Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har det kommet en firmware versjon som er på versjonnr. 4?

8934629[/snapback]

Ja, men den har ikke kommet i norsk versjon enda, skulle vist nok støtte A2DP også var det samme musikkspiller som det er på ME.

8935577[/snapback]

Jeg har lagt den inn med norsk versjon, samme musikkspiller som ME ja, a2dp har jeg ikke sjekket.

Lenke til kommentar
Har det kommet en firmware versjon som er på versjonnr. 4?

8934629[/snapback]

Ja, men den har ikke kommet i norsk versjon enda, skulle vist nok støtte A2DP også var det samme musikkspiller som det er på ME.

8935577[/snapback]

Jeg har lagt den inn med norsk versjon, samme musikkspiller som ME ja, a2dp har jeg ikke sjekket.

8936554[/snapback]

Nokia har visstnok trekt tilbake den oppdateringen...

Lenke til kommentar

Her er "How To", for bytte av produktkode/oppdatering/oppgradering av FW:

-Slå av brannmur og antivirusprogram.

-Installer NSS (Nemesis Service Suite).

-Installer NSU (Nokia Software Updater)

-Koble til telefonen via USB-kabelen, og vent på at Windows installerer driverne.

-Åpne NSS, og klikk på ikonet "Scan for new device".

-"Phone info"

-"Scan".

-På høyre side i programmet kan du nå taste inn produktkoden. Tast inn:

0539269 for ME

0529605 eller 0529809 for "vanlig".

-Hak av "Enable" ved siden av produktkoden.

-Trykk "Write", og produktkoden blir forandret (det kan se ut som ingenting har skjedd, men vær ikke redd. Den er forandret).

-Lukk NSS.

-Pass på at kabelen sitter godt, å ikke rør telefonen/kabelen før du får beskjed om at oppdateringen er ferdig. Hvis kabelen løsner eller lignende, kan du bli eier av en død telefon som bare et serviceverksted kan få liv i igjen (hvis du er en liten "geek", kan du få liv i den selv med programmet Phoenix vel og merke)...

-Kjør NSU. (Ved oppgradering til ME: Det kan se ut som det er "vanlig" FW du er iferd med å laste ned i.o.m. at bildet av telefonen fortsatt er grå og at det fortsatt står Nokia N73 RM-133, men kjør på...).

-Telefonen kan også virke "død" under bruken av NSU, men ikke fortvil. Den går enten i slumremodus eller restarter, så dette er ufarlig.

Å du sitter der med oppdatert/oppgradert FW! :)

PS!

Jeg vil ikke ha kjeft om noe skulle gå galt!

Gjøres på eget ansvar!

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Nei du mister ikke garantien ved bruk av kun NSU.

Men de fleste har operatørlåst telefon, og da blir de nødt til å ta ibruk NSS (Nemesis) for å forandre produktkode/ha tilgang til siste FW-versjon.

Tviler sterkt på at Nokia tar det på sin kappe, hvis du tukler med produktkoden på telefonen ja...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Kanskje har mitt tema blitt berørt før, men jeg fikser ikke søkefunksjonen her på forumet. Får aldri frem hva jeg øsnker. Så da drister jeg meg til å spørre i stedet:

1: Noen som vet åssen man får nye ord til å legge seg i ordlista? Jeg må stave de samme ordene om og om igjen når jeg skriver sms. Og ordene jeg staver, legger seg ikke inn i den automatiske ordlista. Noe feil med mobilen? Eller noe feil med meg?

2: Jeg har kontaktsynk via Netcom "Min side". Etter at jeg kjørte synk i dag, la mange av kontaktene seg dobbelt opp i telefonboka på mobilen. Kan ikke skjønne hvorfor. Hensikten med synk er jo at det skal være en backup på nett. Ikke at det skal klusse med kontaktene på mobilen. Andre med samme erfaring?

Lenke til kommentar
Hvilken av disse NSS programene skal jeg bruke?

8947036[/snapback]

Vel... Det er bare en versjon av programmet som ligger på siden jeg linker til.

Så valget skal vel egentlig være ganske enkelt? :hmm:

Filen du skal ha, heter da m.a.o.:

Nemesis Service Suite Beta 1.0.38.10.

De andre linkene er filmer av flashingen...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Sendte mail til nokia og spurte om man mistet garantien hvis man endret produkt kode og installerte ME på vanlige:

fikk svaret:

Hei Simen

Takk for at du har kontaktet Nokia Customer Care.

Beklager at det har tatt en del tid før du har fått svar på din

forespørsel. Jeg har undersøkt med mine sjefer, og selv om ingen vet

riktig hvordan du skal kunne endre det til en Music Edition, så er

man enige om at så lenge det er snakk om software endringer, så vil

garantien gjelde.

Med Vennlig Hilsen/Best Regards

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...