Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen spørsmål men håper på svar:

 

1. Hvilken produktkode er vanlig n73?

 

2. Hvor laster jeg ned nsu?

 

3. Hva skriver jeg inn på mobilen for å få opp FW?

 

Takk for supert svar i stad T_H_X!

9175618[/snapback]

Bare hyggelig!

 

1. 0529605 eller 0529809 er produktkoder for vanlig N73.

 

Kan komme med et forslag for å hjelpe deg videre med bytte av FW:

 

Følg "How To'n" på side 176 i denne tråden!

 

Der står alt du trenger å vite om bytte av produktkode/oppdatering. :)

 

Har også laget en egen tråd om flashing. Denne finnes her.

Denne er litt mer oppdatert hva gjelder eventuelle problemer du måtte støte på...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
ja det er en gammel installasjon av live messenger. nå har jeg prøvd å ta ut minnekortet og søkt etter mappen som heter det samme som den filen som ligger på prgbehandling som ikke installert jsom jeg ikke for installert fordi installeringen feiler.

 

men det ser ut som det er i telefonen denne installasjonen ligger...vet noen om det er mulig for meg å installere alt på nytt/formatere telefonen og derav kjøre alt tilbake igjen. ??

 

forresten så er det et sånt "minnekort" bilde ved siden av dette programmet hvis det har noe å si

9167388[/snapback]

Tror ikke du får tilgang til disse filene med en filutforsker nei desverre. Dette p.g.a. sikkerhetsaspektene på 3rd edition S60.

 

Installer nyeste versjon herfra da, så tenker jeg du er kvitt problemet ditt...

 

Du får ikke fjernet eks. 12345.sis fra programbehandleren (for går ut ifra at du har en slik fil der), men du slipper det irriterende problemet med at telefonen prøver å installere hver gang du skrur på telefonen.

 

Minnekort-ikonet betyr bare at du installerte programmet på minnekortet.

Men for å få programmet til å kjøre i telefonen, så blir det automatisk lagt til noen filer i telefonminnet også.

Det er disse du nå mangler, derfor søker telefonen etter disse filene hver gang den startes opp.

 

For å slippe dette problemet, så formatterer jeg først minnekortet, tar backup av telefonboken på minnekort, for så å kjøre oppdatering.

Det blir litt ekstraarbeid å legge inn alle programmer/musikk/spill på nytt, men det sparer meg for mye banning og prakk... :)

9174514[/snapback]

 

 

har prøvd dette før tenkte det samme som deg..men det har jeg til og med avinstallert uten hell :(

 

det beste hadde nok vært å tatt en ny installering tenker jeg. men det funker jo ikke.

jeg fant noen uninstallmapper med det samme navnet i minnekortet. men det inneholdt ingenting.

hmmm det er jo ikke akkurat store greiene da...får håpe neste oppdatering kommer snart ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Noen spørsmål men håper på svar:

 

1. Hvilken produktkode er vanlig n73?

 

2. Hvor laster jeg ned nsu?

 

3. Hva skriver jeg inn på mobilen for å få opp FW?

 

Takk for supert svar i stad T_H_X!

9175618[/snapback]

 

Svar på:

 

Nr 2: Her.

 

Nr 3: *#0000#

 

:)

Lenke til kommentar
har prøvd dette før tenkte det samme som deg..men det har jeg til og med avinstallert uten hell :(

 

det beste hadde nok vært å tatt en ny installering tenker jeg. men det funker jo ikke.

jeg fant noen uninstallmapper med det samme navnet i minnekortet. men det inneholdt ingenting.

hmmm det er jo ikke akkurat store greiene da...får håpe neste oppdatering kommer snart ;)

9177170[/snapback]

Problemet tror jeg løses ved å formattere minnekort da...

 

Hjelper ikke dette kan du:

Ta backup av kontaktlisten, bilder, etc.

Så trykker du *#7370#.

 

Dette formatterer telefonminnet.

 

Når du da starter opp igjen, er problemet garantert borte...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Får man forresten noe forskjellige theme's på plum og red siden det er 2 forskjellige produktkoder? Hva er spesielt med IE?

9178897[/snapback]

Nei, disse inneholder akkurat det samme.

 

IE er det vel egentlig ikke noe spesielt med lengre...

Det var det, for mange måneder siden (rett etter at ME ble sluppet på markedet).

 

IE fungerte da på samme måte som FW for vanlig N73 gjør nå, men denne hadde ikke støtte for A2DP, FOTA, etc.

Går ut ifra at IE ikke har denne støtten nå heller, for tviler på at denne FW er noe Nokia prioriterer...

 

Anbefaler at du tar backup av det du ønsker å ha med videre ja...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
har prøvd dette før tenkte det samme som deg..men det har jeg til og med avinstallert uten hell :(

 

det beste hadde nok vært å tatt en ny installering tenker jeg. men det funker jo ikke.

jeg fant noen uninstallmapper med det samme navnet i minnekortet. men det inneholdt ingenting.

hmmm det er jo ikke akkurat store greiene da...får håpe neste oppdatering kommer snart ;)

9177170[/snapback]

Problemet tror jeg løses ved å formattere minnekort da...

 

Hjelper ikke dette kan du:

Ta backup av kontaktlisten, bilder, etc.

Så trykker du *#7370#.

 

Dette formatterer telefonminnet.

 

Når du da starter opp igjen, er problemet garantert borte...

9178894[/snapback]

 

Perfekt :) begge hørtes som gode ideer :) sånn at jeg får fikset det i nærmest framtid.

 

og til alle andre..jeg har nå hatt ny FW i nesten en uke...og jeg må si at jeg imponert over hvor rask min N73ME har blitt. nå er den nesten helt optimal..det eneste jeg kunne tenkt å forbedre er responsen til galleri knappen og kameraet som fortsatt ikke er det raskeste.

 

men jeg er ihvertfall kjempefornøyd med ny FW

Lenke til kommentar

heisann! klarte å miste mobilen i vannet i går så n å lurer jeg på hva jeg skal gjøre... Har tatt av dekslet bak, batteriet , sim kort, og minnekort. Men det er fortsatt vann under skjermen som ikke har gått bort i løpet av natten... Er ganske sikker at den er mobilen er ødelagt men vil jo gjerne skjekke...Så har tenkt å prøve og få av front dekslet også la den tørke. Men hvor lenge bør jeg la den tørke før jeg prøver og slå den på? Har hørt at jeg bør vente 3 dager..? hjelp!

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men hva er egentlig FW? Skjønner ikke så mye :p

 

 

Hva er egentlig det beste minnekortet og bruke til N73?

9179508[/snapback]

FW = FirmWare som Blackster sier, eller programvare på Norsk...

 

Hva minnekort angår, så er Sandisk et sikkert valg.

Bruker Sandisk på både N73'n og E65'n, og har aldri hatt trøbbel.

Vet noen har hatt trøbbel me Kingston, for disse skal være litt tykkere enn Sandisk sine...

Lenke til kommentar

fikk opp front dekslet nå og tørket bort vannet osm lå på skjermen, men ser at det er litt salt her og der i telefonen...Så bør jeg skulle den i fersk vann? Den virket veldig tør nå..og har lyst og se om den funker? Er det dumt og slå den på da? .men det er en rød flekk på skjermen som man ser vi man ser skrått inn på skjermen i lys og det er der vannet lå i natt...Er batteriet ødelagt tror dere?ble jo helt vått..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...