Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(Min versjon av NSU er v.1.3.85no, det er det som vises (helt ned i høyre hjørne)i bildet hvor jeg velger å laste ned ny versjon/ oppdatering.)

 

Noen som skjønner noe av dette? Er feilen hos meg eller i denne versjonen til NSU??

9464248[/snapback]

Jeg lastet ned denne oppdateringen nå, men denne skaper ikke trøbbel for min del ihvertfall.

 

Jeg har nå v1.3.95no BTW.

 

Tydeligvis ikke noe feil med oppdateringen, så du må nok feilsøke på PC'n din...

9468075[/snapback]

 

Jeg prøvde å oppdater Windows. SKrudd av brannmur og antivirus program, men det hjalp ikke.

 

Kan problemet ligge i at jeg ikke har installert medfølgende programvare som kommer med telefonen/ N73?

 

Hvordan skal jeg feilsøke PC`en hvis ikke?

 

Noen skjønner noe av tidligere nevnte feilmelding?

Lenke til kommentar
Kan problemet ligge i at jeg ikke har installert medfølgende programvare som kommer med telefonen/ N73?

9469612[/snapback]

Tviler på at dette er grunnen, men det kan du jo prøve allerede nå også.

Last ned Nokia PCSuite herfra. Denne bør du oppdatere likevel, i.o.m. at versjonen på medfølgende plate, helt sikkert ikke er siste versjon...

Lenke til kommentar
bruk Nokia Pc Suite til å lage backup i Mine Dukumenter under en mappa som F.eks heter N73, selv så har jeg det! så er det bare å ta backup og så kjøre NSU å instalere det på nytt.. det er NO Problemo :D

9468443[/snapback]

 

Joda det er den enkleste løsningen.

Problemet er bare at Pc'en min er på rep så jeg har ingen sted jeg kan lagre, så spm var om jeg kunne ta backup på minnekortet og kjøre en gjenoppretting?

Lenke til kommentar
Hei T_H_X

jeg hadde et lite spm. jeg prøvde å installere et par programmer..som krasjet og det har føørt til at det går litt tregere igjen

 

har du noen god ide om hvordan jeg burde reinstallere FW..om jeg skal bare kjøre en systemgjenopretting??

9468407[/snapback]

Du er flink til å restarte telefonen da?

Har du telefonen konstant påslått i mange dager/uker, så vil RAM'n på telefonen etterhvert gå på et minimum.

Dette vil forårsake at den blir treg. Resatarter du, så er den så god som ny igjen, for da har du plutselig fått frigjort RAM.

 

Som du skjønner, så har jeg vondt for å tro at de programmene som krasjet, forårsaker at telefonen din plutselig skulle blitt tregere, men...

 

Hva sikkerhetskopi gjelder, så kopierer jeg telefonminnet til minnekort. Dette gjøres slik:

-Meny

-Verktøy (såfremt Minne ikke flyttet)

-Minne

-Valg

-Kopier telefonminne

 

Når du da har reinstallert FW eller formattert tlf.minnet, så går du til ovenfornevnte menyvalg, og velger Gjenoppr. fra kort (istedet for Kopier telefonminne selvfølgelig).

Dette er beste måten å ta backup på, som jeg har brukt ihvertfall.

 

Ved synkronisering, ble ikke alle kontakter/meldinger med tilbake.

Det er lenge siden jeg prøvde synkronisering nå, så om det er feilrettet bugs på senere versjoner av PCSuite, kan godt være. Men denne måten fungerte ikke da jeg prøvde, og da har jeg holdt meg langt vekk i ettertid også...

 

Hvis du tenker systemgjenoppretting som ved å trykke *#7370#, eller det valget du har i telefoninstillingene (Oppr. innstillinger), så kan det godt være at dette fungerer (hvis det nå skulle vise seg å være de nevnte programmene som krasjet, som forårsaker at telefonen din virker treg).

Har du mot formodning en FW-feil, så er jeg ganske sikker på at denne metoden ikke hjelper deg stort da.

Dette er ikke et verktøy beregnet for å feilrette OS m.a.o.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Kan problemet ligge i at jeg ikke har installert medfølgende programvare som kommer med telefonen/ N73?

9469612[/snapback]

Tviler på at dette er grunnen, men det kan du jo prøve allerede nå også.

Last ned Nokia PCSuite herfra. Denne bør du oppdatere likevel, i.o.m. at versjonen på medfølgende plate, helt sikkert ikke er siste versjon...

9470381[/snapback]

 

Kom på denne tanken selv og lastet ned ny versjon av PC suite. Der kunne man igjen velge NSU for å oppdatere sin telefon. I tillegg hadde jeg tilkoblet min N6280. Da jeg da valgte NSU gikk det som smurt og den lastet fint ned ny versjon. HURRA - - takk for alle tips!

Lenke til kommentar

T_H_X ---- evt andre!

 

Du forklarte litt om de prorammene du hadde lastet ned til din N73, bl.a. en bedre kalender. Hva er bedre med den og lar den seg synkronisere med Outlooken?

 

Jeg har nå tatt sikkerhetskopi av det innhold jeg ønsker å ha med videre til min N73, bl.a. alle kontaktene (bilder og musikk ligger på minnekort som jeg bare flytter over). Mappa ligger og venter på PC`en. Hva gjør jeg for å få dette innholdet over til N73 slik at jeg slipper å legge alle kontaktene over manuelt på den nye telefonen?

 

Noen S60 telefoner fra Nokia har muligheten for "tekst til tale". Det står at en må ha "fabrikkmontert" programvare på telefonen for å kunne bruke dette. ER du/ andre likevel kjent med det finnes slikt på program der ute, som man likevel kan laste ned til sin S60 tlf.?

 

Det ble mange spørsmål - men det er jo mye god hjelp og hente der ute :thumbup:

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Oppføringene du legger til i Papyrus, blir lagret i den implementerte kalenderen også, så svaret blir vel tja... :)

D.v.s. at det finnes ikke et eget valg i Papyrus om synkronisering, men synkroniserer du den implementerte, synkroniserer du også Papyrus, hvis du skjønner...

Papyrus er bedre fordi den er mye mer oversiktlig (ikoner, "tidssøyle", importerer bursdager, etc.)

Du kan jo teste ut programmet først, før du evnt. bestemmer deg for om du vil kjøpe det eller ikke...

 

EDIT: Papyrus har eget valg om synkronisering. :blush:

 

Bildene og musikken er jo greit, men problemet blir nok kontaktene.

Såfremt ikke din gamle telefon har et valg om overføring i menyen, så må du enten lagre kontaktene på SIM-kort->overfør til N73, eller overfør kontaktene via bluetooth gammel tlf.->N73.

 

Tekst til tale er ikke støttet av N73, og vil ikke bli det heller, såfremt det ikke er planlagt å implementeres i FW engang i fremtiden.

Du får m.a.o. ikke lastet ned dette for N73.

Husker ikke alle modeller dette er støttet i, men E65 er deriblandt.

For å si det sånn: du går ikke glipp av stort! Dette er ikke bra...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
[Du er flink til å restarte telefonen da?

Har du telefonen konstant påslått i mange dager/uker, så vil RAM'n på telefonen etterhvert gå på et minimum.

Dette vil forårsake at den blir treg. Resatarter du, så er den så god som ny igjen, for da har du plutselig fått frigjort RAM.

 

Som du skjønner, så har jeg vondt for å tro at de programmene som krasjet, forårsaker at telefonen din plutselig skulle blitt tregere, men...

 

Hva sikkerhetskopi gjelder, så kopierer jeg telefonminnet til minnekort. Dette gjøres slik:

-Meny

-Verktøy (såfremt Minne ikke flyttet)

-Minne

-Valg

-Kopier telefonminne

 

Når du da har reinstallert FW eller formattert tlf.minnet, så går du til ovenfornevnte menyvalg, og velger Gjenoppr. fra kort (istedet for Kopier telefonminne selvfølgelig).

Dette er beste måten å ta backup på, som jeg har brukt ihvertfall.

 

Ved synkronisering, ble ikke alle kontakter/meldinger med tilbake.

Det er lenge siden jeg prøvde synkronisering nå, så om det er feilrettet bugs på senere versjoner av PCSuite, kan godt være. Men denne måten fungerte ikke da jeg prøvde, og da har jeg holdt meg langt vekk i ettertid også...

 

Hvis du tenker systemgjenoppretting som ved å trykke *#7370#, eller det valget du har i telefoninstillingene (Oppr. innstillinger), så kan det godt være at dette fungerer (hvis det nå skulle vise seg å være de nevnte programmene som krasjet, som forårsaker at telefonen din virker treg).

Har du mot formodning en FW-feil, så er jeg ganske sikker på at denne metoden ikke hjelper deg stort da.

Dette er ikke et verktøy beregnet for å feilrette OS m.a.o.

9470604[/snapback]

 

 

Joda det er jeg flink til, vet egentlig ikke hv asom skjedde. men det var noe etter et par installeringer og avinstalleringer.

FW har funket som bare F siden jeg oppdaterte. så jeg tror ikke at det er det. Noe har evt skjedd, og kan godt hende at det var fordi det var noe som ikke burde ha blitt installert.

nå tenkte jeg sånn rent Windows av natur, ved avinstalleringer ligger det filer igjen som forårsaker treghet? eller er ikke det tilfelle på telefonene?

Lenke til kommentar
Noe har evt skjedd, og kan godt hende at det  var fordi det var noe som ikke burde ha blitt installert.

nå tenkte jeg sånn rent Windows av natur, ved avinstalleringer ligger det filer igjen som forårsaker treghet? eller er ikke det tilfelle på telefonene?

9471037[/snapback]

Da foreslår jeg at du prøver en "systemgjennoppretting" om vi kan kalle det det, ja...

 

Eneste som bekymrer meg litt, er hvis du ikke har sikkerhetskopiert telefonminnet på minnekort før problemene oppstod.

For er redd hvis du utfører dette nå, at du tar backup av disse "evnt. ødelagte filene" også...

Derfor lønner det seg å utføre sikkerhetskopien når du har en "ren" telefon.

 

Så har du en backup av filene dine en annen plass/måte, så vil jeg heller foreslå at du bruker denne.

 

Filer/mapper blir liggende igjen ved avinstallering av programvare på telefonen også ja...

Lenke til kommentar

Jeg slet med kabelen til min N73. Telefonen måtte ligge HELT i ro, og av og til måtte jeg rigle litt frem og tilbake for at den skulle få kontakt. Uholdbart. Jeg ønsker nemlig å bruke tlf som modem til pc, i tillegg til at jeg vil få oppdatert telefonen. Den er treeg. Leverte inn kabelen til service. Så gikk det mange måneder. Nå fikk jeg tlf om at ny kabel kun gjaldt innen 6mnd. Men siden de brukte flere mnd på saken skulle jeg få en likevel. Håper den er bedre. Er ikke kabelen ment å vare i mer enn 6 mnd? Det er flere som har klaget på kabelen til N73, synest de burde bytte den omgående....

Lenke til kommentar

jeg har aldri hatt problemer med kabelen! har den bare i 2 mnd nå da,

 

noen som vet som det er dyrt å bruke tlfen som modem via bærbar? mye kb i sec er det snakk om? hørte om en kar som lasta ned musikk vi a tlfen og inn på pcen sin får ca 1 år siden, han brukte 10 min per sang, ca 5 mb, må vel være litt kjappere med dagens tec og ikke fjordårets?

 

men vis noen har erfaringer med å bruke n73 som modem så si i fra da :D

Lenke til kommentar

Nope!

 

Denne bruker du når du skal merke/kopiere/lime inn tekst i f.eks. Office, SMS, notater.

 

D.v.s. hold blyanten inne for deretter merke tekst med joystick.

Når du da har fått merket, har du et valg på venstre valgtast: Kopier.

Slipp blyanten og velg hvor du vil lime inn teksten du merket.

Så holder du inne blyanten igjen, da får du et valg om Lim inn på høyre valgtast.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Det er flere som har klaget på kabelen til N73, synest de burde bytte den omgående....

9476740[/snapback]

Jeg har 4 stk.! :D

3 stk. av typen som følger med N73, og 1 stk. fra en eldre modell.

Har ikke trøbbel med noen av de, så dette er snodig... :hmm:

 

Men, vet somsagt at flere brukere i denne tråden har klaget på kabelen ja...

Lenke til kommentar

Har til nå brukt kabelen jeg fikk med E50 for en stund siden, og den var det mye tull med. Jeg måtte også lirke for å få kontakt, og den ble aldri helt stabil. I dag bruker jeg en ny kabel (den som fulgte med n73'en) og den ser ut til å virke helt fint.

 

Men en annen sak: Dere som oppgraderte fra 3.0705.1.0.31 til nyeste ME software, fikk dere en merkar forskjell i ytelse på telefonen? Min er nå ganske stabil, men kunne jo alltids vært raskere og hatt mere ledig minne.. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...