeg har nyeste FW

 

Thx for svar

Lenke til kommentar

NIX!

 

Men du trenger ikke reinstallere FW, såfremt du ikke har en feil i OS.

 

Vil du bare "renske opp" i tlf.minnet, foretar du en "hard reset" istedet.

Dette gjøres ved å trykke:

#*7370#

Sikkerhetskode: 12345 (såfremt denne ikke er forandret).

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
....så sier det seg selv at det fungerer og at Telenor og Netcom støtter dette.

Dessuten så kan du vel prøve å justere tilbake klokken 2 timer da, hvis du fortsatt påstår at denne nettverkstjenesten fungerer.

 

For hvis denne fungerer, så skal klokken automatisk stille seg frem igjen til gjeldende tid.

 

Da må du sannsynligvis vente lenge (ihvertfall til nettverkstjenesten blir tilgjengelig i Norge (om den noengang blir det))!

Lenke til kommentar
....så sier det seg selv at det fungerer og at Telenor og Netcom støtter dette.

Dessuten så kan du vel prøve å justere tilbake klokken 2 timer da, hvis du fortsatt påstår at denne nettverkstjenesten fungerer.

 

For hvis denne fungerer, så skal klokken automatisk stille seg frem igjen til gjeldende tid.

 

Da må du sannsynligvis vente lenge (ihvertfall til nettverkstjenesten blir tilgjengelig i Norge (om den noengang blir det))!

 

Hvis du prøver å stille klokken selv så slår den av nettverkstid. Go figure.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...