CellularDude Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 noen som vet hvor stor forskjell det er på mp3 avspilling ved høyttaler og ørepropper i på N73 og N73 ME? 8544613[/snapback] ME har loudness-funksjon, som gir mer bass, noe man merker når man bruker ørepropper. Men jeg tviler på om det merkes ved avspilling gjennom de innbyggede høyttalerne. De er jo ikke akkurat konstruert for den store bass-opplevelsen. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 tror du dem kan sammenlignes med noe som SE k610 ? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) tror du dem kan sammenlignes med noe som SE k610 ? 8545032[/snapback] SE-telefonene pleier å levere bra bass (bass er en forutsetning for at jeg skal gidde å lytte til musikk), og Walkmantelefonene har en egen Mega Bass-funksjon i tillegg. Imidlertid blir bassen da såpass sterk at det går vel mye ut over de andre frekvensområdene. SE har også bra bass ved radioavspilling, i motsetning til Nokia. SE har radio med RDS på de fleste modeller som har radio. Omtrent ingen andre merker tilbyr RDS, men Samsung kommer visstnok med en modell, som jeg i farten ikke husker modellbetegnelsen på. På den andre siden synes jeg Nokia leverer klarere lyd. Bass på Nokia N73 ME er ikke noe problem, men det gjelder mp3-spilleren. Ved radioavspilling er det ikke mer bass enn det må være. Endret 5. mai 2007 av CellularDude Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Installerte siste firmware versjon idag.. Hva ska lissom være nytt? V 3.0704.1.0.1 / 19-01-2007 Ellers, har brukt denne nå i noen måneder og er storfornøyd Har aldri enda opplevd at telefonen har låst seg eller slått seg av. Har opplevd at endel klager på ekko, men løste dette ved å skru volumet litt ned. Funker ikke så bra med Pioneer BT70 bilstereo - kan ikke laste over telefonboka, men ellers virke det fint. Noen fakta fra meg: + Mange program muligheter + Super skjerm + Gode bilder (utendørs i allefall) + Kjempe bra video til å være mobil + Mange muligheter i kalender og slikt, beste mobil jeg har hatt vedr. dette + Passe størrelse (skjerm + taster) + Problemfri bluetooth + Helt ok lyd i høyttaler og headsett.. - Litt treg, men er vant nå.. Funker fint egentlig - Dårlig kvalitet på sekundær kamera (rødlig og blålig i dårlig lys) - Litt lite batteri.. Normal bruk, lades 2 gang i uka. - Dårlig kabel kontakt, dropper ofte ut - Litt plast følelse, slark i linse deksel - Litt dårlig orginal klokke, måtte installere en ekstra for timer og slikt. - Burde vært med mini jack til headsett orginalt. Endret 6. mai 2007 av Razormail Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Installerte siste firmware versjon idag.. Hva ska lissom være nytt?V 3.0704.1.0.1 / 19-01-2007 Ellers, har brukt denne nå i noen måneder og er storfornøyd Har aldri enda opplevd at telefonen har låst seg eller slått seg av. Har opplevd at endel klager på ekko, men løste dette ved å skru volumet litt ned. Funker ikke så bra med Pioneer BT70 bilstereo - kan ikke laste over telefonboka, men ellers virke det fint. Noen fakta fra meg: ----(klippet)---- - Litt treg, men er vant nå.. Funker fint egentlig - Dårlig kvalitet på sekundær kamera (rødlig og blålig i dårlig lys) - Litt lite batteri.. Normal bruk, lades 2 gang i uka. - Dårlig kabel kontakt, dropper ofte ut - Litt plast følelse, slark i linse deksel - Litt dårlig orginal klokke, måtte installere en ekstra for timer og slikt. - Burde vært med mini jack til headsett orginalt. 8546356[/snapback] Går noe raskere med nyere FW-oppgraderinger, men treg på en del ting uansett. Batteriet er ikke av de verste. Tvert i mot. Tenk på de som har kjøpt N95. Kontakten til det medfølgende headsettet var elendig, men jeg bruker et annet headsett, og har ikke hatt problemer. Ei heller med datakabelen. Mini-jack kom hos Nokia med... tror det var med 5300. Nå er det mer og mer vanlig på Nokiatelefoner. Men det er svært få mobiler som har 3,5 mm minijackuttak, selv om de fleste hodetelefoner/headsett med jack er av typen 3,5 mm. I stedet må man drive å kødde med adaptere, noe som som oftest fører til ennå mer ledningsstyr. Av det positive du skriver om N73, er jeg enig. Lenke til kommentar
zxsonnyxz Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Får man kjøpt sånne i norsk nettbutik :? http://mobile.brando.com.hk/image/CrystalCaseN73B_640.jpg Endret 6. mai 2007 av zxsonnyxz Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 en kamerat av meg fant en nesten ny N80 på bakken og han tok den selv i bruk jeg testet høyttalerne på den og syntes at de var kjembebra Er det de samme høyttalerne med like god lyd i N73? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Får man kjøpt sånne i norsk nettbutik :? http://mobile.brando.com.hk/image/CrystalCaseN73B_640.jpg 8548471[/snapback] www.mytrendyphone.dk selge crystalcase, men telefonen ser helt mongo ut med det, så det er ikke verdt pengene. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Veldig fort: Hvilken type minnekort bruker N73? Og hvor mye er maks minne? Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 mini SD. tror max er 2 gb Lenke til kommentar
Jove Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Får man kjøpt sånne i norsk nettbutik :? http://mobile.brando.com.hk/image/CrystalCaseN73B_640.jpg 8548471[/snapback] Tror clas-ohlson hadde noe slikt... (sorry feilstaving) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg får ikke installert Temaer etter og ha oppdatert til nyeste FW... hva kan problemet være? Får ikke installert igjennom PC Suite og heller ikke hvis jeg legger den inn på telefonen og så prøver.... Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 mini SD. tror max er 2 gb 8550675[/snapback] 4gb Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 mini SD. tror max er 2 gb 8550675[/snapback] 4gb 8552952[/snapback] ja da fikk vi bekrefet 4 gb;) men tilbake til spørsmålet mitt i en post lenger oppe, er lyden på denne like god som på N80? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 mini SD. tror max er 2 gb 8550675[/snapback] 4gb 8552952[/snapback] ja da fikk vi bekrefet 4 gb;) men tilbake til spørsmålet mitt i en post lenger oppe, er lyden på denne like god som på N80? 8555793[/snapback] ja det vil jeg tro, har ikke hørt så mye fra lyden på n80, men tviler på at n73 skulle være noe dårligere. Lenke til kommentar
khvm Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hei folkens! 3 enkle spørsmål: -Hva er seneste firmware? -Har firmware for IE Skandinavia/Europa kommet? -Hvor kan jeg få kjøpt billigst 4 Gb minnekort? På forhånd, tusen hjertlig takk! Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Minnekort er ganske billig, uansett hvor du kjøper det! Lyden på min N73 ME er kjempebra! Høyeste volumet er litt lavt muligens, men det går bra. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Hei folkens! 3 enkle spørsmål: -Hva er seneste firmware? -Har firmware for IE Skandinavia/Europa kommet? -Hvor kan jeg få kjøpt billigst 4 Gb minnekort? På forhånd, tusen hjertlig takk! 8570293[/snapback] sjekk komplett.no, de er ofte billige på slikt. 4Gb minnekort forresten, plz svar, hvor mye ville dere gitt for en 10 mnd gammel SGH-D600E med 256 mb minnekort og UTEN riper på hverken display eller andre deler(har benyttet "mobil-sokk". Endret 9. mai 2007 av vofif Lenke til kommentar
DTS Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hei folkens! 3 enkle spørsmål: -Hva er seneste firmware? -Har firmware for IE Skandinavia/Europa kommet? -Hvor kan jeg få kjøpt billigst 4 Gb minnekort? På forhånd, tusen hjertlig takk! 8570293[/snapback] 3 enkle svar: - 3.0704xxxx (vanlig FW), og 3.0705xxxx (ME FW). - IE Scandinavia er etter det jeg har forstått, det samme som ME (så svaret på spørsmålet blir Nja). - Som "vofif" sa, så er komplett.no et bra sted å starte akkurat nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå