Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Kom også på et lite problem jeg hadde... Klarer ikke slå av blitzen på kamera. Når jeg skal ta et bilde går jeg ned på menyen og tar på av isteden for automatisk, men når jeg tar bilde kommer fortsatt blitzen... Noen som har samme problemet? skal levere den inn nå pga. joysticken falt av. og da kunne jeg jo nevnt det også. Er vell kanskje feil i fw eller no. Har V.3.0704.1.0.1 og det er vell den nyeste...

8221124[/snapback]

Går ut ifra at det funker likt som til meg...

Setter du den til av, så kommer et svakt lys fra blitzen.

Setter du den til på, ser du *stjerner* noen sek. etterpå... :)

Tror ikke det er noen feil med FW'n din nei...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lastet ned ny software for 5 dager siden og fikk denne...

V 3.0638.0.0.1

30-10-2006

Er det ingen nyere?

Har også ett spørrsmål til..

Hvordan får jeg fram anropsloggen for tapte anrop?

8222146[/snapback]

Den nyeste for N73 er:

3.0704.1.0.1 Den kom i februar 2007.

Det enkleste for å hente anropslogg er å trykke på ringetasten (den grønne). Så velger du fanen for tapte anrop.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

1. Hvis du setter slumremodus til "av" så får du kun skjermsparer, og ikke det blå blinkende lyset.

Setter du den til "på" får du helt svart skjerm, og det blinkende lyset etter 10min. uten å røre noen taster.

2. Trykk inn Av/På-knappen for å få lys i diplayet.

3. Har ikke testet dette selv (bruker ikke RealPlayer), men har lest at det går å spole med joysticken (opp/ned?).

8221598[/snapback]

Ahhh, takk for tipsene :)

Av/På knappen gir lys, og jammen fubgerte spolinga ved å holde joysticken enten opp eller ned, cool!

Lenke til kommentar

Hmm.. Det hjalp ikke å innstallere den nyeste versjonen av PC Suite.. Jeg blir tussete snart.. Og jeg har ikke sånn blåtann-dings til pc'n heller. Og ikke IR-port. Så kabeltilkobling er det eneste valget, og det vil jo ikke fungere..

Gjør jeg noe galt?

Lenke til kommentar
bytta du produktkode før du prøve å oppdatere på nytt?

8222424[/snapback]

Produktkoden for N73 er 0529605.

Jeg har en operatørlåst N73 (Telenor), og der er produktkoden 0539735. Regner med at oppdateringene fra Nokia skjer sjeldnere til denne produktkoden.

Ved å installere og bruke programmet NSS, kan man enkelt endre produktkoden. For eksempel til nevnte 0529605.

Man får da nyeste oppdatering, men operatørlåsen er der fremdeles. Greit nok, om man likevel bruker Telenor.

Dersom man vil oppgradere fra N73 til N73 ME (Music Edition) er produktkoden 0539269 (Scandinavian). Man endrer denne med NSS.

Uansett, skal man først endre produktkode med NSS, og deretter bruke Nokia PC Suite for å søke etter, og oppgradere programvaren.

Dersom man ikke vil endre produktkode, bruker man kun oppgraderingsfunksjonen i Nokia PC Suite. Sørg for at du har nyeste utgave av denne.

Lenke til kommentar
Hmm.. Det hjalp ikke å innstallere den nyeste versjonen av PC Suite.. Jeg blir tussete snart.. Og jeg har ikke sånn blåtann-dings til pc'n heller. Og ikke IR-port. Så kabeltilkobling er det eneste valget, og det vil jo ikke fungere..

Gjør jeg noe galt?

8222788[/snapback]

Har samma problem, men syns det fungerer bra uten PC Suite!

Kobler tlf og pc sammen med usb-kabelen. Telefonen kommer da opp som "flyttbar harddisk" på utforskeren/min datamaskin. Flytter bare filene jeg vil ha over på mobilen manuelt til mappen Sounds->digital. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Får ikke opp flyttbar harddisk en gang jeg da.. Og jeg vet det hadde gått om det hadde fungert liksom.. Er ikek så veldig glad i PC Suite.

8223438[/snapback]

Har ikke prøvd Windows-mobiler ennå, men ellers skulle jeg gjerne hørt om "mobil-PC-suiter" som er bedre enn Nokia PC Suite. Har brukt Nokia, Sony Ericsson og Samsung mye, sammen med deres PC programvare.

Jeg har kun positive erfaringer med Nokia PC Suite. For meg er den en ener. :)

Lenke til kommentar
Får ikke opp flyttbar harddisk en gang jeg da.. Og jeg vet det hadde gått om det hadde fungert liksom.. Er ikek så veldig glad i PC Suite.

8223438[/snapback]

Har ikke prøvd Windows-mobiler ennå, men ellers skulle jeg gjerne hørt om "mobil-PC-suiter" som er bedre enn Nokia PC Suite. Har brukt Nokia, Sony Ericsson og Samsung mye, sammen med deres PC programvare.

8223490[/snapback]

Hmmm, når du kobler mobilen til pc'n din ved hjelp av usb-kabelen, så skal vel windows automatisk oppdage en tilkobling og setter igang med å lete etter drivere for enheten. Er den ikke allerede innstallert sammen med pc suite cd'n , så får du beskjed om å sette inn cd (pc suite som fulgte med mobilen) for å innstallere nødvendige drivere. Så lenge du har den medfølgende cd med PC Suite så har du driverne og da skal du få opp mobilen som flyttbar harddisk og kunne flytte filene dine mellom mobil og pc. Eller hur....?

Lenke til kommentar

8223438[/snapback]

8223490[/snapback]

Hmmm, når du kobler mobilen til pc'n din ved hjelp av usb-kabelen, så skal vel windows automatisk oppdage en tilkobling og setter igang med å lete etter drivere for enheten. Er den ikke allerede innstallert sammen med pc suite cd'n , så får du beskjed om å sette inn cd (pc suite som fulgte med mobilen) for å innstallere nødvendige drivere. Så lenge du har den medfølgende cd med PC Suite så har du driverne og da skal du få opp mobilen som flyttbar harddisk og kunne flytte filene dine mellom mobil og pc. Eller hur....?

8223521[/snapback]

Prøvde det igår, og det funket heller ikke.. Lurer på hvorfor dette ikke vil fungere. Fikk opp en hel del "bobler" igår når jeg koblet til tlf, men ingen av de hjalp mye..

Lurer på om jeg er helteit eller hva det er jeg. Hadde det problemet på slutten med N6280 også.. Den ville heller ikke koble til..

Lenke til kommentar

8223438[/snapback]

8223490[/snapback]

8223521[/snapback]

Prøvde det igår, og det funket heller ikke.. Lurer på hvorfor dette ikke vil fungere. Fikk opp en hel del "bobler" igår når jeg koblet til tlf, men ingen av de hjalp mye..

Lurer på om jeg er helteit eller hva det er jeg. Hadde det problemet på slutten med N6280 også.. Den ville heller ikke koble til..

8223537[/snapback]

Hehe, skjønner frustrasjonen!

Jeg ville gjort som følger:

Avinnstallert pc suite.

restartet pc

koblet mobilen til pc med usb-kabel

håper den spør etter driver

sett inn cd og vent på at enheten er innstallert og fungerer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...