Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Jeg slet med kabelen til min N73. Telefonen måtte ligge HELT i ro, og av og til måtte jeg rigle litt frem og tilbake for at den skulle få kontakt. Uholdbart. Jeg ønsker nemlig å bruke tlf som modem til pc, i tillegg til at jeg vil få oppdatert telefonen. Den er treeg. Leverte inn kabelen til service. Så gikk det mange måneder. Nå fikk jeg tlf om at ny kabel kun gjaldt innen 6mnd. Men siden de brukte flere mnd på saken skulle jeg få en likevel. Håper den er bedre. Er ikke kabelen ment å vare i mer enn 6 mnd? Det er flere som har klaget på kabelen til N73, synest de burde bytte den omgående....

9476740[/snapback]

Enig, kabelen suger balle. Min har egentlig aldri fungert ordentlig. Synes det er tull å måtte kjøpe en ny kabel til flere hundre kroner, fordi den som følger med, ja, suger balle. :no:

 

Skjerpings Nokia!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jove: Nå har vi heldigvis forbrukerkjøpsloven så de kan ikke bare si at kabelen ikke var ment å vare lengre enn 6 måneder og be deg kjøpe en ny. Fungerer ikke kabelen som den skal så skal du selvsagt få en den reparert eller erstattet innen rimelig tid.

 

Kabelen til min N73 fungerer forsåvidt helt fint. Har ikke merket noe galt med den selv om jeg har flyttet på telefonen når jeg har hatt telefonen koblet til Internett i timevis.

Lenke til kommentar

Jepp synest derfor det er rart når service-verkstedet sier max 6 mnd. Men det har nå tatt så mange måneder at jeg får den gratis likevel.

 

Jeg har brukt mobilen som modem til bærbar pc en gang, og det gikk fint helt til jeg fikk en mld. Da vibrerte tlf og internett datt ut:P Det skulle ingenting til før det ble svikt i kontakten. Det er helt sikkert kabelen, for musikk-kabler fungerer topp, med GOD kontakt.

 

Har fått meg Telenor Trådløst kontor som jeg tenker å bruke. 249,- pr måned, da kan en bruke internett så mye som en vil etter 17.00 + i helgene. Men nå har Netcom komt med en billigere...

 

Har hele tiden syntest at min N73 er treg. Sammenlignet nå for første gang med en annen N73. Og min er ganske mye tregere. Gleder meg til oppdatering:)

Lenke til kommentar
Jeg har brukt mobilen som modem til bærbar pc en gang, og det gikk fint helt til jeg fikk en mld. Da vibrerte tlf og internett datt ut:P Det skulle ingenting til før det ble svikt i kontakten. Det er helt sikkert kabelen, for musikk-kabler fungerer topp, med GOD kontakt.

 

9482708[/snapback]

 

Jeg har nettopp fått meg min N73 og kabelen fungerte utmerket. Men skjønner at det mye skjørt ute og går, så jeg skal behandle den med andakt og ikke ha vibrasjon på når jeg kobler meg til.

Lenke til kommentar
Jepp synest derfor det er rart når service-verkstedet sier max 6 mnd. Men det har nå tatt så mange måneder at jeg får den gratis likevel.

 

Jeg har brukt mobilen som modem til bærbar pc en gang, og det gikk fint helt til jeg fikk en mld. Da vibrerte tlf og internett datt ut:P Det skulle ingenting til før det ble svikt i kontakten. Det er helt sikkert kabelen, for musikk-kabler fungerer topp, med GOD kontakt.

 

Har fått meg Telenor Trådløst kontor som jeg tenker å bruke. 249,- pr måned, da kan en bruke internett så mye som en vil etter 17.00 + i helgene. Men nå har Netcom komt med en billigere...

 

Har hele tiden syntest at min N73 er treg. Sammenlignet nå for første gang med en annen N73. Og min er ganske mye tregere. Gleder meg til oppdatering:)

9482708[/snapback]

 

Pass på at den ikke mister kontakten under oppdateringen, da. Det skjedde som sagt med min og er nå levert inn til service/reparasjon. Jeg ba dem oppdatere den for meg også, for det tør jeg ikke gjøre selv fra nå av... Ikke med min kabel, hvertfall. Kanskje jeg skal be om å få en ny.

Lenke til kommentar

Hei

 

sliter litt med 2 bugs på min n73....

 

1)

Når jeg skriver meldinger kommer det plutselig opp:

 

Lukker programmer

(------------------)

 

også avslutter mobilen meldinga og går til standbymodus, uten å lagre meldinga...

 

2)

Minnekorte:

 

Meldinga:

Det er ikke trygt å fjerne minnekortet uten å velge Fjern minnekort først.

 

kan skje bare plutselig uten at jeg rører mobilen....

også står det at minnekortet ikke er satt inn når jeg sjekker minnekortet på mobeln (SanDisk 2GB)

 

 

NOEN SOM KAN HJELPE MEG??

 

Versionnumber:

4.0727.2.2.1

Endret av treningsdagboka-com
Lenke til kommentar

Det kan være dårlig kontakt. Prøv å ta ut minnekortet og gnikk litt på tilkoblingspunktene med en tørr klut. Da fjerner du støv, fingermerker og annet smuss som kan gi dårlig kontakt. Hvis problemet vedvarer så kan det være kontaktene inni telefonen som har for lite bøy på seg. Siden det er svært vanskelig å komme til inni der kan du prøve et annet triks før du sender den til reparasjon: Sett et klistremerke eller to på minnekortet på "baksiden" av der kontaktene er. Da blir minnekortet ørlite tykkere og får litt mer press mot kontaktpinnene i telefonen.

Lenke til kommentar

Finnes det noen mulighet for at bilde en bruker som skjermbilde kan utnytte mer av skjermen/ full skjerm?

 

evt finnes det noen program som en kan laste ned som fikser det?

 

Finnes det en gratis versjon av RotateMe - - de jeg fant ville ikke telefonen godta. Er det noen med at det må være S60 v3??

Lenke til kommentar

På N6280 finnes det når en skriver sms og skal legge til kontakter "brukt nylig" e.l.. Der finner man dem man sist skrev sms til og listen er vel på ca 10 - 12 navn tror jeg.

 

Jeg sender ofte sms til mange av de samme personene og savner en slik funksjon på N73 - - da det vil gå mye fortere å legge til kontakt. (har hvertfall ikke funnet dette på N73)

Lenke til kommentar
På N6280 finnes det når en skriver sms og skal legge til kontakter "brukt nylig" e.l.. Der finner man dem man sist skrev sms til og listen er vel på ca 10 - 12 navn tror jeg.

 

Jeg sender ofte sms til mange av de samme personene og savner en slik funksjon på N73 - - da det vil gå mye fortere å legge til kontakt. (har hvertfall ikke funnet dette på N73)

9490383[/snapback]

 

jeg savnet oxo den. Men så fant jeg ut at man kan skrive inn navn på folk der det står til, og det går ihvertfall mye kjappere. Hvis man har lagt til standardnr på personene.

Lenke til kommentar
På N6280 finnes det når en skriver sms og skal legge til kontakter "brukt nylig" e.l.. Der finner man dem man sist skrev sms til og listen er vel på ca 10 - 12 navn tror jeg.

9490383[/snapback]

Bare opprett deg grupper som inneholder kun et nr. (i kontaktlisten), over de du sender mest SMS til det...

Gruppenavnet kan du jo sette til det samme som på kontakten også.. :)

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
På N6280 finnes det når en skriver sms og skal legge til kontakter "brukt nylig" e.l.. Der finner man dem man sist skrev sms til og listen er vel på ca 10 - 12 navn tror jeg.

9490383[/snapback]

Bare opprett deg grupper som inneholder kun et nr. (i kontaktlisten), over de du sender mest SMS til det...

Gruppenavnet kan du jo sette til det samme som på kontakten også.. :)

9492380[/snapback]

 

 

Lurt skal prøve det. Var inne på tanken om å en kunne bruke disse gruppene til noe. Takk.

 

Vet ikke om du så posten over. Skulle gjerne ha hatt programmet RotateMe, men finner ikke et som passer. Er det slik at vi må ha S60 v. 3 for at 3 parts programmer skal passe?

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Vet ikke om du så posten over. Skulle gjerne ha hatt programmet RotateMe, men finner ikke et som passer. Er det slik at vi må ha S60 v. 3 for at 3 parts programmer skal passe?

9492945[/snapback]

Har ikke brukt tid på å prøvd å få hele bildet til å dekke skjermen selv, men vet endel har sagt at det er bare å forandre oppløsningen på bildet til 240X320 punkter.

Om det er så enkelt kan jeg ikke svare på i.o.m. at jeg somsagt ikke har prøvd dette selv.

Får du ikke ovennevnte til å fungere, så kan du jo lage deg et eget theme. Theme DIY finner du i tråden Anbefalte programmer...

 

Ang. RotateMe, så er det fortsatt ikke kommet en ferdigsignert versjon etter det jeg vet ihvertfall. Ikke husker jeg i farten om det finnes et alternativt program heller.

Jeg signerte programmet selv m.a.o...

For å forenkle signeringsprosessen litt for deg, så kan jeg jo linke deg til "cyclo's" guide.

Denne er på Norsk, og du finner den her.

 

Så får vi håpe du setter'n da... :cool:

 

Du får kun installert S60-programvare (.sis/.sisx) som er laget for 3rd edition eller v9.x ja.

Java (.jar/.jad) får du installert selvfølgelig.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Jeg mottok min nye Nokia N73 ME idag. Og når jeg trykket *#0000# for å sjekke hvilken firmware som var installert. Så skjønte jeg fort at det var en ganske gammel FW der: V 3.0705.1.0.31. Oppdatert den 26. Januar 2007.

 

Kan jeg finne FW oppdateringen på nokia.no? Hvis ikke, hvor finner jeg den?

 

 

Takk.

Endret av stonhans
Lenke til kommentar
Hei! :)

 

Jeg mottok min nye Nokia N73 ME idag. Og når jeg trykket *#0000# for å sjekke hvilken firmware som var installert. Så skjønte jeg fort at det var en ganske gammel FW der: V 3.0705.1.0.31. Oppdatert den 26. Januar 2007.

 

Kan jeg finne FW oppdateringen på nokia.no? Hvis ikke, hvor finner jeg den?

 

 

Takk.

9501302[/snapback]

 

Du finner ny software på nokia.no v 4.0727.2.2.1 :)

Lenke til kommentar
Hei! :)

 

Jeg mottok min nye Nokia N73 ME idag. Og når jeg trykket *#0000# for å sjekke hvilken firmware som var installert. Så skjønte jeg fort at det var en ganske gammel FW der: V 3.0705.1.0.31. Oppdatert den 26. Januar 2007.

 

Kan jeg finne FW oppdateringen på nokia.no? Hvis ikke, hvor finner jeg den?

 

 

Takk.

9501302[/snapback]

 

Du finner ny software på nokia.no v 4.0727.2.2.1 :)

9501626[/snapback]

 

 

Hvis du kjøpt en N73 som bundet til en operatør, må du antageligvis følge T_H_X sin tråd om hvordan du forandrer produktkoden - for igjen å få den siste tilgjengelig FW oppdatering.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=790625&hl=

 

Jeg har nettopp fått min N73 ME og har fulgt tråden jeg linker til for å få absolutt siste FW oppdatering. (men min er kjøpt med binding til en operatør)

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...