Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Kan komme med en anbefaling til, til dere som planlegger å oppdatere til siste FW-versjon...

 

Installer 3.parts programmer på telefonminnet, ikke minnekort

 

Siste FW-versjonen av vanlig og ME, er ikke spesielt begeistret for å få installert disse på minnekort.

 

Problemene jeg merket, var at noen ikke ville autostarte, samt at telefonen ble ufattelig treg på oppstarten.

 

Når jeg da installerte programmene på telefonminnet istedet, så funker det som hakka møkk. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan komme med en anbefaling til, til dere som planlegger å oppdatere til siste FW-versjon...

 

Installer 3.parts programmer på telefonminnet, ikke minnekort

 

Siste FW-versjonen av vanlig og ME, er ikke spesielt begeistret for å få installert disse på minnekort.

 

Problemene jeg merket, var at noen ikke ville autostarte, samt at telefonen ble ufattelig treg på oppstarten.

 

Når jeg da installerte programmene på telefonminnet istedet, så funker det som hakka møkk. :cool:

9447340[/snapback]

 

 

Du hører nok fra meg når jeg får tlf i posten. Det var en del vanskelig info og ja den har er låst til Tele2 i ett år. Får se på tråden din og spørre hvis jeg står fast.

 

Er det slik at oppdatering via Nokia Updater må skje på tlf som ikke er låst til en operatør ??

Lenke til kommentar
min n73 nekter å sende mms, prøvd med nytt mms oppsett men hjalp ikke no. Forslag?

9442021[/snapback]

 

resett heile "driden" :hmm:

9442359[/snapback]

Foreslår heller at du kontakter operatør først jeg da, for å høre om det evnt. ligger en feil inne på nr./abonnementet ditt...

 

Blir forholdsvis bortkastet å bruke tid og krefter på resetting/reinstallering, hvis problemet ikke skyldes telefonen igrunn. :hmm:

Lenke til kommentar
Er det slik at oppdatering via Nokia Updater må skje på tlf som ikke er låst til en operatør ??

9447405[/snapback]

Nei, du kan få oppdatert en operatørlåst produktkode ja.

Problemet blir at det da er operatøren din som bestemmer hva siste FW på denne skal være, og ikke Nokia.

Dette p.g.a. "brandingen"/merkingen på telefonene som selges subsidiert/med binding/operatørlås.

Operatørene bryr seg intet mindre om hva som egentlig skulle vært siste FW selvfølgelig.

 

D.v.s. at Nokia må lage en egen FW-versjon for hver operatør som selger operatørlåste telefoner (for å få lagt inn operatøroppsettet/brandingen til disse), og da sier det seg selv at disse ikke blir prioritert/oppdatert ofte...

 

Så får du v3.0638.xxxx i posten, så kan dette være siste FW til N73ME, sett fra operatøren din sin side...

Lenke til kommentar
Keypadlock finner du HER

Men den koster 5 dollar.... Autolock er gratis.

9445944[/snapback]

Ja, men Autolock ville ikke fungere skikkelig på v4.0726 og v4.0727...

That's the problem! :)

Hva skal man med Autolock da (selv om det er gratis), hvis det er automatisk bare en sjelden gang?

 

Skal sies at jeg ikke testet programmet etter flyttingen av 3.parts program fra minnekort->telefonminnet da...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Keypadlock finner du HER

Men den koster 5 dollar.... Autolock er gratis.

9445944[/snapback]

Ja, men Autolock ville ikke fungere skikkelig på v4.0726 og v4.0727...

That's the problem! :)

Hva skal man med Autolock da (selv om det er gratis), hvis det er automatisk bare en sjelden gang?

 

Skal sies at jeg ikke testet programmet etter flyttingen av 3.parts program fra minnekort->telefonminnet da...

9447635[/snapback]

 

Så hvis man installerer autolock eller keypadlock så er dette 3 parts programmer?

 

Jeg får begynne å med å låse opp telefonen når jeg får den, og deretter få meg siste FW.

 

Om jeg har bruk for ny FW er vanskelig å si, men jeg er slik at jeg vil helst ha det siste og tenker at det siste er det beste. Og var det ikke du som skrev at telefonen fungerte bedre/ fortere etter FW oppgradering....? eller leste jeg det annet sted. :tease:

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Vel jeg ville ikke oppgradert firmware helt ukritisk. v3 fungerer helt fint til mitt bruk, til og med autolock funker ;)

Nei autolock er faktisk ikke spesielt bra. Den skrur seg på etter tiden sin den, uansett hva du holder på med. Av og til er den skikkelig i veien.

Kanskje jeg må spa opp 5 dollar hvis den andre er såpass mye bedre.

Lenke til kommentar

Til tross for at USB-kabelen sto fast i telefon og PC, så mistet den tilkoblingen under trinn 3/3, oppdateringen. Nå vil den ikke skru seg på igjen, null respons. Nokia Software Updater sier "Modulfeil". Er det bare å kaste mobilen nå?

Veldig kjekt at den bare mister tilkoblingen uten at jeg er nær telefonen. Kabelen er som sagt festet skikkelig i begge ender.

Lenke til kommentar

Olsenhower:

Dette får du fikset gratis på et serviceverksted, så du trenger ikke kaste den nei.

 

Så hvis man installerer autolock eller keypadlock så er dette 3 parts programmer?

 

Og var det ikke du som skrev at telefonen fungerte bedre/ fortere etter FW oppgradering....?

9449025[/snapback]

Dette er 3.parts programvare ja.

Alle programmer/spill som ikke er forhåndsinstallert på telefonen er 3.parts programvare.

 

Telefonen er kjappere med siste FW ja.

Det eneste negative jeg kan si om denne FW-versjonen, er det faktum at den ikke liker at programmene installeres på minnekort lengre.

 

Kanskje jeg må spa opp 5 dollar hvis den andre er såpass mye bedre.

9449475[/snapback]

Det finnes et lite minus med Keypadlock også da, bare så det er sagt...

Det er at programmet må startes manuelt, når du foretar en restart (slår av/på telefonen).

Men til gjengjeld, så kan du velge programmer der du ikke vil at tastelåsen skal slå inn. Samtidig at du kan legge til lyder, når låsen slår seg på/av.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Det finnes et lite minus med Keypadlock også da, bare så det er sagt...

Det er at programmet må startes manuelt, når du foretar en restart (slår av/på telefonen).

Men til gjengjeld, så kan du velge programmer der du ikke vil at tastelåsen skal slå inn. Samtidig at du kan legge til lyder, når låsen slår seg på/av.

9451410[/snapback]

 

Hva slag innstilling er praktisk å ha på keypadlocken?

 

Stiller du den f.eks inn slik at når du kun er "standby"modus at den kobler inn etter en liten stund? Og at du så lenge du holder på med noen i programmer eller meny så låser den seg ikke.

 

(standby var et dårlig ord, men mener der tlf er til vanlig når man har en tlf låst - det bildet der).

 

Har du tips på noen andre 3 partsprogrammer som kan være praktiske å ha? (det står sikkert noe i tråden om dette, men denne er fryktelig lang for en som nylig er kommet til) :thumbup:

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Hva slag innstilling er praktisk å ha på keypadlocken?

 

Har du tips på noen andre 3 partsprogrammer som kan være praktiske å ha? (det står sikkert noe i tråden om dette, men denne er fryktelig lang for en som nylig er kommet til) :thumbup:

9454875[/snapback]

Jeg har den innstilt til å låse etter 30 sek. uten å røre taster, samt at den ikke låser ved musikkavspilling, installering, programbehandling og alle spill.

 

Anbefalte programmer... finnes en egen tråd om her.

Request etter programmer... her.

 

...er jo bare masse tull med denna fw

9455047[/snapback]

Hva slags problemer har du da?

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Hva slag innstilling er praktisk å ha på keypadlocken?

 

Har du tips på noen andre 3 partsprogrammer som kan være praktiske å ha? (det står sikkert noe i tråden om dette, men denne er fryktelig lang for en som nylig er kommet til) :thumbup:

9454875[/snapback]

Jeg har den innstilt til å låse etter 30 sek. uten å røre taster ja, samt at den ikke låser ved musikkavspilling, installering, programbehandling og alle spill.

 

Anbefalte programmer finnes en egen tråd om her.

 

...er jo bare masse tull med denna fw

9455047[/snapback]

Hva slags problemer har du da?

9455127[/snapback]

 

 

 

tlfen er treg og ustabil. lang tid før kamera kommer opp, og ja.. jeg har bare hoppet på at den ny fw kommer snart...

 

du THX.. er du n73 expert eller? har du jobba for nokia siden du har peiling? for det kan jeg se at du har!

Lenke til kommentar

Er det slik å forstå at du har siste FW-versjon (v4.0726 eller 4.0727)?

Isåfall, har du installert programmer på minnekort?

 

Nei, er nok ingen N73-ekspert nei, og ikke har jeg jobbet for Nokia heller. :)

Er kanskje litt mer intereressert, fikler og prøver ut mer med Symbian-telefoner enn de fleste...

Lenke til kommentar

Ja, men om NSU sier at du har siste FW, så kan du likevel ha v2.0628.xxxx...

 

Har du en operatørlåst telefon/produktkode, så får du aldri tak i siste FW heller, uten å forandre produktkode til en "åpen" en.

Dette p.g.a. "brandingen" operatørene legger inn på operatørlåste telefoner/produktkoder.

 

Trykk *#0000#, så finner du ut hva slags FW-versjon du har...

Lenke til kommentar

Da har du garantert en operatørlåst produktkode, i.o.m. at du får beskjed fra NSU om at du har siste FW.

 

D.v.s. at du må forandre produktkode på din telefon, før du kan få tak i siste FW.

 

Hvordan gå frem på dette (How To) står på side 176 i denne tråden, eller du kan ta det fra denne tråden.

Sistnevnte "How To" er litt mer/bedre oppdatert...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

takk THX.. endelig ny FW... V4.07.27.2.21 04-07-2007 :D takk takk TAKK! nå skal jeg teste ut tlfen og se om det er forandra noe :D

 

 

EDIT: nytt problem, jeg får ikke instalert denne Themen: http://gallery.mobile9.com/f/163131/ står bare at sertvikater er gått ut åssen fikser jeg dette? jeg MÅ ha dette Themet :) beste jeg har testa på n73!

 

EDIT2: enda et problem, koster virkelig F-secure lisens 250 kr til mobilen? trudde det var 50 lapp via sim kortet jeg.. finnes det noen alternativer til F-secure til mobilen? eller er det sånn at man egentlig ikke trenger å bekymre seg får virus enda? til tlfen?

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar

Bare hyggelig å kunne være til hjelp On1Musha! :)

 

Bare still tilbake dato på telefonen en 3-4 måneder, installer temaet, for deretter å justere dato tilbake til dagen i dag.

Dette får du feilmelding på, fordi signeringen av programmer/spill/tema varer bare 1 år.

Men somsagt... Still tilbake datoen, og det skal fungere igjen...

 

F-Secure/antivirusprogram har jeg lite kjennskap til desverre.

Slettet dette fra begge mine telefoner, da virus for mobil ikke har vært noe stort tema ennå...

Dessuten ønsker jeg ikke at telefonen skal kjøre med flere programmer enn nødvendig i bakgrunnen.

For da jeg prøvde F-Secure på min gamle 6680, la jeg merke til at dette programmet brukte ganske mye RAM.

Jeg har installert/avinstallert et vell av programmer/spill/tema på de 3 årene jeg har hatt Symbiantelefoner, og ikke vært i nærheten av noe virus, og ikke har jeg lest om at noe sånt er kommet/på tur heller.

Men, man kan selvfølgelig ikke være helt trygg...

 

Hvis du sitter mye på nettet med telefonen, og laster ned mye, så kan jeg til nød ha vurdert antivirusprogram for mobil.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...