Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Sendte mail til nokia og spurte om man mistet garantien hvis man endret produkt kode og installerte ME på vanlige:

 

fikk svaret:

 

Hei Simen

 

Takk for at du har kontaktet Nokia Customer Care.

 

Beklager at det har tatt en del tid før du har fått svar på din

forespørsel. Jeg har undersøkt med mine sjefer, og selv om ingen vet

riktig hvordan du skal kunne endre det til en Music Edition, så er

man enige om at så lenge det er snakk om software endringer, så vil

garantien gjelde.

 

Med Vennlig Hilsen/Best Regards

8947751[/snapback]

 

avslørende "selv om ingen av mine sjefer vet hvordan du skal kunne endre produktkoden" hehe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så da kan jeg oppdatere telefonen til ME uten å miste garanti?

Hørte også at den nye FW updaten som ble trukket tilbake av Nokia (midlertidig) vil være minst like bra som ME? Så hva anbefaler dere? Å oppdatere til ME eller å vente på FW-updaten? (For de som har testet begge)

Lenke til kommentar

Den nye FW'en er etter det jeg har fått med meg nesten helt lik med ME...

 

Eneste som irriterer meg litt er at man ikke bare kan trykke "tilbake" 2-3 ganger så musikken stopper og man kommer til "dashbordet".

Nå må man nemlig gå på "valg" -> "avslutt", noe som er ganske tungvint og irriterende for min del.

 

Og den andre tingen er når man er i "Spilles nå" i musikkavspilleren så må man trykke navigasjonssticken inn for og få Play/Pause mens hvis man drar den ned, så stopper hele sangen.

 

Det er noe som irriterer meg noe helt utrolig!

F.eks: Jeg drar opp mobilen fra lomma for og sjekke hva klokka er, men kommer tilfeldigvis til og dytte navigasjonssticken ned, noe som stopper hele sangen, og jeg må sette den på på nytt igjen.

 

Hvorfor ikke ha "play og pause" på "dytt navigasjonsstick ned" og stop på "press navigasjonssticken inn".. det hadde gjort livet mye lettere

Lenke til kommentar
Så da kan jeg oppdatere telefonen til ME uten å miste garanti?

Hørte også at den nye FW updaten som ble trukket tilbake av Nokia (midlertidig) vil være minst like bra som ME? Så hva anbefaler dere? Å oppdatere til ME eller å vente på FW-updaten? (For de som har testet begge)

8948257[/snapback]

 

Du kan etter de siste opplysninger nevnt i denne tråden oppgradere til ME, uten å miste garantien ja...

 

I motsetning til "Lakus" heller jeg mye mer andre veien da, men smaken er som baken...

 

Synes ME-spilleren er MYE bedre enn den originale. Den har bl.a. et bedre GUI og er mye kjappere (bla i spillelister). Liker m.a.o. at joysticken funker slik som den gjør på ME/v4.0723.

 

Om du skal oppdatere nå, eller vente, må du nesten finne ut av selv.

 

Hvis du oppgraderer til ME nå, så kommer ny FW av "vanlig" om f.eks. en uke, så kan du lett oppdatere til denne igjen i.o.m. at FW-versjonen til ME (v3.0705xxxx.) er lavere enn den kommende v4.0723.2.0.1.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Den nye FW'en er etter det jeg har fått med meg nesten helt lik med ME...

 

Eneste som irriterer meg litt er at man ikke bare kan trykke "tilbake" 2-3 ganger så musikken stopper og man kommer til "dashbordet".

Nå må man nemlig gå på "valg" -> "avslutt", noe som er ganske tungvint og irriterende for min del.

 

Og den andre tingen er når man er i "Spilles nå" i musikkavspilleren så må man trykke navigasjonssticken inn for og få Play/Pause mens hvis man drar den ned, så stopper hele sangen.

 

Det er noe som irriterer meg noe helt utrolig!

F.eks: Jeg drar opp mobilen fra lomma for og sjekke hva klokka er, men kommer tilfeldigvis til og dytte navigasjonssticken ned, noe som stopper hele sangen, og jeg må sette den på på nytt igjen.

 

Hvorfor ikke ha "play og pause" på "dytt navigasjonsstick ned" og stop på "press navigasjonssticken inn".. det hadde gjort livet mye lettere

8948305[/snapback]

Anbefaler deg virkelig å kjøpe deg AD-41 og et bra sett øreplugger :) Jeg gjorde det og musikkopplevelsen ble noe helt annet, mye bedre lyd og mye enklere å fjernbetjene avspillingen.

Lenke til kommentar
Den nye FW'en er etter det jeg har fått med meg nesten helt lik med ME...

 

Eneste som irriterer meg litt er at man ikke bare kan trykke "tilbake" 2-3 ganger så musikken stopper og man kommer til "dashbordet".

Nå må man nemlig gå på "valg" -> "avslutt", noe som er ganske tungvint og irriterende for min del.

 

Og den andre tingen er når man er i "Spilles nå" i musikkavspilleren så må man trykke navigasjonssticken inn for og få Play/Pause mens hvis man drar den ned, så stopper hele sangen.

 

Det er noe som irriterer meg noe helt utrolig!

F.eks: Jeg drar opp mobilen fra lomma for og sjekke hva klokka er, men kommer tilfeldigvis til og dytte navigasjonssticken ned, noe som stopper hele sangen, og jeg må sette den på på nytt igjen.

 

Hvorfor ikke ha "play og pause" på "dytt navigasjonsstick ned" og stop på "press navigasjonssticken inn".. det hadde gjort livet mye lettere

8948305[/snapback]

 

nå trenger du bare å stoppe musikken og så trykke på den røde knappen så er du tilbake til desktop

og mens du spiller så kan du oxo trykke røde knappen og så kommer du ut på desktopen...og ha den i lomma uten at det har noe effekt med "sticken" og når du skal bytte sang så trykker du bare på sangen på desktopen og endrer den da.

 

men som tidligere skrevet....kjøp heller handsfree med musikktaster. det funker best.

Lenke til kommentar

Prøvde å oppgradere vanlig N73 til ME og fulgte T_H_X sin oppskrift.

Først forandret jeg produktkode med NSS, og etter det prøvde jeg å oppdatere FW med NSU.

Det gikk ikke.

Første gangen jeg prøvde kom følgende melding:

 

nokiasoftwareupdaterop6.th.jpg

 

Så jeg prøvde en gang til, men da kom følgende melding opp når jeg skulle åpne programmet:

 

errorhl9.th.png

 

Så spørsmålet mitt er da hva jeg må gjøre for å få oppdatert FW?

Virusprogram og Windows Brannmur er skrudd av, og internet tilkoblingen er det ingenting som feiler.

Lenke til kommentar

Virusprogram og brannmur gjelder først og fremst ved bruk av NSS.

 

Kan ha en slik enkel forklaring som at serveren til Nokia ligger nede da?

 

Har fortsatt ikke fått telefonen min tilbake fra service, så kan ikke hjelpe deg med å sjekke dette heller akkurat nå...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Mistet denne telefonen i havet, og har nå vasket den i ferskvann og tørket den. ALT fungerer med unntak av mobilens evne til å ladde, har prøvd med andre batterier også.

 

Er dette noe som er mulig å reparere for en billig penge, eller er det bare å kaste mobilen i veggen?

Lenke til kommentar

Veldig vanskelig å si, men ved en rep. som ikke går på garanti og der man kanskje må begynne å bytte komponenter på kretskortet, ville jeg nok trodd at dette fort kanskje ville kostet deg 1000-lappen...

Går ut ifra at service-verkstedene skal ha en 4-500 bare for å åpne å se...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Da har jeg gått oppdatert telefonen til ME uten noen skade på telefonen! Ble nervøs et øyeblikk da telefonen faktisk ble helt svart, og ingenting skjedde selv om jeg trykte på "den røde knappen". Men jeg ventet til noe forhåpentligvis skjedde, og det gjorde det :)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ha "play og pause" på "dytt navigasjonsstick ned" og stop på "press navigasjonssticken inn".. det hadde gjort livet mye lettere

8948305[/snapback]

En klokke for å ha på hånden hadde også gjort livet enklere i ditt tilfelle... :)

Lenke til kommentar
Hvilken av disse NSS programene skal jeg bruke?

8947036[/snapback]

Vel... Det er bare en versjon av programmet som ligger på siden jeg linker til.

Så valget skal vel egentlig være ganske enkelt? :hmm:

 

Filen du skal ha, heter da m.a.o.:

Nemesis Service Suite Beta 1.0.38.10.

 

De andre linkene er filmer av flashingen...

8947379[/snapback]

 

 

Takker!

Lenke til kommentar
Kanskje har mitt tema blitt berørt før, men jeg fikser ikke søkefunksjonen her på forumet. Får aldri frem hva jeg øsnker. Så da drister jeg meg til å spørre i stedet:

 

1: Noen som vet åssen man får nye ord til å legge seg i ordlista? Jeg må stave de samme ordene om og om igjen når jeg skriver sms. Og ordene jeg staver, legger seg ikke inn i den automatiske ordlista. Noe feil med mobilen? Eller noe feil med meg?

 

2: Jeg har kontaktsynk via Netcom "Min side". Etter at jeg kjørte synk i dag, la mange av kontaktene seg dobbelt opp i telefonboka på mobilen. Kan ikke skjønne hvorfor. Hensikten med synk er jo at det skal være en backup på nett. Ikke at det skal klusse med kontaktene på mobilen. Andre med samme erfaring?

8942774[/snapback]

 

Er det virkelig ikke en eneste sjel her inne som kan svare på disse spørsmålene?

Lenke til kommentar
Kanskje har mitt tema blitt berørt før, men jeg fikser ikke søkefunksjonen her på forumet. Får aldri frem hva jeg øsnker. Så da drister jeg meg til å spørre i stedet:

 

1: Noen som vet åssen man får nye ord til å legge seg i ordlista? Jeg må stave de samme ordene om og om igjen når jeg skriver sms. Og ordene jeg staver, legger seg ikke inn i den automatiske ordlista. Noe feil med mobilen? Eller noe feil med meg?

 

2: Jeg har kontaktsynk via Netcom "Min side". Etter at jeg kjørte synk i dag, la mange av kontaktene seg dobbelt opp i telefonboka på mobilen. Kan ikke skjønne hvorfor. Hensikten med synk er jo at det skal være en backup på nett. Ikke at det skal klusse med kontaktene på mobilen. Andre med samme erfaring?

8942774[/snapback]

 

 

1: jeg hadde samme feil med en 6280, tror nok det trengs en fw oppdatering for å få fikset det.

 

2. jeg har aldri vært borti at det har skjedd, men det enkleste er å sende mail til netcom og spørre hvorfor den feiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...