Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Hvor finner jeg V3.0704 for jeg får kun opp V3.0638 på min N73, på nokia sine sider.

8650848[/snapback]

Da går jeg ut ifra at du har en operatørlåst telefon?

Skal du da ha siste FW-versjon, må du forandre produktkode på telefonen med et program kalt Nemesis (NSS).

Denne operasjonen gjør at du mest sannsynlig mister garantien på telefonen din...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle nettopp legge inn bilder fra telefonen til pc'n, men usb kabelen nekter å holde kontakt med telefonen. får bare kontakt når jeg holder på kabelen med press mot telefonen. Er dette et velkjent problem, og er det noe jeg kan klage på å eventuelt få ny kabel?

Det er forresten aldri noe problem med kabelen til hadsfreen.

Lenke til kommentar

Jeg har levert inn min datakabel til N73. Aner ikke om det går på garanti, men synest det burde det. Fryktelig dårlig kontakt. Mobilen/kabelen må ligge helt i ro om forbindelsen ikke skal bli brutt.... Venter på svar fra serviceverksted. Spennede.. hehe

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg V3.0704 for jeg får kun opp V3.0638 på min N73, på nokia sine sider.

8650848[/snapback]

Skal du da ha siste FW-versjon, må du forandre produktkode på telefonen med et program kalt Nemesis (NSS).

Denne operasjonen gjør at du mest sannsynlig mister garantien på telefonen din...

8652344[/snapback]

Hei... :)

Går det virkelig ikke an å oppdatere firmware hvis telefonen er operatørlåst??!!

Hvis ikke, går det an å få oppdatert på "lovlig" vis? Må man f.eks sende den inn på verksted?

Lenke til kommentar

8650848[/snapback]

8652344[/snapback]

Går det virkelig ikke an å oppdatere firmware hvis telefonen er operatørlåst??!!

Hvis ikke, går det an å få oppdatert på "lovlig" vis? Må man f.eks sende den inn på verksted?

8700447[/snapback]

Ja, man bruker NSS. Når man bruker NSS, endrer man først produktkoden. Det er sikkert en produktkode for telefoner som IKKE er låst. For N73 er det 0529605 og for N73 ME (Music Edition) er det 0539269. Jeg har selv en låst N73, men har ved å endre koden, kunnet oppgradere når det kommer nye oppdateringer for ulåste N73'er. Operatørlåsen forsvinner dog ikke.

I begge tilfeller er det den skandinaviske versjonen produktkodene gjelder, slik at du får norsk, engelsk, dansk, svensk, finsk og islandsk å velge som telefonspråk. Det vil si skandinavisk språkpakke.

Når endring av produktkode er gjort, kan man oppgradere telefonens programvare som anvist fra Nokia.

Men merk at garantien ryker!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

8650848[/snapback]

8652344[/snapback]

8700447[/snapback]

Ja, man bruker NSS. Når man bruker NSS, endrer man først produktkoden. Det er sikkert en produktkode for telefoner som IKKE er låst. For N73 er det 0529605 og for N73 ME (Music Edition) er det 0539269. Jeg har selv en låst N73, men har ved å endre koden, kunnet oppgradere når det kommer nye oppdateringer for ulåste N73'er. Operatørlåsen forsvinner dog ikke.

I begge tilfeller er det den skandinaviske versjonen produktkodene gjelder, slik at du får norsk, engelsk, dansk, svensk, finsk og islandsk å velge som telefonspråk. Det vil si skandinavisk språkpakke.

Når endring av produktkode er gjort, kan man oppgradere telefonens programvare som anvist fra Nokia.

8700724[/snapback]

Går det an å endre produktkoden tilbake til den opprinnelige etter firmware-oppdateringen? Liksom slik ingen merker at man har tuklet med tlf hvis man må benytte garantien?

Endret av Alfa_Romeo
Lenke til kommentar

8650848[/snapback]

8652344[/snapback]

8700447[/snapback]

8700724[/snapback]

Går det an å endre produktkoden tilbake til den opprinnelige etter firmware-oppdateringen? Liksom slik ingen merker at man har tuklet med tlf hvis man må benytte garantien?

8704510[/snapback]

Det har jeg ikke prøvd, men jeg har endret produktkoden til og fra begge de to jeg oppga.

Produktkoden for din telefon, slik den ble levert, står på etiketten under batteriet.

Det kan jo kanskje være greit å gå tilbake til den opprinnelige produktkoden, dersom man f.eks ønsker å selge telefonen, og ikke vil at garantien forsvinner.

Er det noen som har prøvd å endre tilbake til den "originale" produktkoden?

Lenke til kommentar

8704510[/snapback]

Produktkoden kan du forandre tilbake til original ja, men hvordan har du tenkt at de ikke skal oppdage at du har tuklet med telefonen?

Når du blir spurt om hvordan du kan ha en FW v3.0705, når nyeste FW med din produktkode skal være v3.0638, hva svarer du da?...

Eller hva svarer du, når du blir spurt hvor operatøroppsettet (Entry for Telenor) har tatt veien? For dette blir slettet under tuklingen med produktkode.

Jeg skal sende min inn om 14 dager nå for å få byttet joystick, å da tenkte jeg å prøve å forandre produktkode tilbake til original. For så å reinstallere original FW.

Hvis ikke dette går som planlagt skal jeg virkelig spille dum, hvis jeg får spørsmål som omhandler noe som helst med tukling å gjøre ja... :cool:

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
- IE Scandinavia er etter det jeg har forstått, det samme som ME (så svaret på spørsmålet blir Nja).

8573449[/snapback]

IE er ikke det samme som ME. IE har samme musikkavspiller som ME, men med flere andre programmer (msn pre-installert tror jeg) i tillegg. Også fungerer multimediaknappen som på vanlig N73.

Så vidt jeg har forstått det er IE utgaven kun for Asia, så en skandinavisk versjon er ikke planlagt.

Endret av groov
Lenke til kommentar

8704510[/snapback]

Produktkoden kan du forandre tilbake til original ja, men hvordan har du tenkt at de ikke skal oppdage at du har tuklet med telefonen?

Når du blir spurt om hvordan du kan ha en FW v3.0705, når nyeste FW med din produktkode skal være v3.0638, hva svarer du da?...

Eller hva svarer du, når du blir spurt hvor operatøroppsettet (Entry for Telenor) har tatt veien? For dette blir slettet under tuklingen med produktkode.

Jeg skal sende min inn om 14 dager nå for å få byttet joystick, å da tenkte jeg å prøve å forandre produktkode tilbake til original. For så å reinstallere original FW.

Hvis ikke dette går som planlagt skal jeg virkelig spille dum, hvis jeg får spørsmål som omhandler noe som helst med tukling å gjøre ja... :cool:

8705949[/snapback]

Kommer med litt fler spørsmål her jeg :!:

De N73 ME som er i butikken akkurat nå, kommer de med nyeste firmware, eller med den gamle versjonen 3.0638.0.0.30?

Blir joysticken på n73 fort "slarkete"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...