Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg svarte i tråden du opprettet også:

 

Sjekk om samme nummeret er lagret flere ganger (under samme navn eller annet navn)...

 

De såkalte ICE-numrene (In Case of Emergency), er nok til å få dette til å rable...

D.v.s. at hvis det er lagret flere slike ICE-nummer/-kontakter i telefonboken, så klarer ikke telefonen å bestemme seg for hvilket navn den skal vise, når personen ringer/sender sms.

Derfor velger den enkleste utvei, som blir å vise kun nummeret...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Burde man kjøpe N73, eller er det bare teit å ha den tanken ? Lest hele tråden, ja lang, og har lissom lest både positivt og negativt om den..

9283587[/snapback]

 

Hvis du har tenkt å bruke videosamtaler så er dette ikke mobilen for deg, frontkameraet er fantastisk dårlig. At det i dag, eller for ti år siden for den saks skyld, er mulig å lage et så dårlig kamera er for meg komplett ubegripelig.

Lenke til kommentar
Burde man kjøpe N73, eller er det bare teit å ha den tanken ? Lest hele tråden, ja lang, og har lissom lest både positivt og negativt om den..

9283587[/snapback]

 

Jeg har vel vært ganske kritisk til tlf helt siden jeg kjøpte den, da alt var nytt og annerledes enn det jeg var vant med fra SE, men nå etter å ha brukt den litt så tenker jeg. Hvilken tlf skulle jeg ellers hatt. Jeg ser ikke for meg hvilken tlf jeg ville hatt mer nytte av.

 

K810i er litt i samme klasse, billigere, men mindre valg muligheter, og ikke like proff.

 

NOKIA E65, nyere, men ikke like handy, og langt fra like gode specs.

 

NOKIA N95, for dyr og for dårlig batteritid.

 

W880i, dårlige knapper, men har track id, kanskje den hardeste konkurrenten for meg. Men ikke samme valgmulighetene.

 

Nei N73 er ikke den ultimate tlf, men den er et kompromiss, det var den beste jeg fant.

Lenke til kommentar

Når jeg oppdaterte til nyeste FW på ME så merket jeg at " Snakes " var borte, spillmappen var helt tom.

 

Ikke at Snakes er noe jeg bruker å spille, men er nysjerrig på hva som er opphavet til problemet.

 

Noen som har peiling?

 

EDIT:

 

Legger også til er problem som har av stor betydning. Hver gang jeg skrur av telefonen og skrur den på igjen (restarter) så må jeg stille inn klokke og dato.

 

Dette vil da si at jeg ikke kan ha på alarm når tlf er av, siden den ikke da vet verken hva klokka er eller hva datoen er.

 

Dette skjedde også når jeg hadde vanlig N73 FW, men problemet har også forblitt når jeg har oppgradet til ME.

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar
Dette har nok blitt spurt om mange ganger før men. Hvordan låser jeg opp mobilen i fra en bestemt operatør? Jeg ønsker ikke å oppgradere FW, bare gjøre slik at jeg kan bruke den med et annet simkort.

9300072[/snapback]

 

du må først snakke med operatøren og evt betale for å avbryte en bindingstid. Da vil du få en kode som du kan bruke til å låse opp telefonen. Hvis bindingstiden er over så vet at noen av operatørene har dette liggende ute på nett så du bare taster inn IMEI nr og så får du koden eller noe sånt.

 

Et annet alternativ er å bruke enten en nettside som låser opp mobiler eller en butikk som gjør det, men da må du betale.

Lenke til kommentar
Er møkk/støv under bak skjermen noe som går på garantien? Jeg har behandlet mobilen veldig pent.

9283744[/snapback]

 

Det kan jeg ikke tenke meg, fordi det er et kjent problem med alle mobiler at pga luft mellom deksel og telefon fører til sånt støv.

 

alternativet er å Åpne dekslet å gjøre noe med det selv. Det ble lagt inn en link her for ikke så lenge siden om hvordan man tar ut dekslet på en N73.

Lenke til kommentar
Dette har nok blitt spurt om mange ganger før men. Hvordan låser jeg opp mobilen i fra en bestemt operatør? Jeg ønsker ikke å oppgradere FW, bare gjøre slik at jeg kan bruke den med et annet simkort.

9300072[/snapback]

 

du må først snakke med operatøren og evt betale for å avbryte en bindingstid. Da vil du få en kode som du kan bruke til å låse opp telefonen. Hvis bindingstiden er over så vet at noen av operatørene har dette liggende ute på nett så du bare taster inn IMEI nr og så får du koden eller noe sånt.

 

Et annet alternativ er å bruke enten en nettside som låser opp mobiler eller en butikk som gjør det, men da må du betale.

9300188[/snapback]

Grunnen er den at jeg har nettopp kjøpt meg ny mobil hvor simkortet ikke aktiveres før den 28.08. Det er veldig lenge å vente, da jeg trenger mobilen nå. Går det ikke ann å låse opp mobilen på en enkel måte, slik at jeg kan bruke det gamle simkortet til det nye blir tilgjengelig?

Lenke til kommentar

har du sett på k800 eller k810? den har jo like bra kamera. Nokia og Sony Ericsson tror jeg skal ha litt bedre kamera enn Samsung...Er 15 år og hadde n73 men klarte og ødelegge den så nå må jeg ha ny og da står det mellom w880 og k810... Var veldig fornøyd med n73 var jo MASSE greier den kunne som jeg ikke brukte den var jo litt treig men ellers topp... Bare vet ikke om jeg gidder og kjøpe lik mobil, litt mer spennede med en ny :p også er den litt dyrere enn de to andre jeg ser på også...

Lenke til kommentar
Grunnen er den at jeg har nettopp kjøpt meg ny mobil hvor simkortet ikke aktiveres før den 28.08. Det er veldig lenge å vente, da jeg trenger mobilen nå. Går det ikke ann å låse opp mobilen på en enkel måte, slik at jeg kan bruke det gamle simkortet til det nye blir tilgjengelig?

9300377[/snapback]

 

Dessverre så finnes det ingen enkel måte, du kan kontakte operatør og spørre dem. Men sannsynligvis så må du nok få det gjort f.eks via

 

unlock.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...