Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg fikk akkurat min shiny nye N73 Music edition, og har endel svar som jeg ikke har funnet ved første øyeblikk i manualene som fulgte med pakka. (Djuice Magnum hvis det har noe å si for spørsmålene)

 

1. Hvor kan jeg finne en liste til de forskjellige kommandoene til f.eks. saldoen? (Flere år siden forige mobil, sry)

 

2. Har enda ikke funnet ut hvordan man slår av 3G, beklager hvis det står her fra før av.

 

3. Nokia PC Suite bare står å summer etter at jeg har koblet til USB kabel mellom telefonen og dataen, Nokia Software Updater finner ikke telefonen - jeg er temmelig sikker på at kontaktene sitter godt sammen. Jeg vil så gjerne ha ny FW:P

 

4. Nydelig mobil så langt:)

 

Tusen takk for alle svar jeg måtte få, beklager igjen hvis de er besvart tidligere.

Endret av N73_Music_Edition
Lenke til kommentar
Jeg har klart det store, å slå av mobilen min å glemme "tastelås" koden på min N73, er det noe triks. Eller noe sted jeg kan ringe for å få igjen denne? For selv om jeg skifter simkort, så kommer det på tastelåskode...

 

 

Takk!:)

8064533[/snapback]

 

hvis du ikke har bytta denne ut med en annen kode så er den 12345 orginalt på nokia

Lenke til kommentar
Glemt "tastelås" koden på min N73. Finnes det måter å låse opp denne må?

-Hvis du ikke har bytta denne ut med en annen kode, så er den 12345 orginalt på nokia

 

Foreløpig finnes det ingen sikkerhetslås kalkulatorer som fungerer på S60 3rd Edition telefoner. Så hvis den ikke er standard kode så er du ganske så kjørt der.

 

Det beste er å levere den inn på verksted og be de resette denne.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Du kan dersom du er litt teknisk av deg og IKKE ER REDD FOR Å ØDELEGGE telefonen bruke Nemesis Service Suite.

I programmet er det et valg under Tools - Factory Settings.

Huk av for 'User code' og Symbian (For sikkerhets skyld) og deretter trykk 'Reset'

 

Jeg har selv ikke prøvd metoden og kan derfor heller ikke garantere for at det vil fungere.

 

Jeg har et lite spørsmål. Går det på noen måte an å "låse" notater, sånn at man må skrive inn et passord for å lese det?

 

Med 3.parts-programmet "Best Jotter" kan du låse notater (laget i dette prog.)

 

Et annet program er Phone Guardian

DET ER IKKE VERSJON 1 AV PROGRAMMET.

 

Her må du søke etter *kremt* versjon 2.0 av programmet.

Denne må du så "signere" på SymbianSigned ved først å installere et program kalt Developer Certificate Request som da tar utgangspunkt i den usignerte versjon 2.0 av programmet og generer tilhørende filer som trengs.

 

Videre trenger du Signsis.exe som du også kan søke deg fram til.

 

Det finnes en drøss med tutorials om hvordan du skal signere filer selv og dette er fullt legitimt ettersom en del freewares faktisk må signeres av en selv pga telefonens unike IMEI nummer.

 

Fordelene med versjon 2.0 av programmet er at du kan sette passord på enhver applikasjon slik du måtte ønske.

 

Alt fra Snakes til 3.parts programmer som du installerer f.eks. OfficeSuite.

I tillegg fungerer denne som et sikkerhetsprogram.

 

Hva er forskjellen mellom Euro1 og Euro2?

-Forskjellige språkpakker vil jeg tippe

 

Stemmer bra det. Bruk IKKE EURO1 dersom du vil ha NORSK.

Oppdaterte feil selv første gang og brukte Euro1 og fikk da ikke med norsk.

 

Ellers kan jeg tilføye at det også kan være forskjeller mellom de forskjellige versjonene av telefonene basert på fargen. Så her er det best å være på den sikre siden og velge den fargen du har. (Gjelder kun vanlig N73).

Endret av wampyre
Lenke til kommentar

Er det ingen som syns at n73 er treg? Kjøpte min i går kveld, testet den et par timer og må bare si jeg er fullstendig skuffet. Er så treg at den ikke er noe bra. Har jeg rett å bytte den tilbake og velge annen og betale mellomlegget? For jeg aksepterer ikke at en mobil som er såpass dyr skal være treg, greit nok det er en symbian tlf, men makan til treghet!

Lenke til kommentar
Er det ingen som syns at n73 er treg? Kjøpte min i går kveld, testet den et par timer og må bare si jeg er fullstendig skuffet. Er så treg at den ikke er noe bra. Har jeg rett å bytte den tilbake og velge annen og betale mellomlegget? For jeg aksepterer ikke at en mobil som er såpass dyr skal være treg, greit nok det er en symbian tlf, men makan til treghet!

8066606[/snapback]

 

 

Tror ikke du får byttet den bare fordi den er treg. Oppgradering til siste programvareversjon (firmwareversjon) kan muligens hjelpe en del (spesielt kamerafunksjonen), men N73 er ikke av de raskeste, uansett.

 

Etter hvert som du åpner nye funksjoner, vil mobilen bli raskere, men slår du den av og på igjen, må du gjøre dette på nytt. F.eks kommer hovedmenyen raskere opp andre gang enn første gang du åpner den.

 

Men for all del, N73 er ikke spesielt rask, nei :( Skjønner du er skuffet.

Lenke til kommentar

 

3. Nokia PC Suite bare står å summer etter at jeg har koblet til USB kabel mellom telefonen og dataen, Nokia Software Updater finner ikke telefonen - jeg er temmelig sikker på at kontaktene sitter godt sammen. Jeg vil så gjerne ha ny FW:P

 

 

Har du prøvd å slå av brannmuren på maskina? Eg hadde samme problem, men å slå av brannmuren fiksa biffen :)

Lenke til kommentar

Defragmentering

 

Jeg har en N73, og den har blitt litt treigere enn vanlig i det siste. I tillegg har mange av mediafilene (bilder, musikk) begynt å duplisere seg i fremvisningene. Slik at samme bilde ligger flere ganger ved siden av hverandre, men i filbehandling ligger kun en fil. Hvis jeg sletter en av "versjonene" av en fil, så blir resten versjonene ødelagt.

 

Jeg lurte på om andre har opplevd dette, og hva man burde gjøre. Er det mulig å defragmentere telefonen, eller ta en "diskopprydding" på noen effektiv måte?

 

MVH Jan

Endret av Jan_jabj
Lenke til kommentar
N73 har blitt treg og i tillegg har mange av mediafilene (bilder, musikk) begynt å duplisere seg i fremvisningene. Noen måte å fikse dette på?

 

Når det gjelder mediafiler og thumbnails (de små bildene du får opp i galleriet) så lages det 3 mindre bilder av originalmedifilene.

 

Så dersom du har 1 bilde vil du du ha 3 thumbnails som dukker opp i galleriet.

Et for vanlig visning når du trykker en gang på galleriknappen og to thumbnails når du har trykket galleriknappen to ganger.

 

Med et annet filbehandler program / kople telefonen til pc i media storage modus

kan du få tilgang til mappene der disse ligger.

 

Problemet som har oppstått hos deg er at telefonen generer disse thumbnailsene feil.

Du må derfor slette de thumbnails som er laget av telefonen.

Dette gjør du ved å gå inn på mappen på minnekortet:

Images - "Valg av dato" - "Dens undermappe".

Slett deretter den skjulte mappen _PAlbTN.

På telefonminnet blir dette:

Data - Images "Valg av dato" - "Dens undermappe" - Slett mappen _PAlbTN.

 

Hva defragmentering angår så går dette ikke på selve telefonen.

Du kan ta backup av alt på minnekort og deretter formatere denne for å øke hastigheten på telefonen generellt.

Ellers er det best å ikke fylle opp for mye i telefonminnet og mest mulig på minnekort.

Lenke til kommentar

Når det gjelder mediafiler og thumbnails (de små bildene du får opp i galleriet) så lages det 3 mindre bilder av originalmedifilene.

 

Problemet som har oppstått hos deg er at telefonen generer disse thumbnailsene feil...

8067824[/snapback]

 

Takk for hjelpen! :thumbup: Det hjalp på thumbnailsene, men nå nå jeg orket å bla meg gjennom alle (nå er det ikke 10 av hver lenger ;) ), så jeg at mange av LYD-filene ligger i galleriet for video og bilder... Vet du hva som er feil der også?

 

Mvh Jan

Endret av Jan_jabj
Lenke til kommentar
Jeg ser at mange av LYD-filene ligger i galleriet for video og bilder... Vet du hva som er feil der også?

 

Hvilke format er lydfilene du har på telefonen din?

Selv har jeg en drøss med mp3 filer, men disse dukker ikke opp i galleriet.

 

Dersom du f.eks. har lydfiler av typen .amr, .wav eller .ogg (+ andre), så er det en mulighet for at de dukker opp i galleriet.

Har selv opplevd at lydfiler som telefonen ikke kjenner (og kjenner) igjen dukker opp der.

Dessverre har jeg ingen slike filtyper for øyeblikket og får dermed ikke testet dette.

 

Sånn sett er det på en måte ikke noe feil med telefonen.

 

Du kan videre prøve å oppdatere musikkbiblioteket og se om det hjelper på.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dersom telefonen ellers er særdeles ustabil og tuller.

Så tar du en standard rutine sjekk.

1. Sjekke at det ikke kjører flere programmer i bakgrunnen og opptar ressurser.

2. Ta backup av innhold på minnekort, formatere denne i pcen.

putte denne tilbake på telefonen og formaterer den en gang til i telefonen.

3. Sjekke for malware / virus. (Lite sannsynlig ettersom det ikke finnes så mange til

3rd Edition enda)

 

Ellers kan du stikke innom en telebutikk og spørre de som jobber der.

De har som oftest litt mer greie på telefoner enn de som står på Elkjøp o.l.

(Dette varierer selvsagt også fra person til person).

Lenke til kommentar
Hvilke format er lydfilene du har på telefonen din?

Hei

 

Det er mp3-filer som har havnet inn i Galleriet, uten at det går ann å spille de av der på noen som helst måte.

De er ikke plassert i feil mappe eller noen ting, og kun noen av mp3-filene ligger i galleriet.

Litt irriterende, men men.

 

Jan

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar

nå har jeg i det siste hatt et problem...når jeg starter mobilen på nytt så får jeg melding om at den ikke klarer å installere et program fra minnekortet, det rare er at jeg har installert alt av programmer jeg har på mobilen.

er det noen som har hatt det samme problemet?

 

en annen ting jeg lurte på, er det noen som vet hvordan man får opp datoen på "desktop'en" jeg får bare opp klokkeslett men ikke dato?

Lenke til kommentar

Visste ikke helt om jeg skulle putte dette her, eller i opertatør-snakk eller noe, men putter det her og satser på at noen gidder hjelpe :p Har telenor, og når jeg er på wap får jeg hele tiden feilmeldingen "tidsavbrudd for tilkobling" når jeg er på wap.. er det telenor eller telefonen som tuller seg? Sliter også med å få djuice sin msn-klient til å virke.. den klager på kommunikasjonssvikt og sier jeg må skjekke instilligene. Kan ikke stille noe på programmet så antar det er snakk om nettverksinstillinger, men aner ikke hva jeg leter etter :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...