Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

9227457[/snapback]

Har aldri hørt om problemene du nevner, og jeg har fulgt aktivt med siden første post i denne tråden...

Har aldri hatt trøbbel som skyldes FW-feil på de 11mnd. jeg har hatt den m.a.o...

 

Ang. siste FW ved kjøp av operatørlåst tlf.: Høyst tvilsomt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm.. Har sittet og lest litt i denne tråden. Mye om flashing av ditt og datt. Hjelper ikke meg det granne. Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe N75, N75 ME eller en helt annen telefon. Noen råd?  :cool:

9229052[/snapback]

 

Kjøp deg en n73 også flasher du den til n73 ME fw, easy job : ) Med minnekort, unnskyld for at jeg ikke tok det med :p

Endret av hauer
Lenke til kommentar
elsker min nokia n73, hatt den snart ei uke :D

Mange mente den var vanskelig å skrive mld på, syns den er digg. er litt uvante taster etter over ett år med SE

Men jeg savner mld teller, fins det noe form for program som kan telle antall mld?

9233545[/snapback]

 

Ikke for å være spydig, men hva i helv*** skal du med å telle meldingene dine for? Nokia er så smarte at dem skjønte at vi ikke trengte det innebygd, ingen som bryr seg om det vel? :p

Lenke til kommentar
er det et vanlig problem at kameradekselet er litt løst?

9240300[/snapback]

 

 

Det er ihvertfall det hos meg.

9240330[/snapback]

 

Orka ikke vente på svar så jeg stakk ned på Nokia-sjappa og hørte med de. Der dro han en N73 som var 1 år gammel, og den hadde mindre slark enn min. Så jeg stikker og bytter den etterpå ved hjelp av DOA (DOA - Dead On Arrival garantien) :)

 

Når jeg betaler nesten 4 lapper er det greit at den ikke føles HELT jalla ut

Lenke til kommentar
Vel, mye stress for noe som blir løst igjen etter en stund spør du meg..

9240896[/snapback]

 

 

Enig med Razormail. Mitt blir ihvertfall ikke løsere, så jeg har lært meg å godta at det er litt løst.

9240971[/snapback]

 

Hehe, enig i at det var litt pirkete fra min side, men synes fra jeg kjøpte telefonen at jeg hadde kjøpt en litt for dyr telefon, siden den er litt utsatt i jobben min. I tillegg har den så mye funksjoner som jeg aldri får bruk for uansett, og var ganske treg i menyene synes jeg. Jeg har heller ikke bruk for noe særlig bra kamera, annet enn til å dokumentere enkle tingMen ikke misforstå, var en kjempetelefon og synes den var helt topp ellers, derav tenkte jeg ikke så mye over det lille negative. :)

 

Telefonen jeg egentlig skulle ha da jeg bestilte, var 6120 Classic. Men den var ikke på lager da, og jeg må ha telefon hele tida pga jobben, derfor blei det N73. Men nå er 6120 Classic på lager plutselig, så da blir det den istedet :) Den skal visst være rask og fin, også koster det ikke så mye penger og påfølgende irritasjon om jeg får ødelagt den på jobben heller, hehe.. Får den i løpet av kvelden

 

For de som ikke har hørt om telefonen jeg snakker om så er det denne:

 

http://www.nokia.no/phones/6120/

 

http://www.amobil.no/tester/mobiltester/no...0589/konklusjon

 

mvh

Endret av Magnalf
Lenke til kommentar
elsker min nokia n73, hatt den snart ei uke :D

Mange mente den var vanskelig å skrive mld på, syns den er digg. er litt uvante taster etter over ett år med SE

Men jeg savner mld teller, fins det noe form for program som kan telle antall mld?

9233545[/snapback]

 

Ikke for å være spydig, men hva i helv*** skal du med å telle meldingene dine for? Nokia er så smarte at dem skjønte at vi ikke trengte det innebygd, ingen som bryr seg om det vel? :p

9237448[/snapback]

syns det er greit med en teller... mange syns det er rart med hatt også, mens andre bruker d :p

Lenke til kommentar
Nå har jeg testet ut begge FW-versjonene!

 

Installerte først vanlig FW, men var ikke helt fornøyd p.g.a. småproblemer med noen 3.parts programvare...

 

Testet deretter ut ME, men også denne sliter med det samme...  :(

 

Får ikke AutoLock og Handy Taskman til å fungere skikkelig.

Autolock fungerer bare når det kommer på det selv (og det er sjelden), mens Handy Taskman ikke autostarter etter en restart.

 

Småproblemer, men likevel...

9174841[/snapback]

 

Klok av skade så mener jeg at hvis ting ikke er galt med data, så ikke prøv å fikse på den. Men så er jeg litt spent på om jeg går glipp av noe ved å oppdatere. Jeg har v3.0705......

 

1. er det noe å hente ved å oppgradere.

2. jeg tok sikkerhetskopi til minnekort, er det noe av det jeg har i tlf minnet (tema, lyder, kontakter) som ikke ble tatt backup av som jeg må overføre til PC suite.

Lenke til kommentar
I tillegg har den så mye funksjoner som jeg aldri får bruk for uansett, og var ganske treg i menyene synes jeg.

Men nå er 6120 Classic på lager plutselig, så da blir det den istedet :)

9241685[/snapback]

Da vil jeg si at 6120 Classic også er et dårlig valg av telefon for din del. :hmm:

For dette er også en Series60-telefon...

 

Hvis du synes N73 har så mye funksjoner at du aldri får bruk for de, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke går for en dum telefon istedet når du først skal bytte.

Lenke til kommentar
I tillegg har den så mye funksjoner som jeg aldri får bruk for uansett, og var ganske treg i menyene synes jeg.

Men nå er 6120 Classic på lager plutselig, så da blir det den istedet :)

9241685[/snapback]

Da vil jeg si at 6120 Classic også er et dårlig valg av telefon for din del. :hmm:

For dette er også en Series60-telefon...

 

Hvis du synes N73 har så mye funksjoner at du aldri får bruk for de, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke går for en dum telefon istedet når du først skal bytte.

9242967[/snapback]

 

Synes det er artig med funksjoner som messenger, overføre musikk osv, f.eks. Men trenger ikke "hjemmekontor" for å si det på den måten. Derfor tror jeg 6120 er en grei mellomting, siden den også er rask. Dessuten hadde jeg nettopp 6300 og før det 6233 så har lyst til å prøve noe anna enn Serie40 :)

Endret av Magnalf
Lenke til kommentar
1. er det noe å hente ved å oppgradere.

9242182[/snapback]

1. Hører du mye musikk, og har planer om å gå til anskaffelse av et A2DP-headsett etterhvert, så er en FW-oppdatering anbefalt (og også en nødvendighet ved A2DP).

Bruker du den derimot ikke mye til musikk, så vil jeg si versjonen din duger og vel så det...

 

Kjappheten i menyene som noen nevnte ved nyeste FW, må isåfall være marginal. Likeså bedringen av ledig RAM. For dette er ikke noe jeg la merke til ihvertfall.

De som har skrevet dette må ha hatt telefonen sin full av dritt, før de oppdaterte. Når de da kjører FW-oppdatering og får en "ren" telefon, så er det klart den blir kjappere...

 

Om kamerabiten er forbedret skal jeg ikke kommentere, for dette er nedprioritert fra min side (har nesten ikke brukt det på de 11 mnd. jeg har hatt den).

 

Hadde jeg visst det jeg vet idag, og det faktum at min var til service da nyeste FW ble lagt ut, så hadde jeg aldri iverden oppdatert min v3.0705 av ME heller.

 

Jeg er ikke bare positivt overrasket over siste FW, for å si det sånn...

Dette skyldes i hovedsak de nevnte problemene med 3.parts programvare.

Lenke til kommentar
1. er det noe å hente ved å oppgradere.

9242182[/snapback]

1. Hører du mye musikk, og har planer om å gå til anskaffelse av et A2DP-headsett etterhvert, så er en FW-oppdatering anbefalt (og også en nødvendighet ved A2DP).

Bruker du den derimot ikke mye til musikk, så vil jeg si versjonen din duger og vel så det...

9243308[/snapback]

Er det andre musikkfunksjoner enn A2DP ved oppgradering?

Lenke til kommentar

Sålenge du ikke har ME fra før, så er svaret ja.

 

Siste FW-versjon av vanlig N73, har også ME-spilleren (eller N-seriens musikkspiller).

Denne byr da på et mye bedre GUI (synes jeg ihvertfall), og er kjappere når du blar i spillelister f.eks.

I tillegg så har den Loudness og Stereo Widening.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...