Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet noen om en enkel måte å legge programmene over til minnekortet uten å måtte fjerne fra telefonen og så installere på minnekortet?

 

Det finnes ikke noen enklere måter å gjøre dette på dessverre.

Ettersom installasjon av programmer vil inkludere filer lagt til i forskjellige mapper så kan du ikke bare flytte over programmet til minnekoret sånn uten videre. (Sammenlign det med programinstallasjon på Windows)

 

Får ikke installert programmer lenger. Gnåler om at sertifikatet er utgått på programmene jeg prøver å installere. Kan man nedgradere til forrige FW?

 

Still datoen tilbake et par dager / uker tilbake og installer derettet programmene dine.

(Gammelt Symiban-triks som fortsatt fungerer).

Sertifikat systemet oppgir ofte kun et gitt tidsrom programmet kan installeres i telefonen. Er du innenfor denne kan du installere programvaren.

(Andre kan ha hvor lenge programvaren er gyldig i bruk)

 

Det er mulig å nedgradere firmware, men da trenger du verktøy samt flashfilen i sin helhet som du skal nedgradere til.

Du kan likevel kun nedgradere innenfor samme "range" av fimware. Det vil i praksis si at du kan nedgradere fra din 3.0704.1.0.1 til f.eks. 3.0638.0.0.1, men ikke ned til 2.0628.0.0.1 fordi denne faller utenfor "range".

 

Mer info:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=355583

Lenke til kommentar

Hei!

Har fulgt med på forumet en tid nå, og finner mye av interesse, men er helt fersk som skribent her. Jeg har vært en lykkelig bruker av symbian telefon en god stund nå, fikk min 6630 for en evighet siden, en super telefon som aldri svikter. I august 06 gikk jeg til anskaffelse av en N73, en super telefon det også, men men MEN.... Etter ett bytte av telefon, på garantien selvfølgelig, og 3-4 ganger inne på verksted ser det endelig ut til at den er i orden, håper jeg i allefall. Det er enda litt tull med den, men det er ting som jeg håper ordnes i kommende oppgraderinger. Overgangen fra s60v2, til s60v3 var temmelig brutal og frustrerende, fra å ha tilgang til nesten uendelig med programvare til v2, så måtte jeg ta til takke med en håndfull unyttige programer til v3. Dette ar etterhvert blitt bedre. En av de tingene som virkelig undret meg når det gjelder funksjoner i N73 er "landemerker", dette er tilgjengelig i verktøy- innstillinger-telefon-ventemodus-programer i ventemodus. En funksjon helt uten nytteverdi. Hadde nesten en liten misstanke om at nokia hadde rotet det til litt og puttet noe N95 greier inn i den. Nå har imidlertid nokia sluppet kartprogramet som er til N95, og gjort det tilgjengelig for b.l.a. N73, og vips, landemerker har en mening. Programe er riktignok i en betaversjon. Programet er ok nok, har en god del funksjoner, men det er et stykke igjen før det kan måle seg med de virkelig gode. Programet er å finne på www.smart2go.com. Det helt store er at det er mulig å laste ned kartvaren fra internett, og legge inn på minnekortet, det er svære greier, og må lastes ned via pc. Anbefaler å prøve. En gps-modul er et selvfølgelig must, men ikke en nødvendighet.

 

Andre bilnavigeringprogramer som kan vare vært å titte litt på er www.nav4all.com (tungvindt og uferdig) og www.amazegps.com (stilig og ustabilt)

 

Den absolutte ener er wayfinder. En 5 dagers trail kan lastes til telefonen fra www.getwf.com

Lenke til kommentar

Da er den sent:

Dear Sir/Madam:

 

I would like to advise you that the Nokia N73 Music Edition (Black) that you had purchased has been shipped.

 

Tracking Information: 918419844511

 

Service Type: FedEx International Priority Box

 

Estimated Arrival: 12 March 2007 by 1200 hours upon Custom Clearance

 

Please allow 24-48 hours to be updated into the FedEx system.

 

You may also like to track the shippment at your local FedEx website at http://www.fedex.com/us

 

If you have any enquiries or any problems with the phone, you can feel free to contact me again.

 

I appreciate your order and I hope to hear from you again.

 

I hope you can give me a great feedback once you have received the item.

 

Thank You

Lenke til kommentar
Jeg sitter her nå og skal ha en ny telefon den nærmeste måneden. De to det står mellom er SE K800i og Nokia N73. K800i virker veldig stabil og ha et veldig bra bildekamera, men den har ellers veldig lite "muligheter". Derfor er det N73 som er mest aktuell.

Hadde vært veldig fint med noen generelle synspunkter på den...! :p

 

Har utrolig lyst på den da... :dribble:

8115889[/snapback]

 

Her er noen forslag, men jeg har ikke prøvd K800i. Uttaler meg derfor kun etter det jeg har lest om K800i. Har for øvrig god kjennskap til SE.

 

 

N73:

 

Pluss:

Stor skjerm, bra batteritid. Symbian OS (godt utvalg av programmer for Symbian). Kamera. God oppløsning på videoopptak. Fotolys. God varsling av kalenderoppføringer, med slumremuligheter. rask dataoverføring. Genererer billed- og videofiler med dato. Beskyttelsesdeksel for kamera. Varighet av belysning kan endres, dessuten er det sensor for nødvendig aktivering av tastaturlys. Muligheter for å selv oppgradere firmware via Nokia PC Suite. Datakabel medfølger. Program for lesing av Word, Excel, Power Point og PDF-dokumenter (fullversjon kan kjøpes, der man også kan redigere).

 

Minus:

Ikke nedtellingstidtaker, ikke angivelse av valgfrie dager for vekking. Noe treg. (Oppgradering av firmware kan hjelpe noe, spesielt for kamera.). Radioen har ikke RDS. Radiostasjonene må stilles inn manuelt. Litt lite bass på Mp3-spilleren, selv med maks bass i qualizeren. Treg WAP-leser.

 

 

K800i:

 

Pluss:

Rask. Kamera. Bra batteritid. SMS-funksjon. Nedtellingstidtaker. Angivelse av valgfrie dager for vekking. Genererer billed- og videofiler med unike filnavn. Beskyttelsesdeksel for kamera. Fotolys. Styring av mp3-spilleren via volumtaster etc. Angivelse av en rekke info i standby, ved å trykke på volumtasten. Muligheter for å oppgradere firmware (eget program må installeres). Datakabel medfølger. RDS-radio.

 

Minus:

Dårlig oppløsning for videoopptak. Noe knotete innstilling av profiler. Lyset i display/tastatur slukkes etter 15 sek (kan ikke endres; kun lysstyrke).

 

 

Annet:

 

Er ikke fornøyd med joy-sticken på N73, og enkelte har meldt at denne har falt av. Min sitter fortsatt på.

Hvordan joysticken på K800i er, vet jeg ikke.

 

K800i er en del rimeligere enn N70.

 

Nokia PC Suite er den beste PC Suiten.

 

Det leveres nå et gratisprogram for SE-telefoner som er verdt å se nærmere på: My Phone Explorer. Ganske bra!!

 

Generelt er Nokia best når det gjelder påminnelser av avtaler. Man kan velge tone, og man kan velge å utsette varsling.

 

Liker også at Nokia har egne ring-/legg på-taster.

 

Man kan lagre lengre notater på nokiatelefoner.

 

Sjekk om K800i har Edge. N73 har det.

 

 

Dersom du legger mest vekt på:

Utvidelsesmuligheter, dataoverføring/-hastighet, businessfunksjoner, varsling (unntatt repetisjon av vekking): Velg N73

 

Dersom du legger mest vekt på:

Rask telefon, radio med RDS, brukervennlighet av mp3 og SMS: Velg K800i

 

 

Ok, dette var det jeg kom på i farten. Valget blir nok ikke lett. Spør om det er mer du lurer på!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Den absolutte ener er wayfinder. En 5 dagers trail kan lastes til telefonen fra www.getwf.com

8113005[/snapback]

Jeg kjører TomTom Navigator v.6.01.

Denne fungerer ypperlig! :thumbup:

8115886[/snapback]

 

 

Hei N73_user :)

 

Har ikke sjekka Tomtom enda, men forstår den skal være suveren. :whistle:

Lenke til kommentar

Kan legge til at jeg bruker Route 66 på tlf og det er jeg ganske fornøyd med. Det har noen mangler som Tomtom sikkert ikke har men det er fult brukbart likevel. For min del så valgte jeg dette da jeg alt hadde Route 66 på pcen, og kunne bestille versjon til tlf/pda gratis.

Lenke til kommentar

jeg er ikke helt med nå...men hva er tomtom og route 66? etter som jeg har forstått er det programmer..hva gjør de?

 

 

og til han som skulle velge mellom k800 og n73... Hadde akkurat det samme problemet som det...klarte aldri å besteme meg, men til slutt ble det n73 og jeg er VELDIG fornøyd! mye fetere enn k800,hvertfall i rød/hvit. Den store skjermen er digg å ha!

Lenke til kommentar
Bare et kjapt spørsmål: Oppleves Music edition som kjappere i menynavigering enn den "vanlige" N73?

8102928[/snapback]

lurer på d samme egentlig, men vil i tillegg spørre om det er store forandringer på software på music edition, evetntuellt hvilke forandringer...

Lenke til kommentar
ok takk :)

 

kom på et lite spørsmål til.... Etter at jeg oppdaterte fw jeg hadde funker ikke spillene jeg har lagd inn selv, bare snakes funker. Må man installere spillene på nytt etter man har oppgradert? litt kjedlig å kjøpe worms til 50 kr. HVER gang du oppdaterer...

8118728[/snapback]

 

Før du oppdaterer fw må du ta backup av telefonen, f.eks til minnekortet. Da slipper du å miste noe av det du har på telefonen.

Lenke til kommentar
Hjelper ikke for min del når det gjelder ett spill jeg har. Det må legges inn igjen på nytt hver gang selv om jeg har backup på minnekortet.

8119173[/snapback]

 

Kan du ikke laste ned spillet og installere det rett på minnekortet da?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med meldinger, kontaktliste, osv. ved backup?

 

På P900 kunne du ikke legge dette tilbake, fordi da ble hele driten tilbakestillt til den gamle dritten..

8119207[/snapback]

 

Jeg fikk ihvertfall kontaktlista tilbake i rett stand da jeg tok backup til minnekortet. Når det gjelder meldinger, har jeg dette alltid på minnekortet slik at jeg ikke trenger å ta backup.

 

Jeg har også et spørsmål. Jeg lastet ned antivirusprogrammet som lå som standard i telefonen (F-Virus?). Men nå er tiden utløpt og abonnement må kjøpes. Finnes det et bra gratisprogram i stedet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...