DTS Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Autolock funket ikke... 9030667[/snapback] Du lastet ned .sisx-filen av Autolock da? Altså: denne. .sis-filen er for 1st & 2nd edition S60, og denne funker ikke på din nei... Endret 8. juli 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
RC Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg synes at mobilen er blitt så utrolig treg, spesielt når det gjelder å åpne sms-delen. Tar mange sekunder. Mulig jeg trenger en fw oppdatering, men det får jeg gjøre hos en forhandler. Har prøvd det en gang tidligere og da døde telefonen... ene og alene pga den elendige kabelen som ikke klarer å opprettholde kontakten med telefoenen når den er tilkoblet. Jeg har hatt sms-accelerator innstallsert, men mistenker at den ikke har vært i funksjon i og med tregheten. Så jeg avinnstalerte programmet og lastet det ned på nytt. Men jeg får ikke åpnet det, får feilmeldingen: "Elementet lar seg ikke åpne" (noe i den duren). Så hvordan løser jeg dette? 9028468[/snapback] Hvor mange meldinger har du lagret på telefonen?? jeg vet at når jeg nærmer meg 700 meldinger i innboksen så blir det veldig veldig treg. kanskje litt lurt å lagre meldingene på minnekortet. 9029136[/snapback] For det første sletter jeg sms´er ganske regelmessig. Og jeg har som vane å lagre alt på minnekortet. Så sjelden jeg har mer enn 30-40 meldinger liggende. Skal jeg åpne for å sende en sms, tar det i beste fall 5 sekunder. Og det synes jeg er altfor tregt, og sliter på tålmodigheten min, for å si det mildt. Lenke til kommentar
RC Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg synes at mobilen er blitt så utrolig treg, spesielt når det gjelder å åpne sms-delen. Jeg har hatt sms-accelerator innstallsert, men mistenker at den ikke har vært i funksjon i og med tregheten. 9028468[/snapback] Du trenger nok en FW-oppdatering ja, eller du kan prøve å formattere telefonen ved å trykke: *#7370#... SMS Acellerator er laget p.g.a. et "bug" i de første FW-versjoner, som medførte at det tok opptil xxx sekunder før meldingen ble sendt, men har ingenting med at telefonen blir treg til å åpne menyen for SMS... Noen rapporterer derimot at HELE telefonen kan virke noe treg straks etter installeringen av SMS Acellerator, men dette skal forsvinne etter noe bruk. Og som Blackster sier, har du mange hundre meldinger lagret i telefonminnet, så vil det etterhvert bli sneglefart ja... Ang. reinstallerings-problemet ditt, kan du prøve å sette dato på telefonen tilbake noen måneder, installer, for deretter sette dato tilbake til dagens... Mener at fra v3.0638.xxxx, så skal denne SMS-"bugen" være borte, så SMS Acellerator skal være unødvendig fra og med denne FW-versjonen. 9029723[/snapback] Jeg har den firmware du nevner her. Men da tenkte jeg å prøvå å formatere som du foreslår. MEN... jeg risikerer ikke noe ved å gjøre dette eller? At den dør eller noe? Og hva er låskoden? For det må jeg taste inn for å formatere. Lenke til kommentar
RC Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg synes at mobilen er blitt så utrolig treg, spesielt når det gjelder å åpne sms-delen. Jeg har hatt sms-accelerator innstallsert, men mistenker at den ikke har vært i funksjon i og med tregheten. 9028468[/snapback] Du trenger nok en FW-oppdatering ja, eller du kan prøve å formattere telefonen ved å trykke: *#7370#... Jeg har den firmware du nevner her. Men da tenkte jeg å prøvå å formatere som du foreslår. MEN... jeg risikerer ikke noe ved å gjøre dette eller? At den dør eller noe? Og hva er låskoden? For det må jeg taste inn for å formatere. 9031351[/snapback] Jeg fant ut hva som var låskoden nå. Og nå er den formatert. Men nå trenger jeg vel ihvertfall en fw-oppgradering tenker jeg, for nå har jeg vel den første fw? (3.0638.0.0.1 30-10-2006). Når man leverer telefonen inn til fw-oppgradering, er det noe de gjør mens man venter? Jeg vet nemlig om et sted som gjør dette uten å sende den inn noe sted. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Autolock funket ikke... 9030667[/snapback] Du lastet ned .sisx-filen av Autolock da? Altså: denne. .sis-filen er for 1st & 2nd edition S60, og denne funker ikke på din nei... 9030978[/snapback] Tusen takk Lenke til kommentar
DTS Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Men nå trenger jeg vel ihvertfall en fw-oppgradering tenker jeg, for nå har jeg vel den første fw? (3.0638.0.0.1 30-10-2006). Når man leverer telefonen inn til fw-oppgradering, er det noe de gjør mens man venter? 9031515[/snapback] Nei, du skal ha samme FW som før du formatterte vil jeg tro... De første FW-versjoner startet på 2.xxxx.xxxx. Om de gjør det "on the fly" spørs vel litt hvor mye de har å gjøre... Endret 8. juli 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
DTS Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Veldig mye unødvendig "quoting" her nå! Lenke til kommentar
wildkin Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 koster som regel litt ekstra om du skulle ha gjort det der og da også. hvertfal hos oss. Lenke til kommentar
RC Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 koster som regel litt ekstra om du skulle ha gjort det der og da også. hvertfal hos oss. 9032206[/snapback] Har hørt at det er gratis så lenge man ønsker oppgradering pga treghet i tlf e.l. Dersom man bare ønsker ny fw uten spesiell grunn, koster det 250,- eller noe. Det var i hvertfall hva de sa på Borg Svakstrøm sist jeg hadde mobilen på rep. Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 V 2.0628.0.0.110-07-2006 RM-133 Nokia N73(79.02) Dette kan da umulig være nyeste firmware? Når jeg bruker oppdaterings programmet får jeg opp at det ikke er noen nyere firmwarer tilgjengelig. stemmer dette? 9029193[/snapback] noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hmm, da datt joysticken av, noen som har et lim å anbefale? lin22: du har den første firmwaren som ble utgitt. Er tlfen operatørlåst? Det skal gå an å oppdatere den ja, men kan hende det blir krøll om den er låst til f.eks tele2 eller en utenlandsk operatør. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 noen som vet noe om dette? 9033205[/snapback] Jeg svarte deg første gang du spurte også, men kan si det igjen: les "How To'n" på side 176... Du må bytte produktkode for å få siste FW, i.o.m. at du har en operatørlåst telefon. Lenke til kommentar
RC Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Har lest et sted at kamera på N73 blir tregere dersom man har satt som default å lagre bilder på minnekortet. Det har jeg tydeligvis. Men husker ikke åssen man gjorde det. Hvordan stiller man tilbake dette, altså at bilder skal lagres på telefonen som standard? Så får jeg heller ta jobben å flytte bilder til minnekort etter hvert som bilder tas. Tungvindt, men hva gjør man ikke for å få litt raskere mobil? Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hei! Jeg har to problemer når det gjelder telefonenen min. Det ene er at noen ganger når jeg skal ringe så går det ikke. Jeg går inn på kontakter også går jeg på kontakten jeg skal ringe også trykker jeg på den og velger nummer også trykker ring men så skjer det ikke noe mer, og den vill ikke ringe, men så slår jeg den bare av og på også funker det helt fint å ringe igjen. det andre problemet er at det ikke alltid går å ringe meg. De ringer meg og får høre at jeg har slått av mobilen selvom den er på, og jeg får en melding av netcom hvor det står at jeg har et ubesvart anrop for f.eks 1 min siden. Sånn melding får man av netcom når noen har ringt deg mens telefonen er av, men min var på. Har den fw som nokia trak tilbake... Den som kom for litt siden med ME mp3 spiller osv. Men hadde problemet før jeg oppgraderte også så er ganske sikker på at det ikke har noe med fw'en å gjøre. Noen her som har samme problemet? Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 noen som vet noe om dette? 9033205[/snapback] Jeg svarte deg første gang du spurte også, men kan si det igjen: les "How To'n" på side 176... Du må bytte produktkode for å få siste FW, i.o.m. at du har en operatørlåst telefon. 9034943[/snapback] takk takk funka fint dette noen som vet hvordan man får rydda opp litt i minnet på telefonen? om den har vært på en stund og jeg vil zoome på bilder er ikke dette mulig, pga minne mangel. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Høres ut som du har et RAM-problem... Akkurat som på en PC, bør du også restarte telefonen av og til. Dette for å frigjøre RAM. Jeg restarter en par ganger i uka, og har aldri hatt trøbbel med min på de 9mnd. jeg har hatt den. Du bør også av og til sjekke at du ikke har mange programmer som kjører i bakgrunnen. Dette gjør du ved å holde nede menytast i en par sek. Eneste som skal kjøre her, er "ventemodus" (og evnt. "musikk" ved FW's med ME-spiller). I tillegg så lagrer jeg minst mulig på telefonminnet. Installerer kun det som er veldig viktig at fungerer optimalt her. F.eks. 3.parts-program for Alarm. Ganske viktig at alarmen ringer hver ukedag for min del... Endret 10. juli 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Noen som vet hvor jeg kan få tak i ny joystick? Bare den søvfarga hetta, litt vanskelig å bruke den lille svarte pinnen som står igjen nå. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Send den inn der du kjøpte den, og krev at de fikser den. Lenke til kommentar
DTS Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Og vil du ikke sende den inn for dette, så selger cnn.cn denne capen. Endret 10. juli 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Og vil du ikke sende den inn for dette, så selger cnn.cn denne capen. 9042432[/snapback] Ok, takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå