Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fikk opp front dekslet nå og tørket bort vannet osm lå på skjermen, men ser at det er litt salt her og der i telefonen...Så bør jeg skulle den i fersk vann? Den virket veldig tør nå..og har lyst og se om den funker? Er det dumt og slå den på da? .men det er en rød flekk på skjermen som man ser vi man ser skrått inn på skjermen i lys og det er der vannet lå i natt...Er batteriet ødelagt tror dere?ble jo helt vått..

9180558[/snapback]

Her er en artikkel som beskriver i detalj hvordan du skal gå frem i en slik situasjon...

 

Hjelper ikke å bare ta av dekselet i ditt tilfelle nei...

Du må skru den helt ifra hverandre.

Har også mer tro på å bruke stekeovnen istedet for hårføner.

 

Men, alt dette står i artikkelen jeg linker til...

 

EDIT: Kan også legge til en link som viser hvordan ta av dekselet, samt hvor skruene befinner seg. Dette for å få skrudd den fra hverandre skikkelig...

Jeg kjører kredittkortet fra siden da, og ikke mellom dekselet og c-tastene slik som bildene i linken viser til.

Synes metoden min blir litt mer skånsom mot tastene...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Går det ann og bruke 2G minnekort selv om det er en grense på 1G på N73? :p

9180640[/snapback]

Hvor har du denne grensen på 1Gb ifra?

 

N73ME leveres jo med 2Gb som standard.

 

Jeg har 2Gb i mine, og har somsagt aldri hatt trøbbel.

Lenke til kommentar
Supert! Oppgradering av fw går bare når man bruker den usb-kabelen? Ikke bluetoth? Syns den kabelen er sykt ustabil.

9178870[/snapback]

Går ikke ved bruk av bluetooth nei.

Du får mulighet til å oppdatere via FOTA og 3G-nettet etterhvert da, når du får lagt inn siste FW... :yes:

 

Som jeg sier i "How To'n" også:

Pass på at kabelen sitter godt, å ikke rør telefonen/kabelen under oppdatering.

 

Selv, kjører jeg ingen andre programmer på PC, under oppdateringen heller...

Klarer m.a.o. å fikle med noe annet de 15-20 min. oppdateringen tar, så er jeg heller på den sikre siden. :)

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

den er helt tørr inne i nå..så er vell ikke vits i å skur den fra hverandre, men fikk av front dekslet og ser at det er endel salt igjen der, men er litt usikkert på om jeg bør skylde den i fersk vann nå som den er blitt helt tørr? Tok av bak dekslet, batteri , minnekort og sim kort og skylte den i ferskvann rett etter jeg fikk den opp av vannet. Den funker også ganske fint! funker og lade og ringe. Kamera funker dessverre ikke men ellers ser det ut til å gå greit. Skjermen er også helt fin. Bare veldig irriterende at ikke kamera funker nå det en "kamera mobil"...men men.. kunne jo hvert være! Men tror dere jeg bør skylde bort saltet i ferskvann? Det fikser vell ikke kamera men gjør vell kanskje at den plutselig ikke funker mer..

Lenke til kommentar

Litt sent å starte en redningsaksjon når du allerede har tatt den ibruk da...

D blir kun en mikroskopisk sjanse å håpe på at telefonen skal funke som normalt igjen ja.

Mulig det gjør vondt verre også.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man får kjøpt dekselet som er i ''midten''? Jeg fant bare dekselet forran og bak på ebay.

9181570[/snapback]

www.cnn.cn

Billig, og ikke minst OEM (Original Enhanced Media).

Noe annet enn "made in Hong Kong - møkka" som selges på Ebay ja...

Har kjøpt 2 frontdeksler på Ebay, men de var så dårlige at bare du førte fingeren lett over glasset, så ble det "vannmerker" i displayet.

 

Så min oppfordring blir: Ligg unna Ebay for sånne kjøp!

Lenke til kommentar
Går det ann og bruke 2G minnekort selv om det er en grense på 1G på N73? :p

9180640[/snapback]

Hvor har du denne grensen på 1Gb ifra?

 

N73ME leveres jo med 2Gb som standard.

 

Jeg har 2Gb i mine, og har somsagt aldri hatt trøbbel.

9180787[/snapback]

 

 

Jeg er ikke helt sikker men N73 støtter bare 1G og N73 ME er en oppgradering og skal støtte opp til 2G

Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt sikker men N73 støtter bare 1G og N73 ME er en oppgradering og skal støtte opp til 2G

9183206[/snapback]

 

Dette er bare tull isåfall, samme hvor du har lest det!

 

Jeg har hatt min N73 siden v2.0628.xxxx (dette var en av/den første FW-versjonen av N73), og kjøpte også mitt Sandisk 2Gb minnekort samtidig...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Og kan jeg koble til et slikt headsett uten noe tilkobling til telefonen uten å legge den til i bluetoth lista?

 

http://www.cdon.com/main.phtml?nav=4182&na...3&partner=gamer

9181712[/snapback]

Jeg måtte ihvertfall d...

9182247[/snapback]

Hva måtte du? :hmm:

9182506[/snapback]

Legge den til i bluetooth lista..

 

Men er det noen ulempe egentlig? Den fikser jo alt selv iløpet av ett par sekunder..

Endret av FaO
Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt sikker men N73 støtter bare 1G og N73 ME er en oppgradering og skal støtte opp til 2G

9183206[/snapback]

 

Dette er bare tull isåfall, samme hvor du har lest det!

 

Jeg har hatt min N73 siden v2.0628.xxxx (dette var en av/den første FW-versjonen av N73), og kjøpte også mitt Sandisk 2Gb minnekort samtidig...

9183308[/snapback]

 

 

Ok tusen takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...