Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Jepp... :)

 

Som jeg sa: Du kan glemme forandring av produktkode/flashing, da du høyst sannsynlig har en åpen produktkode i.o.m. at du da faktisk har siste FW.

 

Unlocking som du spurte etter, gjelder bare for de som da har en telefon med operatørlåst produktkode.

Disse får da ikke tak i siste FW-versjon til enhver tid, uten å forandre produktkode først.

Dette p.g.a. "brandingen" operatørene legger i produktkoden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare hyggelig VikinGz! :)

 

Til deg Konnis, vet jeg nesten ikke hva jeg skal svare.

Men, vi gir oss ikke ennå, gjør vi vel? :hmm:

Kan du oppgi den originale produktkoden til meg?

Denne finner du når du tar av batteriet. På selve telefonen (der batteriet sto) skal det stå en hvit klisterlapp med poduct key med 7 siffer: 0XXXXXX.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med kamera etter å ha lgt inn den nye FW på N73ME??

Når jeg tar bilder ute, blir nesten hele bildet hvitt. Man ser abre konturer av det man har tatt bilde av.

 

mener dette problemet kom etter jeg la inn nyeste FW. Når jeg tar bilder inne blir de helt fine. Er ikke mye lys ute, da jeg er i Nordland, og det ikke er spesielt mye sol :p

Lenke til kommentar

Jepp...

Dette var som "fryktet".

 

Grunnen til at jeg spurte, er fordi jeg vet det er flere enn deg som sliter med at de må stille klokken/datoen ved hver restart.

Tenkte derfor problemet muligens kunne ligge i produktkoden.

Vet somsagt ikke, men...

 

Derfor spurte jeg om din produktkode, for å sjekke om du hadde en av de åpne produktkodene som jeg har lagt ut i tråden Flashing av Symbian Series60!

Dette hadde du da altså ikke...

 

Da foreslår jeg at du forandrer produktkode til: 0529605 ved hjelp av "How To'n", som du finner i tråden jeg linker til ovenfor. Og kjører deretter reinstallering av FW selvfølgelig.

Dette er da samme koden som jeg brukte, da jeg hadde vanlig N73 FW.

 

Så får vi håpe problemet ditt er borte etter dette... :)

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
...men høy lyd når noen ringe er der ennda :(

9590340[/snapback]

Lurer på om dette kan fikses også (hvis jeg har forstått problemet riktig vel og merke).

 

Opprett deg en profil kalt f.eks. Hodetelefon.

 

Dette gjør du slik:

-Gå på Profiler

-Valg

-Opprett ny

-Så velger du tonene, varslingene, etc. du vil ha (men pass på at du setter ringevolumet lavere enn normalt her da).

 

Så går du på:

-Instillinger

-Ekstrautstyr

-Hodetelefon

-Så setter du standardprofil til profilen du nylig opprettet.

 

Hver gang du da plugger i hodetelefonene, blir Hodetelefon-profilen automatisk valgt... :cool:

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
...men høy lyd når noen ringe er der ennda :(

9590340[/snapback]

Lurer på om dette kan fikses også (hvis jeg har forstått problemet riktig vel og merke).

 

Opprett deg en profil kalt f.eks. Hodetelefon.

 

Dette gjør du slik:

-Gå på Profiler

-Valg

-Opprett ny

-Så velger du tonene, varslingene, etc. du vil ha (men pass på at du setter ringevolumet lavere enn normalt her da).

 

Så går du på:

-Instillinger

-Ekstrautstyr

-Hodetelefon

-Så setter du standardprofil til profilen du nylig opprettet.

 

Hver gang du da plugger i hodetelefonene, blir Hodetelefon-profilen automatisk valgt... :cool:

9594504[/snapback]

jeg bruker aldri høy ringelyd :p fordi jeg alltid har på vibrerende varsling som jeg legger mer merke til enn lyden, det som sjer er når jeg hører musikk...

Jeg hører tralalalala også kommer TRALALALAALa drit høyt og skifter til ringetonen også dempes den :S

Men skal prøve det der =)

Og gir tilbakemld ^^

 

Har også en orginal nokia (tror jeg) overgang til minijack, denne har masse knapper men ingen fungerer :(

Får også sånn typisk drut,drut,drut lyd (samme som når du legger mobilen åppå en gamlere forsterker) når den søker etter ny mast, meling eller ringer... jævli iritabelt når jeg snakker med noen :S hører knapt nok hva de sier :ph34r:

Når jeg snaker blir det liksom sånn... druuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut ;P

Lenke til kommentar

Tror nok du må sjekke lydadapteret ditt istedet da, for dette høres jo ikke helt bra ut...

Spør du meg, så høres ikke dette helt original ut heller ("ikke original" utgave av AD-41?).

 

Jeg bruker et AD-46, og har ingen av problemene du nevner her...

 

Hva hvis du oppretter deg profilen jeg nevnte, og setter ringetype til lydløs da?

Får du fortsatt "høy lyd"?

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
...ingen som vet hvorfor kamera på min N73 får så lyse bilder når jeg tar de ute. Skjedd etter at jeg oppgraderte FW og er bare når jeg tar bilder ute...har prøvd alt mulig, tror jeg...

9594890[/snapback]

Knipset et par bilder nå, for å sjekke om noe var galt med min...

 

Finner ingenting å sette fingeren på jeg nei, men...

 

Men så skal det også nevnes at kamera-biten på N73 ikke er MIN greie heller da.

Jeg tror jeg kan telle på en hånd (kanskje 2 nå da, med de 2 bildene jeg tok nå), hvor mange bilder jeg har tatt med denne på de 11 mnd. jeg har hatt den...

 

Så kameraspørsmål prøver jeg i det lengste å unnlate å svare på m.a.o. :blush:

Lenke til kommentar

Her står det litt om både Amaze & Nav4All.

 

Problemet med disse "gratis"-programmene er at de slett ikke er gratis i bruk.

Disse krever datatrafikk for å laste ned kart, etc.

 

Mens et program du betaler litt for koster deg en engangssum for selve programmet samt kartet.

Det beste og mest populære blandt disse er nok TomTom.

Dette har også oppdatert fotoboksvarsling via tomtom.no.

Route66 kommer vel på en god andreplass.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Noe nytt om ny FW?

 

Nokia burde hatt et slags system hvor forbrukere kunne melde behov/ og forslag til utbedringer som burde fikses i en ny FW.

 

F.eks. Etter siste FW var det noen som meldte at lyden i stereo høyttaleren, samt lyden under samtale var blitt dårligere en ved forrige FW igjen.... Får Nokia greie på dette, eller må de oppdage disse tingene selv...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...