Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Kan nå bekrefte at man ikke mister garantien ved forandring av produktkode! :w00t:

Min er endelig klar for avhenting etter 7 uker på service. :nei:

Spurte spesifikt om reparasjonen ble dekt av garanti, noe jeg fikk bekreftet.

Min har i tillegg til et "vanlig" serviceverksted, vært innom Nokia's hovedverksted også...

Har selv forandret produktkode frem og tilbake mange ganger.

Forandret til original produktkode før jeg leverte den inn, men FW-versjonen stemte ikke overens med det som skulle vært siste FW for min operatørlåste produktkode da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en operatørlåst produktkode, så bestemmer operatøren hva som skal være siste FW.

Dette fordi de da har "branded" telefonen på forhånd.

Du får da m.a.o. ikke tilgang til siste FW fra Nokia.

Trikset blir da å forandre produktkode til en åpen en.

Likeså må du gjøre dette for å få forandret fra vanlig til ME FW (eller motsatt).

Gevinsten blir bl.a.:

-Du får tilgang til siste FW fra Nokia.

-Operatøroppsettet (f.eks. Entry for Telenor) blir fjernet/slettet.

Litt vanskelig å forklare dette, men hvis du leser denne tråden, så står det litt mer om saken.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at dette er årsaken, men OK.

Spiller ingen rolle om du har lagret på telefonminnet eller minnekort, så lenge de blir lagret i riktig mappe...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at dette er årsaken, men OK.

Spiller ingen rolle om du har lagret på telefonminnet eller minnekort, så lenge de blir lagret i riktig mappe...

9150004[/snapback]

Når jeg gikk til galleri -> spor og valgte låtene -> flytt og kopier -> kopier til telefonminne, dukket låtene opp i listen over tilgjengelige meldings- og ringelyder.

Mulig de ble lagret i rett mappe da, men har ikke mulighet til å sjekke dette da jeg har glemt igjen kabelen hjemme i leiligheten og er hjemme hos familien på ferie :)

Lenke til kommentar

Er litt i tvil om changelogen jeg postet er offisiell, derfor redigerte jeg posten...

Jeg oppdaterte min til vanlig nå, så ME kan jeg ikke si noe 100% om.

Men, grunnen til at jeg redigerte, var nettopp p.g.a. det som sto om at S60-musikkspiller skulle være erstattet med Nseriens-musikkspiller...

Har anelser om at changelogen opprinnelig stammer fra vanlig N73.

Utenom musikkspiller-saken, så går jeg ut ifra at oppdateringen er lik både for vanlig og ME.

Så m.a.o. tviler jeg på at det er gjort noe som helst med musikkspilleren i FW-oppdateringen til ME... :)

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

1.) Noen som vet hvordan man får flyttet sine meldinger fra telefonminne til minnekortet? tekstmeldinger altså??

jeg har nettopp installert siste FW, virket greit...istedet for å ta backup på pc'en så tok jeg den på minnekortet :) funket bra for min del...var mye enklere egentlig.

MEN den overførte oxo mp3 filer jeg overførte til mobilen via bluetooth..noe som førte til fullt minne...det var ganske så tragisk :(

men men etter to filer slettet var det bra igjen.

og så har jeg problem med en install fil som ikke er installert etter FW oppdatering. og det ser ut som det er noe gærnt med den oxo, men jeg får ikke slettet den ved å trykke på c på prog.behandling. er det noe alternativ til det??

hvordan skal jeg ordne det :(

Endret av Blackster
Lenke til kommentar
1.) Noen som vet hvordan man får flyttet sine meldinger fra telefonminne til minnekortet? tekstmeldinger altså??

og så har jeg problem med en install fil som ikke er installert etter FW oppdatering. og det ser ut som det er noe gærnt med den oxo, men jeg får  ikke slettet den ved å trykke på c på prog.behandling. er det noe alternativ til det??

9156106[/snapback]

1.

Du får ikke flyttet fra telefonminnet til minnekort med nedenfornevnte fremgangsmåte, men du får ihvertfall tilgang til dem igjen... :)

-Meldinger

-Valg

-Instillinger

-Annet

-Minne i bruk

-Velg Minnekort

2.

Installer programmet på nytt.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
..... men har ikke mulighet til å sjekke dette da jeg har glemt igjen kabelen hjemme i leiligheten og er hjemme hos familien på ferie :)

9152578[/snapback]

Hva bruker du filbehandleren i telefonen til da? :hmm:

Der får du oversikt over mappene både i telefonminnet og på minnekort.

Da skal .mp3-filene ligge i mappen Lydklipp, ved bruk av denne...

Bruker du USB-kabelen og filoverføring, legger du lydfilene i mappen Sounds.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

og så har jeg problem med en install fil som ikke er installert etter FW oppdatering. og det ser ut som det er noe gærnt med den oxo, men jeg får  ikke slettet den ved å trykke på c på prog.behandling. er det noe alternativ til det??

9156106[/snapback]

1.

Du får ikke flyttet fra telefonminnet til minnekort med nedenfornevnte fremgangsmåte, men du får ihvertfall tilgang til dem igjen... :)

-Meldinger

-Valg

-Instillinger

-Annet

-Minne i bruk

-Velg Minnekort

2.

Installer programmet på nytt.

9159113[/snapback]

jeg prøver å installere men den feiler og har ikke sis.filen heller så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med den... :(

finnes det kanskje en filexplorer som kan gi meg tilgang til en sånn fil??

Lenke til kommentar

Hei!

Etter at jeg oppdaterte softwaren på mobilen min, ble alt slette, inkl. kontakter. De kommer ikke opp hvis jeg går inn på 'kontakter' på mobilen, men vises under 'Kontakter' i Nokia Phone Browser. Hvordan får jeg kontaktene tilbake på mobilen?

Lenke til kommentar
Hei!

Etter at jeg oppdaterte softwaren på mobilen min, ble alt slette, inkl. kontakter. De kommer ikke opp hvis jeg går inn på  'kontakter' på mobilen, men vises under 'Kontakter' i Nokia Phone Browser. Hvordan får jeg kontaktene tilbake på mobilen?

9162383[/snapback]

det står ganske spesifikt at man burde ta en sikkerhetskopi før man oppdaterer fordi oppgraderingen formaterer hele telefonen og installerer det meste på nytt. Just like Windows.

tok du noen sikkerhetskopi?

Lenke til kommentar
Jeg prøvde, men som sagt noen sider tidligere så funka det ikke. Men kontaktene vises under menyen 'Kontakter' i Nokia Phone Browser. Må jeg skrive inn alle på nytt? :scared:

9162500[/snapback]

hmmm vises den under kontakter når du har koblet telefonen på eller sånn utenom??

jeg tror man kan synke med pcsuite da..

Lenke til kommentar
Kontaktene vises når jeg har koblet til mobilen, åpnet PC Suite, og gått inn på 'Kontaker'.

SORRY, surr av meg. Jeg var ganske grønn nå, kom på at man skal jo trykke oppdater oppi oppgavelinja... :blush:

9162565[/snapback]

håper ikke at du oppdaterte sånn at du mistet hele boka nå da? :)

er du sikker på at dine kontaktlista viser telefonminnets kontakter eller sim-kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...