Nosferatu Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Sitter å venter på min N73 med Navicore GPS nå. Noen som har erfaringer med den? Lenke til kommentar
DTS Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Anbefaler at du ikke oppdaterer FW på telefonen, før du legger til på langtur, og baserer deg på bruk av denne pakken da... Heller vent med oppdatering av FW til du kommer hjem... FW-versjon 4.0723.2.0.1 og 4.0726.2.0.1 til vanlig N73 har endel "bugs" akkurat når det gjelder Bluetooth GPS. Noen Bluetooth GPS'er får du ikke tilkoblet på disse FW-versjoner nevnt. Bruker selv TomTom og en Globalsat BT-328. Har ikke testet denne kombinasjonen med FW-versjonene nevnt ovenfor ennå btw... Endret 10. juli 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) 1. Hvordan får dere musikken til å havne i mappen som du kan trykke på musikktegnet for å starte? Jeg prøvde med NOKIA Music manager 1.0, og overførte masse mp3 filer, de havner i mappen sounds/digital, likevel så dukker de ikke opp i musikkmappen slik som moby (sangen som var på tlf fra før gjør) eneste måten å se de er i mappen alle filer... Dette var et ganske dårlig program, finnes det andre og bedre? 2. Når jeg har lagt inn profilbilde for kontakten, går det ikke ann å få bilde opp når kontakten sender melding. Bilde kommer opp når ringer, burde være en enkel sak. 3. Thx, jeg trenger også alarm for å stå opp i ukedagene, hvor finne et som kan gi lyd alle dager utenom lø og sø. 4. Etter at jeg oppdaterte til siste versjon av Nokia PC Suite så fant den ikke lenger mobilen når jeg koblet den til, så jeg måtte avinstallere og installere gamle versjonen igjen. Nå funker det dog. 5. Jeg har oppdatert alle mine kontakter med fødselsdato, men hvordan får jeg telefonen til å gi alarm når disse forefaller? Endret 10. juli 2007 av Hansforum Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 1. Hvordan får dere musikken til å havne i mappen som du kan trykke på musikktegnet for å starte? Jeg prøvde med NOKIA Music manager 1.0, og overførte masse mp3 filer, de havner i mappen sounds/digital, likevel så dukker de ikke opp i musikkmappen slik som moby (sangen som var på tlf fra før gjør) eneste måten å se de er i mappen alle filer... Dette var et ganske dårlig program, finnes det andre og bedre? 2. Når jeg har lagt inn profilbilde for kontakten, går det ikke ann å få bilde opp når kontakten sender melding. Bilde kommer opp når ringer, burde være en enkel sak. 9042796[/snapback] 1. gå på meny->musikk->Valg-> oppdatermusikkbibliotek når den da har søkt i gjennom alle mappene dine så går du i musikkmenyen(kommer du opp på en sang trykk tilbake en eller to ganger til du kommer til musikkmenyen) der skal alle sangene dine ligge, så kan du lage spillelister og spille utifra dem eller spillle alle sangene dine. 2. den muligheten har aldri vært til stede i noen av mine nokiamobiler men på SE var det mulig så det vet jeg ikke om er mulig å få til i det hele tatt. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) 1. Har du fått svar på. 2. Du må installere FSCaller eller SkyeCaller for dette. Anbefaler førstnevnte, da SkyeCaller tærer noe grusomt på RAM'n på telefonen. Dette kan du lese mer om her. Istedet for et knøttlite bilde av kontakten, får du da selvfølgelig bilde som dekker hele skjermen, ved anrop & SMS. 3. Bruker selv NiceAlarm, men her er det et vell å velge iblandt. Her finnes mer info om dette. Edit: Linken til NiceAlarm er litt unøyaktig i tråden jeg linker til, så legger ut en mer nøyaktig en her. 4. ? 5. Da må du installere Best Birthday. Her bl.a. finner du det. Hvis du ikke er interessert i å betale for dette, må du nok gå den lange veien... å legge disse merkedagene til i kalenderen. Endret 10. juli 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg må ærlig talt si meg litt skuffet over at en må installere masse ekstraprogramvare for å få helt vanlige funksjoner som de vi har diskutert her, som i tillegg spiser minne og gjør telefonen tregere. Men kanskje har NOKIA noen ess i armen som gir de et fortrinn fremfor min gamle SE modell som hadde alt dette installert, hva vet jeg. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Skal si meg litt enig der... Til forsvar Nokia, så kommer disse 3.parts-programmene med litt flere funksjoner enn de til "dumme" telefoner da... Men, husk det var kun et program jeg refererte til som spiser RAM (SkyeCaller). Har prøvd et lass av programmer, men dette er det eneste jeg har vært borte i, som nærmest er ubrukelig p.g.a. dette. Endret 10. juli 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 .....noe av det som er så fint med mobiler med mulighet for 3dje parts programvare er jo nettopp at bare enkle grunnfunskjoner er finnes, og så står man fri for å velge 3dje parts programvare som utvider disse funksjonene avhengig av behov. Om man vil ha en telefon som har alt man trenger uten å installere noe, så kjøper man ikke en Symbian Series 60 eller en UIQ. Da kjøper man noe annet. 9047605[/snapback] Høres ut som en logisk begrunnelse. THX; Men hvis disse programmene kjører i bakgrunnen, så blir det vel til at mobilen (les mini pc) blir tregere og dermed må restartes fra tid til annen for å frigjøre mer minne, dermed har du et ekstra problem. Er det sånn å forstå at bare de programmene som du ser når du holder meny knappen nede, er de eneste som kjører i bakgrunnen. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Restarte må du til slutt gjøre før eller siden alikevel... Har du ingen programmer installert, trenger du kanskje ikke foreta en restart annet enn hver 14. dag? Til og med en "dum" telefon må restartes... For denne vil også "henge" seg før eller siden... Et program kan bruke RAM fordi om det ikke kjører i bakgrunnen ja, for det kan ligge å kjøre som "skjult". Har ikke hatt trøbbel, p..g.a. dette da, for de programmene jeg kjører på min bruker så lite, at det merkes ikke... Og jeg har mange programmer installert. Når jeg sier at jeg restarter en par ganger i uken, gjør jeg dette for å unngå trøbbel. Følger med på ledig/brukt RAM, og når RAM begynner å nærme seg 10Mb, så foretar jeg en restart... SkyeCaller er det eneste jeg har vært borte i som er ubrukbart da. Telefonsvarer-program bruker også endel RAM. Endret 11. juli 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
wildkin Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 koster som regel litt ekstra om du skulle ha gjort det der og da også. hvertfal hos oss. 9032206[/snapback] Har hørt at det er gratis så lenge man ønsker oppgradering pga treghet i tlf e.l. Dersom man bare ønsker ny fw uten spesiell grunn, koster det 250,- eller noe. Det var i hvertfall hva de sa på Borg Svakstrøm sist jeg hadde mobilen på rep. 9032264[/snapback] ja men da har du vel ingen garanti for når du får tilbake telefonen? er hvertfall slik hos oss.. Lenke til kommentar
per0 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Kameraet mitt slutter å funke i ny og ned. Forslag? Lenke til kommentar
treningsdagboka-com Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 hei, orker ikke lese igjenom 180 sider for å finne svar:P trykke inn feil by når jeg starta telefonen for første gang i dag:D hvordan kan jeg fikse om igjen dette? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Har nå prøvd å oppdatere musikkbibilotek i en evighet i håp om å få alle sangene på minnekortet over i avspilleren, men den forbanna Moby-sangen er den eneste som er der. Hjelp? ;\ Edit; Fikset ! Endret 12. juli 2007 av christer-R Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 hei, orker ikke lese igjenom 180 sider for å finne svar:P trykke inn feil by når jeg starta telefonen for første gang i dag:D hvordan kan jeg fikse om igjen dette? 9060963[/snapback] meny->verktøy->innstillinger->dato og tid-> og på tidssone tror jeg? jeg har på automatisk oppdatering av nettverksoperatørtid..siden da bytter telefonen selv tiden ettersom hvor jeg er i verden. Lenke til kommentar
treningsdagboka-com Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 hei, orker ikke lese igjenom 180 sider for å finne svar:P trykke inn feil by når jeg starta telefonen for første gang i dag:D hvordan kan jeg fikse om igjen dette? 9060963[/snapback] meny->verktøy->innstillinger->dato og tid-> og på tidssone tror jeg? jeg har på automatisk oppdatering av nettverksoperatørtid..siden da bytter telefonen selv tiden ettersom hvor jeg er i verden. 9061594[/snapback] hm nei, siden da bli tidsonen feil... tror det ble til at jeg trykka inn pakistan og hvis jeg setter den på oslo da nlir gmt +2:00 og den skal vell være bare en time? Lenke til kommentar
LordSnick Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Husk at det er sommertid da..hehe...da blir det +2 Lenke til kommentar
treningsdagboka-com Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Husk at det er sommertid da..hehe...da blir det +2 9064318[/snapback] hehe Lenke til kommentar
DTS Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Da ser det ut for at ME får ny FW om ikke alt for lenge også. Har ikke funnet ut hvor denne "nyeste nye" er sluppet (Edit: Kun mulig ved nedlastning av flash-filen og bruk av Phoenix), men det drøyer vel ikke mange dagene før vi har tilgang til denne via NSU heller... Denne får sannsynligvis versjonsnummer 4.0727.2.2.1. Endret 14. juli 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hei! Jeg prøver nå å sikkerhetskopiere det jeg har på mobilen min. Men når kopieringen har kommet til 1%, kommer denne meldingen opp: Telefonforbindelsen ble brutt. Koble til og start sikkerhetskopieringen på nytt. Greit nok, men telefonen er tilkoblet, det er et USB-symbol i telefondisplayet og PC Suite-symbolet nede i oppgavelinja er grønt og viser at telefonen er koblet til. Hva er galt? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Konnis: Prøv, og prøv og prøv igjen. Det går til slutt! Hva er det "optimale" formatet og konvertere en film til (en film som i en .avi fil på 700MB) for å se den på mobilen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå