Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ellers så skal du ha et menyvalg kalt Logg (grønn og blå pil som peker opp/ned). Såfremt du ikke ved en feiltakelse har gitt menyvalget nytt navn... Isåfall skal du finne det igjen ved å gå etter de ovennevnte pilene...

 

Ellers fungerer andy24's metode også, bare at du ikke får tilgang til Innstillinger hvis du går på Logg via svartast...

Lenke til kommentar

Nå har min mobiltelefon vært inne på reparasjon to ganger, og totalt vært vekke i over 4 uker, for samme problemet. Problemet er at den skrur seg av auntomatisk ganske ofte, spesiellt når jeg bruker programmer som bruker mye CPU/minne.

 

Hva kan jeg gjøre nå? Jeg er generellt fornøyd med min N73, bortsett fra det at den skrur seg av hele tiden, og den har væ'rt på reparasjon to ganger før, og problemet er det fortsatt. Firmware er oppdatert, og de hjar sjekket masse inni telefonen og byttet høyttaleledninger etc.

 

Kan jeg kreve heving av kjøp nå? Etter den har vært på reparasjon to ganger? Jeg har kjøpt den i på telekiosken/telebutikken (den av de som forhandler NetCom) for rundt 6 måneder siden.

 

Jeg vil heve kjøpet, siden problemet fortsatt er der, etter den har vørt på reparasjon for det problemet to ganger før, og problemet er fortsatt der.

Lenke til kommentar
Nå har min mobiltelefon vært inne på reparasjon to ganger, og totalt vært vekke i over 4 uker, for samme problemet. Problemet er at den skrur seg av auntomatisk ganske ofte, spesiellt når jeg bruker programmer som bruker mye CPU/minne.

 

Hva kan jeg gjøre nå? Jeg er generellt fornøyd med min N73, bortsett fra det at den skrur seg av hele tiden, og den har væ'rt på reparasjon to ganger før, og problemet er det fortsatt. Firmware er oppdatert, og de hjar sjekket masse inni telefonen og byttet høyttaleledninger etc.

 

Kan jeg kreve heving av kjøp nå? Etter den har vært på reparasjon to ganger? Jeg har kjøpt den i på telekiosken/telebutikken (den av de som forhandler NetCom) for rundt 6 måneder siden.

 

Jeg vil heve kjøpet, siden problemet fortsatt er der, etter den har vørt på reparasjon for det problemet to ganger før, og problemet er fortsatt der.

9663761[/snapback]

 

Når du leverer telefonen inn for samme problem tredje gangen kan du vel kreve ny telefon ja

Lenke til kommentar
Hva kan jeg gjøre nå?

Firmware er oppdatert, og de hjar sjekket masse inni telefonen og byttet høyttaleledninger etc.

 

Kan jeg kreve heving av kjøp nå? Etter den har vært på reparasjon to ganger?

9663761[/snapback]

Vel...

Om du har oppdatert FW eller ikke, finner du først ut når du trykker *#0000# da...

For fordi om du sender telefonen til et serviceverksted, så er det ikke dermed sagt at du har siste tilgjengelige FW.

FW-versjonen bestemmes av produktkoden m.a.o.

Har du kjøpt telefonen med operatørlås, og ikke har forandret denne selv, så er sjansen liten for at du har siste FW også...

Dessuten er det godt mulig det er produktkoden som er opphavet til problemet ditt.

 

Når du nevner programmer som bruker mye CPU/minne, snakker du da om nettleseren eller kamera?

Er det snakk om nettleseren, så kan du jo alltids bytte til et 3.parts program som bruker mindre RAM (Opera f.eks.).

 

Om det er 3 eller 4 ganger telefonen må være innlevert for samme feil, er jeg litt usikker på.

 

Min N73 var til service i 7 uker!

Denne hadde bare en dårlig joystick, samt at mikrofonen under handsfree-samtaler ikke fungerte...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Skal kjøpe et nytt miniSD kort til min N73. Lurer på om noen har prøvd SanDisk 2 GB Ultra versjonen i N73? Skal visst være raskere lese/skrive hastighet enn vanlig 2GB kortet. Hvis ikke det oppleves raskere med dette kortet så kan jeg like godt kjøpe et vanlig miniSD kort.

 

http://www.sandisk.com/Products/ProductInfo.aspx?ID=1880

9638882[/snapback]

 

Har et 2gb ultra kort i min, men merker ikke no forskjell på selve telefonen, det merkes hvis du bruker minnekortleser på PC-en. Kabel-overføring og bluetooth er fortsatt latterlig tregt. Det er en test av det på hardware.no eller amobil.no

Lenke til kommentar
Da ser det ut til at det kommer ny FW for N73 ganske snart!  :!:

 

Denne får høyst sannsynlig versjonsnummer 4.0736.2.0.1.

9666087[/snapback]

 

 

Spennende. Blir nok å beholde n73 ihvertfall til mars

 

Noen rykter om hva som blir nytt i den nye versjonen?

Lenke til kommentar
Spennende. Blir nok å beholde n73 ihvertfall til mars

 

Noen rykter om hva som blir nytt i den nye versjonen?

Har ikke funnet info om evnt. changelog ennå nei dessverre...

 

Vet bare at denne FW-versjonen finnes/leveres på operatørlåst telefon i USA, og at oppdateringen er datert 07.09.2007.

Lenke til kommentar
Lær dere å oppdatere FW/bruke telefonen deres, så slipper dere dette problemet... :hmm:

 

Til meg er det "bam-bam-bam" hele tiden...

Det er en grunn til at jeg foretrekker N73 fremfor E65.

 

E65 fikk skryt for nettopp kjappheten, i testen utført av Amobil.

Men N73 er mye kjappere og mer stabil enn E65 med siste FW m.a.o.

 

Da lurer jeg på hva som egentlig er galt med min mobil. Har oppdatert til siste fw, har formatert minnekortet - likevel er telefonen like treg. Det kan ta opp til 5-6 sekunder å åpne "Ny sms" fra ventemodus. Dersom mobilen har en god dag, klarer den å åpne på 3-4 sekunder. Kan det tyde på et hardwareproblem?

Lenke til kommentar

Tilleggsinfo: Har nettopp hatt den inne til service pga nevnte problematikk. Alt de gjorde var å oppdatere fw, uten at det hjalp. Jeg synes det er dårlig at de ikke tester tlf skikkelig etter en fw-oppgradering for å se om det er blitt noen bedring. Spesielt med tanke på at jeg informerte om at jeg selv nettopp hadde oppfdatert fw uten at det hjalp.

 

Har også et annet problem: Automatisk ordliste virker ikke skikkelig. Må stave de samme ordene gang på gang. Ordlista husker kun ordet i meldingen jeg holder på med. Men skal jeg skrive ny melding er ordet "glemt". Irriterende!!

Endret av RC
Lenke til kommentar

Til THX!

Jeg foretok de innstillingene du nevnte for en annen litt tidligere i tråden (sette ned lyssensor, slå av bluetooth, etc for å spare batteri). Og vips var telefonen blitt kjappere. Jf posten min overfor. Det kan selvsagt være helt tilfeldig, for som jeg nevnte, kan mobilen en sjelden gang ha "en god dag".

Endret av RC
Lenke til kommentar

Da er v4.0735.3.0.2 installert og klar for å testes ut! (vanlig FW, IKKE ME) :dribble:

 

Bommet litt med versjonsnummeret jeg trodde det kom til å bli, men men... :blush:

 

Det jeg kan finne ang. forandringer foreløpig på denne versjonen, er at Nokia Maps er implementert i FW! :D

Har somsagt nettopp oppdatert, så om det er andre forandringer vites ennå ikke.

 

EDIT: Zip er også implementert...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...