Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
N73 har en kombinert lyssensor/blinkende LED ved frontkameraet.

 

Det er ikke lyssensoren som blir tildekt, når lyset kommer på, og lyset slukker deretter når lyssensoren får lys da?

 

Dette skal isåfall være slik, for å spare strøm...

9540470[/snapback]

 

Vet ikke om jeg helt skjønte det svaret. Men det blinkende LED lyset ved frontkameratet blinker ikke. Det gjorde kanskje det en gang når jeg fikk telefonen eller så har jeg ikke lagt merker til at det blinker.

 

Kan man gå inn i menyen å gjøre noe her, for å evt få på dette ledlyset?

Lenke til kommentar

Den blinkende LED-lampen, som kalles slumremodus kan skrus av/på i menyen ja.

Hvis denne er aktivert, så blinker lampen kun for å fortelle deg at telefonen faktisk er påslått, for da blir skjermen helt svart (skjermbeskytteren kommer bort).

 

Men som sagt så har denne 2 funksjoner da.

LED-blinkingen har ingenting med tastaturlyset å gjøre m.a.o., for disse fungerer uavhengig av hverandre.

 

Lyssensoren som er funksjon nr.2 til denne, registrerer hvor mye lys det er i rommet du befinner deg i.

Sitter du i et mørkt rom, eller legger fingeren over lyssensoren slik at denne blir tildekt, så skal tastaturlyset lyse.

Men hvis lyssensoren får lys, så slukkes tastaturlyset for å spare strøm.

Dessuten så har du vel heller ikke behov for lys i tastaturet hvis det er lyst ute/i rommet...?

 

Selve lyssensoren kan ikke skrus av/på.

Du har en innstilling i menyen (verktøy, innstillinger, telefon, display), som kalles lyssensor, men denne justerer kun lysstyrken på skjermen.

 

Vet ikke om dette hjalp heller, men...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Den blinkende LED-lampen, som kalles slumremodus kan skrus av/på i menyen ja.

Hvis denne er aktivert, så blinker lampen kun for å fortelle deg at telefonen faktisk er påslått, for da blir skjermen helt svart (skjermbeskytteren kommer bort).

 

Men som sagt så har denne 2 funksjoner da.

LED-blinkingen har ingenting med tastaturlyset å gjøre m.a.o., for disse fungerer uavhengig av hverandre.

 

Lyssensoren som er funksjon nr.2 til denne, registrerer hvor mye lys det er i rommet du befinner deg i.

Sitter du i et mørkt rom, eller legger fingeren over lyssensoren slik at denne blir tildekt, så skal tastaturlyset lyse.

Men hvis lyssensoren får lys, så slukkes tastaturlyset for å spare strøm.

Dessuten så har du vel heller ikke behov for lys i tastaturet hvis det er lyst ute/i rommet...?

 

Selve lyssensoren kan ikke skrus av/på.

Du har en innstilling i menyen (verktøy, innstillinger, telefon, display), som kalles lyssensor, men denne justerer kun lysstyrken på skjermen.

 

Vet ikke om dette hjalp heller, men...

9541183[/snapback]

 

Nok engang takk for god hjelp. Svaret var meget oppklarende...og gjorde meg en smule lettet siden jeg fryktet at jeg måtte sende inn tlf. til service.

 

Det er nok det som gjør at tastturlyset forsvant for meg innimellom. Det er jo en meget smart løsning når man bare vet om den. Trenger jo ikke det lyset i daglys....(du kan jo kanskje mistenke meg for å ikke lese for mye bruksanvisningen og det er forsåvidt riktig - har skummet litt - men enklere å spørre her) :thumbup:

Lenke til kommentar
Kan komme med en anbefaling til, til dere som planlegger å oppdatere til siste FW-versjon...

 

Installer 3.parts programmer på telefonminnet, ikke minnekort

 

Siste FW-versjonen av vanlig og ME, er ikke spesielt begeistret for å få installert disse på minnekort.

 

Problemene jeg merket, var at noen ikke ville autostarte, samt at telefonen ble ufattelig treg på oppstarten.

 

Når jeg da installerte programmene på telefonminnet istedet, så funker det som hakka møkk. :cool:

9447340[/snapback]

Takk for anbefalingen T_H_X ! Har akkurat oppgradert min N73ME til 4.XX og nå er alt av programvare på telefonminnet. Mobilen fungerer raskt og smootht.

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Kan komme med en anbefaling til, til dere som planlegger å oppdatere til siste FW-versjon...

 

Installer 3.parts programmer på telefonminnet, ikke minnekort

 

Siste FW-versjonen av vanlig og ME, er ikke spesielt begeistret for å få installert disse på minnekort.

 

Problemene jeg merket, var at noen ikke ville autostarte, samt at telefonen ble ufattelig treg på oppstarten.

 

Når jeg da installerte programmene på telefonminnet istedet, så funker det som hakka møkk. :cool:

9447340[/snapback]

Takk for anbefalingen T_H_X ! Har akkurat oppgradert min N73ME til 4.XX og nå er alt av programvare på telefonminnet. Mobilen fungerer raskt og smootht.

9553403[/snapback]

 

 

 

bare vent til du har testa den sikelig! da vil du nokk angre tenker jeg.. jeg angrer som faen! lyden er fucka men ellers er det vel ikke noe å klage over, like rask som den forige FW

 

men jeg lurer om jeg skal ringe til netcom å klage på den. når jeg trykker på høyrekanppen så kommer det en stygg og iriterende lyd som knirker VÆR gang jeg trykker på den!

 

har dere lakt merke til at det leger seg mye støv på kamra linca? det er også iriterende!

 

 

har jeg har ikke turt å ta av den plastik plata som ligger å beskytter tlf skjermen.. blir det fort riper? det er masse riper i plasten. som jeg ikke kan skjønne åssen har kommer ditt.. jeg har vært kjempe forsiktig med min n73, aldri mista den eller vært røff mot den.

Lenke til kommentar

Mener du at du har plastikkfilmen med lim på ennå?

Isåfall er det ikke så rart om det blir riper i denne nei, for dette er kun en tynn film, som er ment å bare beskytte displayglasset (under transport til et serviceverksted f.eks.).

 

Dette er ikke "farlig" å ta av.

Tok av dette samme dag som jeg kjøpte den, for 11 måneder siden, og har fortsatt ikke en eneste ripe i min.

Nå har jeg riktignok 2 deksel da som jeg bytter litt imellom, men begge er like fine som da de var ny.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Riktignok så har jeg 4 deksel...

 

Min er opprinnelig en vanlig "deep plum" N73, så når jeg oppgraderte til ME ville jeg også ha svart deksel og tastematte selvfølgelig. :cool:

 

Kjøpte først 2 stk. fra eBay, men disse var så dårlige, at bare du førte fingeren lett over displayglasset, så satte det "vannmerker" i LCD-skjermen.

Disse Hong Kong dekslene var ikke brukbare...

 

Kjøpte deretter et svart OEM(original enhanced media)-deksel og OEM svart tastematte fra cnn.cn, og dette var da helt perfekt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...