Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Mistet nettopp min N73 i dass :( Den fungerer, men joysticken fungerer ikke slik som den skal. Er det noen måte jeg kan få renset/skrudd den opp på?

Jeg kjøpte den i går, heldigvis med forsikring !

 

Edit: Mobilen er nå så herpa at jeg må levere den inn hos Elkjøp :(

 

Noen som vet sånn ca hvor langt tid de bruker?

Endret av Blax
Lenke til kommentar
Hei. Mistet nettopp min N73 i dass :( Den fungerer, men joysticken fungerer ikke slik som den skal. Er det noen måte jeg kan få renset/skrudd den opp på?

Jeg kjøpte den i går, heldigvis med forsikring !

 

Edit: Mobilen er nå så herpa at jeg må levere den inn hos Elkjøp :(

 

Noen som vet sånn ca hvor langt tid de bruker?

8085756[/snapback]

 

 

 

Dersom du har Elkjøps trygghetsgaranti "Happy Care", bør du vel kunne få en ny mobil. Ser ikke vitsen med at de skal sende inn en fon som har vært i dass. Gi deg en ny, må vel være best butikk både for deg og dem.

Lenke til kommentar
Har telenor, og når jeg er på wap får jeg hele tiden feilmeldingen "tidsavbrudd for tilkobling" når jeg er på wap..

 

Sliter også med å få djuice sin msn-klient til å virke.. den klager på kommunikasjonssvikt og sier jeg må skjekke innstilligene.

 

Svar på spørsmål 1 er at det skyldes feil eller tidsavbrudd på datatrafikken fra Operatørens side.

Har opplevd selv dette en god detl ganger.

 

Er med i Telenors Pilotprosjekt og har derfor testet Djuice msn-klienten opptil flere ganger og da også blitt meget skuffet.

På N73 er den særdeles ustabil og som du selv forteller klager den på kommunikasjonssvikt.

Dette tror jeg skyldes at den kjører gjennom først proxyen for wap for deretter å kjøre gjennom andre proxyer som er definert i programmet.

(Dette for å sjekke f.eks. hvor request kommer fra ++)

Det eneste du kan gjøre er å krysse fingrene, prøve igjen og håpe på det beste.

 

Dersom du kan lide gjennom en dårlig klient til for del for gratis trafikk, gjør gjerne det.

Hvis du vil bruke andre mer stabile klienter så kan du investere i noen andre.

Agile Messsenger, Turbo MSN, IM+ er 3 gode klienter som koster penger.

QuickIM og flere andre nevnt i her på forumet.

 

Med de andre klientene er dog ikke datatrafikken inkludert, men til gjengjeld kan du bruke maksprisen og f.eks. surfe på andre ting, laste ned podcast o.l. for samme prisen.

 

Innstillingene du leter etter kalles for tilgangspunkter.

Disse kan du finne under [Verktøy] - Innstillinger - Tilkoblinger - Tilgangspunkt.

Selv har jeg 4 stk. der:

Telenor MMS, Telenor Streaming, Telenor WEB og Telenor WAP.

 

[Verktøy] er standardmappen Ikonet / Snarveien Innstillinger ligger under dersom du ikke har lagt denne i annen mappe.

Lenke til kommentar

Takker :) ting begynte å virke litt nå, selv om jeg ikke gjorde noe :p En liten ting til; er det mulig å lage mapper i mapper? f.eks har jeg en del spill, og kunne tenke meg å sortere disse litt etter genere, f.eks racing arcade. Fant ikke muligheten til det når jeg var i mappen, men kanskje fra pc eller noe?

Lenke til kommentar

Var nettopp på elkjøp. HappyCare fiksa det slik at jeg får tilsendt ny mobil i løpet av 7-10 dager :) Men, de tok tilbake forsikringen min på 700kr som varer i 1år. Den forsikringen tegnet jeg på lørdagen da jeg hentet mobilen.

Kan de gjøre dette?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Hvor er det lurest å lagre programmene, på minnekortet eller i telefonminnet? Har forøvrig et Kingston 1gb minnekort hvis det har noe å si. Blir telefonen tregere hvis jeg har de lagret i telefonminnet?? Har igjen ca. 12 mb plass der...

8093552[/snapback]

 

 

Jeg mener å ha lest at du bør ha mest mulig minne ledig på telefonen. Men kanskje 12 MB ledig er nok til at du ikke mister ytelse.

 

Jeg lagrer kun noen få progammer på telefonen, mens resten legges på minnkortet. Minnekortet er forresten et beint helvete å få ut, takket være det uhåndterlige dekslet som sitter foran. Man skal ha lange negler for å løsne det, og deretter klare å klikke minnekortet ut eller inn på plass.

Lenke til kommentar
er det mulig å lage mapper i mapper?

 

Det skal være mulig, men veldig knotete.

 

Edit: Fant ut at det har dukket opp et nytt triks som er lettere. Se Vedlegg

 

Minnekortet er forresten et beint helvete å få ut, takket være det uhåndterlige dekslet som sitter foran.

 

Hvorfor bare ikke kople til telefonen via "media storage mode"?

Når du skal overføre 'vanlige' filer til og fra N73 kan jo du bruke media storage mode. (Dersom du ikke har tweaket f.eks. fontene skal dette gå glatt.)

 

Eller du kan kople til og skrive inn 'Nokia Phone Browser' i adressefeltet og deretter navigere deg inn i de mappene du vil overføre innhold til. (Du får her ikke tilgang til de skjulte mappene sys, private)

 

Førstnevnte bruker jeg som oftest når jeg skal inn i systemmappene på telefonen.

(Må først forandre lagring for meldinger til telefonen til telefonminnet).

Sistnevnte er den jeg bruker mest og er også den som er greiest å bruke dersom du ikke skal inn å tukle med systemfiler og slikt.

 

Som sagt dersom du ikke har tweaket fonten f.eks. så trenger du ikke å nappe ut minnekortet når du skal overføre filer ettersom dette er svært tungviint som du har påpekt.

Folder_In_Folder.doc

Endret av wampyre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...