Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Finnes det uoriginale deksler å få kjøpt til denne (som ikke koster all verden)? Kunne gjerne tenkt meg litt bedre og større taster.

9434519[/snapback]

 

Finnes det originale deksler/ taster å kjøpe for å få bedre og større taster som ovenfornevnte ønsker - - eller er det ønske tenkning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det uoriginale deksler å få kjøpt til denne (som ikke koster all verden)? Kunne gjerne tenkt meg litt bedre og større taster.

9434519[/snapback]

 

Finnes det originale deksler/ taster å kjøpe for å få bedre og større taster som ovenfornevnte ønsker - - eller er det ønske tenkning...

9434969[/snapback]

JA, YOU WISH! :no:

 

Sier seg igrunnen selv at disse requestene blir ønsketenkning ja!

 

Foreslår at dere trykker litt mere på telefonen deres, slik at dere venner dere til tastene istedet.

For dere bruker den tydeligvis ikke nok, når dere ikke klarer å venne dere til disse.

Enten det, eller dere har kjøttpølsefingre (å har dere det, da har dere sannsynligvis valgt feil telefon helt fra starten av)... :cool:

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Vel du mister ikke så mye. De programmene du har installert har du vel filene til.

Oppsettet tar noen minutter å få satt opp på nytt, men ikke mye stress.

Kontakter synkroniserer du med outlook, så de overfører du bare tilbake.

Bilder og videofiler overfører du til pc og tilbake etter du er ferdig.

Tema, kan være litt værre hvis du har et eget spesiallaget, men bør gå greit.

Det er verdt å rydde opp litt av og til, og ikke minst ta sikkerhetskopi av alt det verdifulle du har på mobilen.

Lenke til kommentar

Snakker du om Autolock, så var ikke denne spesielt villig til meg heller på siste FW nei.

Prøvde siste versjon av programmet uten at det hjalp også.

 

Gikk over til Tektronic's KeypadLock istedet.

Med denne er det mulig å velge vekk programmer/menyvalg, der du ikke vil at tastelåsen skal slå seg på også...

Lenke til kommentar

Har ikke fått min N73 ennå.

 

Bør jeg oppdatere FW når jeg får den. Hvordan ser jeg siste versjon og hva er siste versjon som finnes.

 

Noen som kort kan si noe om hva som er utbedret på disse oppdateringene - og kommer det stadig nye et år etter telefonen kom ut?

 

Ser det er lagt ut noen linker til aut.tastelås og kalkulator. Er det vanskelig å få lagt inn slike programmer på telefonen fra datamaskinen - - hvis min tlf. skulle mangle disse funksjonene...

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Om du bør oppdatere eller ikke blir litt vanskelig å svare på, i.o.m. at du ennå ikke vet hvilken FW-versjon det er snakk om at telefonen din kommer med.

Skal jeg gjette, så kommer den med v3.0649.xxxx eller 3.0704.xxxx. For forstår det slik at det er snakk om vanlig N73, ikke N73ME.

 

Hvis du tenker å høre MYE musikk, samt at du planlegger å få tak i et A2DP-headsett så bør/må du oppdatere. Siste FW inneholder ME-spilleren som har et mye bedre GUI, samt at denne FW har støtte for A2DP.

Hører du musikk en sjelden gang, og ikke setter GUIet så høyt, så duger v3.0704....

 

Har du en eldre versjon enn 3.0704, så bør du vurdere å oppgradere samme hva du bruker den mest/minst på.

Jo eldre FW-versjonene er, desto tregere og mer bugs er det på de også.

Jeg har hatt min siden v2.0628., og vært med på alle FW-oppdateringer.

D.v.s. at siste FW er absolutt kjappest i menyer, åpne programmer, etc.

 

For å finne ut hvilken FW-versjon du har trykker du *#0000#.

Siste versjon er 4.0726 for vanlig, og 4.0727 for ME.

Og det kommer stadig oppdateringer noen år i ettertid ja. Det blir fortsatt lagt ut oppdateringer for N70 til sammenligning, og denne er vel nesten 3 år gammel...

 

Kalkulator er det i alle FW.

Automatisk tastelås finnes ikke i noen.

 

Programmer er det ikke vanskelig å installere fra PC->telefon nei.

Lenke til kommentar

Jeg må tydeligvis ha det inn med teskje for at ting skal demre for meg, men T_H_X sitt siste innlegg hjalp. Telefonen min er jo v2.0628! Gleder meg til å oppdatere da, for den er ufattelig treg med meldinger og navigering generelt. Mulig det er innbilning, men jeg synes den bare blir tregere med tiden også...

Er en telefon jeg fikk av jobben, så de har sikkert fått tak i en haug med årsgamle eksemplarer.

Lenke til kommentar
Om du bør oppdatere eller ikke blir litt vanskelig å svare på, i.o.m. at du ennå ikke vet hvilken FW-versjon det er snakk om at telefonen din kommer med.

Skal jeg gjette, så kommer den med v3.0649.xxxx eller 3.0704.xxxx. For forstår det slik at det er snakk om vanlig N73, ikke N73ME.

 

Hvis du tenker å høre MYE musikk, samt at du planlegger å få tak i et A2DP-headsett så bør/må du oppdatere. Siste FW inneholder ME-spilleren som har et mye bedre GUI, samt at denne FW har støtte for A2DP.

Hører du musikk en sjelden gang, og ikke setter GUIet så høyt, så duger v3.0704....

 

Har du en eldre versjon enn 3.0704, så bør du vurdere å oppgradere samme hva du bruker den mest/minst på.

Jo eldre FW-versjonene er, desto tregere og mer bugs er det på de også.

Jeg har hatt min siden v2.0628., og vært med på alle FW-oppdateringer.

D.v.s. at siste FW er absolutt kjappest i menyer, åpne programmer, etc.

 

For å finne ut hvilken FW-versjon du har trykker du *#0000#.

Siste versjon er 4.0726 for vanlig, og 4.0727 for ME.

Og det kommer stadig oppdateringer noen år i ettertid ja. Det blir fortsatt lagt ut oppdateringer for N70 til sammenligning, og denne er vel nesten 3 år gammel...

 

Kalkulator er det i alle FW.

Automatisk tastelås finnes ikke i noen.

 

Programmer er det ikke vanskelig å installere fra PC->telefon nei.

9444589[/snapback]

 

Takk for at du tok deg tid til dette svaret - det klargjorde en del. :thumbup:

 

Jeg har bestilt en sort N73 og har skjønt at det skal være ME versjonen - bestlit fra Tele2 - har ikke peiling på hvor ny denne er fra fabrikken med tanke på FW.

 

 

Har skjønt at man oppdaterer selv via Nokia sine support sider og laster ned programmet "Nokia Software Updater"?

 

Må nok prøve å legge inn programmet som gir aut.tastelås. Har bruk for det og merkelig at det ikke er standard. Evt legge inn det du bruker, Tektronic's KeypadLock - hvis jeg finner det nettet da.

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Takk for at du tok deg tid til dette svaret - det klargjorde en del. :thumbup:

 

Jeg har bestilt en sort N73 og har skjønt at det skal være ME versjonen -

 

Har skjønt at man oppdaterer selv via Nokia sine support sider og laster ned programmet "Nokia Software Updater"?

9445069[/snapback]

No Prob!

 

Da blir svaret mitt litt annerledes vel og merke også, i.o.m. at det da dreier seg om ME FW.

 

Da vil jeg si: At du ikke trenger å oppdatere, såfremt du ikke har bruk for A2DP.

v3.0638.xxxx er eldste versjon av ME, så eldre enn denne har du ikke likevel da...

Men, somsagt i min forrige post også... Du kan vurdere oppdatering, hvis du har v3.0649.xxxx eller eldre.

 

Fra v3.0638.xxxx til 3.0705.xxxx av ME var det kun mindre oppdateringer som ble gjort.

Disse dreide seg mest på kamerabiten.

 

Men, må også legge til at kameradelen i N73 aldri har vært min greie heller da. Så hvor mye/lite forbedringer det er å hente på FW-oppdatering her tør jeg ikke svare på.

 

FW-oppdatering:

Det blir nok ikke så enkelt som å bare plugge i kabelen, å kjøre NSU i ditt tilfelle nei desverre...

Forstår det slik at du har kjøpt en telefon med operatørlåst produktkode.

D.v.s. at du må forandre produktkode til en åpen en først, før du får tak i siste FW-oppdatering på NSU.

Hvordan du evnt. skal gå frem på dette (How To), står på side 176 i denne tråden.

Ellers har jeg laget en egen tråd om flashing, som dere finner her.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Gleder meg til å oppdatere da, for den er ufattelig treg med meldinger og navigering generelt. Mulig det er innbilning, men jeg synes den bare blir tregere med tiden også...

9444821[/snapback]

Dette er nok ikke innbilning nei...

 

Bare sammenlign med PC'n du har hjemme det...

Når du laster/sletter/installerer/åpner programmer mange nok ganger, så vil PC'n etterhvert bli treg også.

Da vil denne også ha godt av en formattering/oppdatering.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Angående kamera så har nokia enda ikke greid å fikse nattbildefunksjonen i siste FW (fremdeles blå bilder), men når du styrer det manuelt blir de mye bedre. Siste FW har oppjustert graden av kompresjon, mine bilder ble best da jeg brukte den siste 3.xxx utgaven (mange av bildene tok da godt over 1 mb, altså lite kompresjon, mens siste FW har mer, faktisk ingen av de siste 50 bildene har tatt over 1 mb).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...