Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Oppdaterte min ME nå, og lyden i mp3-spilleren ble mye bedre. Slet med at den vrengte seg med gammel FW, men nå er dette borte! Dette er vel og merke kun testet i headset. Bruker høytalerfunksjonen lite. Ellers så synes jeg telefonen ble merkbart raskere. Jeg hadde ikke veldig mye "rot" inne på telefonen før oppdatering, så det virker som selve oppdateringen har gjort telefonen raskere i menyene! Alt i alt en god oppdatering for meg :)

Endret av GEman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en del varierende problemer med min N73 og lurer på om dere har noen tips.

 

- Kameraet låser seg innimellom og vil ikke ta bilde når jeg trykker på knipseknappen. Får heller ikke filmet i disse situasjonene. Noen ganger har det hjulpet å slå av og på telefonen, men som oftest ikke. Da må jeg bare vente noen timer eller til dagen etter, og så virker det som før.

 

- Batteriet lader seg til tider veldig fort ut, til tross for at ingen spesielle programmer er i bruk og jeg ikke har brukt den mye til å ta bilder, høre på radio etc.. Jeg synes det virker som dette stort sett skjer samtidig som kamerater låser seg. Har sjekket om noen programmer kjører uten at jeg er klar over det, men det virker ikke sånn. (har slått av og på igjen også)Synes at batteriet vanligvis holder relativt lenge, men i noen situasjoner hvor jeg da tilsynelatende ikke gjør noe annet enn ellers, så kan det lade seg ut på én dag eller halvannen. Bruker stort sett aldri dobbeltmodus, for å spare på batteriet, kun når jeg er utenlands)

 

- jeg ønsker å knytte enkelte sanger til noen personer i kontaktlista mi, men får det ikke til. Går jeg inn i kontaktlista ogg forsøker å knytte sangen til persnen derifra, så kommer den ikke opp i lista over alternativ. Et par sanger fra musikkbiblioteket mitt ligger der, 4 stykker av de 120 jeg har lagret og forstår ikke hvorfor bare de er der og hva jeg skal gjøre for å finne de andre sangene. Forsøker jeg å gå fra musikkbiblioteket og velge sanger som ringetone derifra, så blir det generell ringetone for alle som ringer, det er ikke mulig å velge enkeltkontakter. Også når jeg ønsker å velge ulike sanger til de ulike profilene, så har jeg den svært begrensede listen å velge ifra.

 

- en del ganger når jeg forsøker å åpne Snakespillet så sier den at for mye minne er i bruk og jeg er tilbake i menyen. Dette til tross for at jeg har MYE telefonminne og minnekortminne igjen og jeg ikke har noen andre programmer som kjører. Kan heller ikke høre på musikk mens jeg spiller spill og synes det er dumt. Er det noen vei utenom det?

 

-mobilen kan ligge rolig på bordet og så bare slår galleriet seg på av seg selv, uten at jeg har vært borti mobilen.

 

- helt siden jeg fikk mobilen har jeg irritert meg over radiolyden. Det virker som den veksler mellom mono og stereo, ellers så har den ujevn føring av lyd til de to ulike sidene. Ser ingen mulighet til å velge mono på mobilen, for å se om det er det som er problemet, har noen andre funnet det? Noen andre som har opplevd samme problemet? Og funnet en løsning?

 

Har egentlig planer om å levere den inn til service, men det er så mye pes forbundet ift å klare seg uten mobilen en stund, så jeg håper mest på å få fikset noen av tingene selv. Har flashet den én gang, i våres, og problemet i forhold til låsingen av kameraet har vel kommet etter det om jeg ikke husker feil. Kanskje prøve med den mye FW'en som nettopp har kommet? Har ikke en ME, kjøpte min i august i fjor.

Endret av lipo
Lenke til kommentar

Styreknappen min har vert dårlig noen dager nå. Klikkelyden og følelsen når en trykker rett inn er borte. Det er nok å tuche den såvidt for at den skal registrere det. Isted hengte den seg helt opp. Mobilen låg iro og plutselig ringte den opp første nr i tlf-listen:(

Kan serviceverkstedene avfeie knappeproblemet pga slitasje som en må regne med?

Lenke til kommentar

Telefonen min "døde" under oppdatering åttende september, ble levert til service hos firmaet mitt sin mobilleverandør den tiende. Har ennå ikke fått den tilbake. Purret forrige uke over mail, men fikk beskjed om at den var sendt til et Nokia-verksted. Hvor lang tid er normalt å beregne på noe jeg i utgangspunktet vil anta er et enkelt problem? Telefonen svartnet og responderte ikke på noe som helst. Jeg ville tro de åpnet den og enten skiftet en del inni, eller kunne resette den e.l. Gjort på en dag, med andre ord. Tydeligvis er det da ikke gjort så raskt.

Lenke til kommentar

Har en tendens til at ting tar tid ved service ja dessverre...

Skal ikke være mer arbeid enn å flashe telefonen da, og dette skal vel være gjort på mindre enn en halv time går jeg ut ifra.

 

Har kjøpt et blåtann headset til min N73, men den klarer ikke å finne det.

....

Hva er feil når ikke N73'n finner det?

Hvilken FW-versjon har du?

 

Trykk #*0000#, å fortell oss...

Lenke til kommentar

Kameraet kan du vel ikke gjøre annet med, enn å håpe på at en FW-oppdatering løser problemet ditt...

 

Hva spor/lyder/sanger lagret på minnekort gjelder, så vil jeg ut ifra det du forteller knytte problemet til at du har lagret lydfilene i feil mappe.

Disse skal ligge i mappen Sounds på minnekort.

Koble til telefonen din i dataoverføringsmodus, så går du på min datamaskin/windows utforsker. Minnekortet dukker da opp som en flyttbar disk. Der sjekker du at filene er lagret i riktig mappe.

Når du da har fått filene til riktig mappe, så går du på:

-Kontakter.

-Merker kontakten du vil forandre ringetone på.

-Valg.

-Åpne.

-Valg.

-Ringetone.

-Og blar deg forhåpentligvis frem til ønsket tone.

 

Feilmeldingen du får på spillet Snakes har ingenting med ledig telefonminne/minnekortplass å gjøre.

Denne feilmeldingen går på RAM'n i telefonen.

Bare spillet Snakes bruker 4MB RAM!

Når du frigjør RAM (restart), så får du kun 18-19MB ledig RAM i telefonen... Skal ikke trykke mye i menyen, åpne/lukke noen programmer før denne er falt til 13-15MB...

Når du da åpner Snakes, så havner du fort under 10MB RAM. Og da "kneler" telefonen etterhvert ja.

Ved nyere FW (v4.07xx), så restarter telefonen ved for lite arbeidsminne (RAM) istedet for feilmeldingen.

 

Kan ikke høre musikk mens du spiller spill: Går da ut ifra at du fortsatt snakker om Snakes...

Som sagt: Snakes spiser RAM. Går ut ifra at dette er grunnen til at Nokia valgte å trekke spillet fra nyere FW's også (dette er ikke noe jeg vet, jeg bare tror...).

Tester du et spill som ikke krever så mye RAM, så går jeg ut ifra at du ikke får dette problemet...

 

P.g.a. litt for lite RAM på N73, så må du nok bare lære deg å leve med at det er begrenset ang. RAM-krevende programmer/spill du kan ha kjørende samtidig dessverre...

Men som vagt nevnt, så tror jeg nok telefonen din har godt av en formattering/FW-oppdatering... :yes:

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Telefonen min "døde" under oppdatering åttende september, ble levert til service hos firmaet mitt sin mobilleverandør den tiende. Har ennå ikke fått den tilbake. Purret forrige uke over mail, men fikk beskjed om at den var sendt til et Nokia-verksted. Hvor lang tid er normalt å beregne på noe jeg i utgangspunktet vil anta er et enkelt problem? Telefonen svartnet og responderte ikke på noe som helst. Jeg ville tro de åpnet den og enten skiftet en del inni, eller kunne resette den e.l. Gjort på en dag, med andre ord. Tydeligvis er det da ikke gjort så raskt.

 

selve arbeidet er nok gjort på en dag. Men fra det blir sendt til det kommer på bordet til en reparatør er nok de 3-4 ukene det tar hvis ikke mer.

 

Jeg har forstått det sånn at de på nokia verksted har mye å gjøre for tiden, noe som forsinker alle reparasjoner.

Så det er nok ikke reparasjonen som tar mye tid, men at telefonen kommer fram til en reparatør som er ledig som sannsynligvis er den største flaskehalsen.

Lenke til kommentar
Har en tendens til at ting tar tid ved service ja dessverre...

Skal ikke være mer arbeid enn å flashe telefonen da, og dette skal vel være gjort på mindre enn en halv time går jeg ut ifra.

 

Har kjøpt et blåtann headset til min N73, men den klarer ikke å finne det.

....

Hva er feil når ikke N73'n finner det?

Hvilken FW-versjon har du?

 

Trykk #*0000#, å fortell oss...

Firmware versjon er 3.0704.1.01

Endret av tibbs
Lenke til kommentar

OK!

Grunnen til at jeg spurte, er at FW-versjon 4.0723 og 4.0726 sliter med bluetooth-tilkoblingen til noen typer GPS.

Går ut ifra at GPS ikke er det eneste problemet bluetooth sliter med på disse.

Men du hadde altså ikke noen av disse FW-versjoner...

 

Da blir eneste forslaget mitt, å prøve å oppdatere til siste FW (v4.0735), for å håpe på at denne støtter headsettet ditt (såfremt du er sikker på at det ikke er en "fille"-feil med innstillinger, passord, e.l. så).

Denne har i tillegg støtte for A2DP.

 

Endret: Skrivefeil.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
OK!

Grunnen til at jeg spurte, er at FW-versjon 4.0723 og 4.0726 sliter med bluetooth-tilkoblingen til noen typer GPS.

Går ut ifra at GPS ikke er det eneste problemet bluetooth sliter med på disse.

Men du hadde altså ikke noen av disse FW-versjoner...

 

Da blir eneste forslaget mitt, å prøve å oppdatere til siste FW (v4.0735), for å håpe på at denne støtter headsettet ditt (såfremt du er sikker på at det ikke er en "fille"-feil med innstillinger, passord, e.l. så).

Denne har i tillegg støtte for A2DP.

 

Endret: Skrivefeil.

Er det nødvendig å ha ServicePack2 installert i Windows for å oppgradere firmware, eller går det uten også?

Har ikke SP2 på maskina.

Lenke til kommentar

å jeg klarte det... var bare jeg som gjorde noe feil i cmd.. typisk... hehe takk thx :D

 

noen flere kule gratis programmer?

 

finnes det et program der jeg kan lage min egen klokke? eller endre på utsende dens? får når jeg roterer skjermbilde kan jeg ikke se klokka.. pga tema mitt.. og jeg MÅ ha det tema :p det er så kult :p

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar

Grunnen til at du må gjøre dette selv, er fordi SymbianSigned er/har vært vel tungvindt for programutviklere.

For det første så har det tatt lang tid å få ferdigsignert/sertifisert programvare, for det andre så var nettstedet nede en god stund p.g.a. oppgradering og for det tredje så mener jeg å ha lest, at det tidligere var kostbart å få sertifisert programvare.

 

Derfor har du altså mulighet til å teste ut programmer, før de blir "offentliggjort" ved å signere disse selv...

 

Kan dessverre ikke laste opp min signerte versjon nei, for sertifikatet på denne er kun gyldig for mitt IMEI-nummer.

D.v.s. at jeg ikke får brukt denne selv, på min E65 engang. Måtte signere en egen en for denne...

 

EDIT:

OK! Bra On1Musha!

Ingenting er bedre...

Ang. programmer, så har du fortsatt denne tråden...

Kom litt sent innlegget mitt ser jeg...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...