Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Forandra produktkode på min oppratør låste N73 black fra netcom til 0539269,

(fikk endelig fjerna alt netcom shite som dem hadde lagt inn, TAKK thx)

men :p

Når jeg så skulle oppgradere i samma slengen sier nsu at mobilen er n74, i allefall ifølge bilde... :hrm:

 

på tlf står d nå(*#0000#):

V 4.0727.2.2.1

04-07.2007

RM-133

© Nokia N73 (03)

 

Kan noen fortelle meg hva dette står for? :hmm:

Lenke til kommentar
Hei

 

Forandra produktkode på min oppratør låste N73 black fra netcom til 0539269,

(fikk endelig fjerna alt netcom shite som dem hadde lagt inn, TAKK thx)

men :p

Når jeg så skulle oppgradere i samma slengen sier nsu at mobilen er n74, i allefall ifølge bilde... :hrm:

 

på tlf står d nå(*#0000#):

V 4.0727.2.2.1

04-07.2007

RM-133

© Nokia N73 (03)

 

Kan noen fortelle meg hva dette står for? :hmm:

9165019[/snapback]

 

det står for FW versjon og det er den siste versjonen for N73ME mobil..så du trenger ikke å oppgradere

Lenke til kommentar
jeg prøver å installere men den feiler og har ikke sis.filen heller så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med den... :(

finnes det kanskje en filexplorer som kan gi meg tilgang til en sånn fil??

9159332[/snapback]

Vet du hvilket program som feiler med installeringen da?

Lenke til kommentar
jeg prøver å installere men den feiler og har ikke sis.filen heller så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med den... :(

finnes det kanskje en filexplorer som kan gi meg tilgang til en sånn fil??

9159332[/snapback]

Vet du hvilket program som feiler med installeringen da?

9167246[/snapback]

 

ja det er en gammel installasjon av live messenger. nå har jeg prøvd å ta ut minnekortet og søkt etter mappen som heter det samme som den filen som ligger på prgbehandling som ikke installert jsom jeg ikke for installert fordi installeringen feiler.

 

men det ser ut som det er i telefonen denne installasjonen ligger...vet noen om det er mulig for meg å installere alt på nytt/formatere telefonen og derav kjøre alt tilbake igjen. ??

 

forresten så er det et sånt "minnekort" bilde ved siden av dette programmet hvis det har noe å si

Endret av Blackster
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg en vanlig n73 som er oppgradert til me til å bli ''vanlig'' igjen?

 

Er det noen måte å deaktivere høytalern på? sånn at ikke den begynner å spille vis handsfreepluggen detter ut?

Endret av per0
Lenke til kommentar
Også lurer jeg på en ting, hvordan får man album bilder til å vises i musikkavspilleren? og hvorfor i all verden er ikke snake der lenger!?!?!?

8880849[/snapback]

Har ikke telefonen for hånden i skrivende stund, men mener det var noe sånt:

 

-Musikkmeny (der du velger spillelister, artister, osv.).

-Artister.

-Marker det albumet du skal ha cover på.

-Valg.

-Albumcover.

-Velg bilde.

 

Ang. Snake så er vel dette en liten "blunder" av Nokia...

8882378[/snapback]

 

Men hvilken mappe på "minisd" på dataen skal jeg legge over album-art?

Lenke til kommentar
Hei, per0 hvis du leser på http://www.nokia.no/support/software/faq.php

står det: "Merk: Programvaren kan ikke nedgraderes. Når du har oppgradert enheten, vil du ikke bli i stand til å gjenopprette den tidligere versjonen."

9169834[/snapback]

Hallo du.

 

Så vidt jeg vet gjelder det der nedgradering av den firmw. man har på tlf. Jeg vil bare endre til normal fw. Mins at det gikk ann vis man hadde en gammel fw.

 

Ingen andre?

Lenke til kommentar

For akkurat nå er ihvertfall FW til "vanlig" N73 bedre!

Dette p.g.a. at denne, inneholder ME-spilleren, A2DP-støtte, FOTA, egen internetmappe, kameraet skal være forbedret, mer RAM, etc....

 

 

9007094[/snapback]

 

Mener du da at det ikke går an og få A2DP-støtte, FOTA, egen internetmappe, kameraet skal være forbedret, mer RAM, etc.... og det dær på ME mobilen me ny FW??

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet gjelder det der nedgradering av den firmw. man har på tlf. Jeg vil bare endre til normal fw. Mins at det gikk ann vis man hadde en gammel fw.

 

Ingen andre?

9171559[/snapback]

Har du en eldre versjon enn 4.0727.xxxx på din telefon, så er dette fullt mulig ja!

 

Bare å forandre poduktkode til vanlig N73, for så å kjøre NSU det...

 

Så du har fått med deg riktig ende du Per0. :)

Lenke til kommentar
ja det er en gammel installasjon av live messenger. nå har jeg prøvd å ta ut minnekortet og søkt etter mappen som heter det samme som den filen som ligger på prgbehandling som ikke installert jsom jeg ikke for installert fordi installeringen feiler.

 

men det ser ut som det er i telefonen denne installasjonen ligger...vet noen om det er mulig for meg å installere alt på nytt/formatere telefonen og derav kjøre alt tilbake igjen. ??

 

forresten så er det et sånt "minnekort" bilde ved siden av dette programmet hvis det har noe å si

9167388[/snapback]

Tror ikke du får tilgang til disse filene med en filutforsker nei desverre. Dette p.g.a. sikkerhetsaspektene på 3rd edition S60.

 

Installer nyeste versjon herfra da, så tenker jeg du er kvitt problemet ditt...

 

Du får ikke fjernet eks. 12345.sis fra programbehandleren (for går ut ifra at du har en slik fil der), men du slipper det irriterende problemet med at telefonen prøver å installere hver gang du skrur på telefonen.

 

Minnekort-ikonet betyr bare at du installerte programmet på minnekortet.

Men for å få programmet til å kjøre i telefonen, så blir det automatisk lagt til noen filer i telefonminnet også.

Det er disse du nå mangler, derfor søker telefonen etter disse filene hver gang den startes opp.

 

For å slippe dette problemet, så formatterer jeg først minnekortet, tar backup av telefonboken på minnekort, for så å kjøre oppdatering.

Det blir litt ekstraarbeid å legge inn alle programmer/musikk/spill på nytt, men det sparer meg for mye banning og prakk... :)

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Hei, per0 hvis du leser på http://www.nokia.no/support/software/faq.php

står det: "Merk: Programvaren kan ikke nedgraderes. Når du har oppgradert enheten, vil du ikke bli i stand til å gjenopprette den tidligere versjonen."

9169834[/snapback]

Dette blir sannhet med modifikasjoner da...

 

For du kan laste ned flash-filen i sin helhet, for deretter å flashe filen med programmet Phoenix.

 

Bruker du denne fremgangsmåten kan du nedgradere FW innenfor samme "segment".

D.v.s. at du f.eks. kan gå ifra v3.0649.xxxx til v3.0638.xxxx.

Men ikke fra v3.0649 til v2.0628.xxxx f.eks.

 

Det blir som sjefene i Nokia Customer Care det: De skjønner ikke hvordan/at det gikk å forandre vanlig FW til ME FW !

Så ikke tro på alt du leser fra Nokia sine sider... :)

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Nå har jeg testet ut begge FW-versjonene!

 

Installerte først vanlig FW, men var ikke helt fornøyd p.g.a. småproblemer med noen 3.parts programvare...

 

Testet deretter ut ME, men også denne sliter med det samme... :(

 

Får ikke AutoLock og Handy Taskman til å fungere skikkelig.

Autolock fungerer bare når det kommer på det selv (og det er sjelden), mens Handy Taskman ikke autostarter etter en restart.

 

Småproblemer, men likevel...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...