Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

har 2 spørsmål....

2) Har hatt mobilen i noen dager nå og syns batteriet går fort ut. Må lade hver dag ca. Har slått av 3g og tatt ned styrken på skjermen. Er det noe mer jeg kan gjøre? har jo tuklet en del med den da..byttet tema, spilt musikk og spill osv. men syns det gikk fort ut selvom jeg gjore det

7935518[/snapback]

Hvor stort minnekort har du i telefonen? Jeg opplevde at batteriet måtte lades hver dag når minnekortet var i telefonen, når jeg tar ut minnekortet så fungerer telefonen som normat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Andreas,11/02-2007 : 19:52]Og hva program må jeg bruke for å spille av MPEG 4 filer? Jeg har prøvd både Real Player og Divx player, og ingen av de fungerer.

7921726[/snapback]

Jeg bruker mediaplayer men lasta ned K-Lite codec pack, spiller av alt :)

ok. Men flickr tar ikke no penger bare opperatøren din, ikke sant?

7935699[/snapback]

Jeg bruker flikr, ingen kostnad annet enn datatrafikk fra operatør ;)

2) Har hatt mobilen i noen dager nå og syns batteriet går fort ut. Må lade hver dag ca. Har slått av 3g og tatt ned styrken på skjermen. Er det noe mer jeg kan gjøre? har jo tuklet en del med den da..byttet tema, spilt musikk og spill osv. men syns det gikk fort ut selvom jeg gjore det

7935518[/snapback]

Har du blåtann på? Denne drar en del batteri....

Jeg lader to ganger i uken cirka, har blåtann på hele tia å merker ikke så stor forskjell..

7942173[/snapback]

Kan K-Lite codec pack legges inn på n73'en?? Hvor finner jeg programmet?

Lenke til kommentar
Adobe PDF-leseren i vil ikke starte. Noen som har vært borti dette problemet og har en løsning?

Du har 3 valg til utbedring / fiksing av problemet. Disse rangerer jeg etter letteste måte.

1. Du kan installere en annen PDF-leser som f.eks. Mbrain Software sin PDF+. Denne lar deg åpne filer som er større enn 2 Mb.

2. Du kan prøve med å gjenopprette fra en tidligere backup. Her vil noen andre programmer f.eks. plutselig slutte å fungere.

3. Du oppdaterer firmware / eller legger inn samme på nytt. Dette fordi programmet befinner seg i ROM som du ikke kan aksessere eller forandre.

Du vil da miste alt og må synkronisere samt gjenopprette ting.

Med andre ord enda mer tungvint enn 2.

Kan K-Lite codec pack legges inn på n73'en?? Hvor finner jeg programmet?

Programmet er for datamaskin og kan derfor ikke legges inn på N73.

Selv bruker jeg K-lite Mega codec pack derav denne har Media Player Classic integrert.

Du kan laste ned disse nevnte "codec packs" på følgende sider (og sikkert flere andre)

free-codecs.com og codecguide.com

Lenke til kommentar

Er det noen stor fare for at skjermen til N73 kan knuse, eller bli ødelagt på en annen måte? N73 har jo ikke et hardt deksel foran skjermen, i motsetning til de fleste Sony Ericsson mobilene.

Er telefonen noe tregere med 1 gb minnekort enn f. eks. 2 gb, eller 512 mb?

Lenke til kommentar
Adobe PDF-leseren i vil ikke starte. Noen som har vært borti dette problemet og har en løsning?

Du har 3 valg til utbedring / fiksing av problemet. Disse rangerer jeg etter letteste måte.

1. Du kan installere en annen PDF-leser som f.eks. Mbrain Software sin PDF+. Denne lar deg åpne filer som er større enn 2 Mb.

Takk for tipset, pdf+ fungerer utmerket (bortsatt fra litt problemer med ting jeg har scannet). Men den klarer å vise manualen på det nye Ixux-kameraet mitt, som er på 4 MB. Jeg mistenker at det var den fila som krasjet Adobe sin leser.

Lenke til kommentar

Lite spørsmål: er SUPER (video encoderen) gratis, eller må man betale noe for å få konvertere hele videoer? har lastet det ned, men den slutter som oftest å konvertere etter ca. 2-3 minutter (av en 30-45 min tv-serie). Jeg som gjør noe feil, eller? :/

Lenke til kommentar
Fant i dag ut at Nokia hadde lagt ut ny firmwareoppdatering til N73.

Den nye heter V3.0704.0.0.1 datert 19-01-2007.

Hva som er nytt, forbedret, lagt til i denne utgaven, vet jeg ikke. Har nettopp oppdatert og prøvd den litt, men ikke funnet ut særlig.

7957994[/snapback]

Kameraet er MYE mer responsivt i forhold til 3.0.675 eller hva nå det forrige versjonsnr var. moddet min også til Music Edition nå. I tillegg kjøpet meg AD-41/HS-20 headsettet. kan trygt anbefales =)

Lenke til kommentar

Changelog til den nye FW til N73 ME

Changes/improvements made from MCU SW version 3.0638.0.0.30 to version 
3.0705.1.0.31: 
- Audio switches from call to Music player back to call during MO call setup. 
- Incorrect handling of corrupted database. 
- Music Player: embedded player misses option "Exit" if launched from 
media gallery. 
- Music library is not updated if memory card is inserted again and Music 
player is opened from Music Access Key. 
- HS-69 jams when pressing twice on ff button with radio. 
- Music playback is paused every second time when music playback is 
started with HS-69 media key. 
- Chinese title songs show weird characters. 
- Music player crashes when making play list if there are very long id3v2 
tags in the SD. 
- Album Art, attached from music player menu, disappears after ejecting and 
replacing memory card. 
- The behavior is not right when terminal works in MTP mode. 
- Music Player: Crash occurs if press End Key while a song is playing in File 
Manager App. 
- N Series Music Player: Soft-key 'Close' is missing and view is messy in 
visualization view. 
- The Music Player RCtrl API - player's state Not Running needed for 
embedded players. 
- Unnecessary resources allocated when processing empty folders during 
refresh operation. 
- No error message invoked when connecting over MTP while memory card 
format is ongoing. 
- Crash occurs when connecting PC to the N95 with locked MMC. 
- N Series Music shop: The play icon on the rocker mapping is highlighted 
when pressing the rocker right or left key in buffering state. 
- N Series Music shop: Download progress presentation does not display 
when downloading ring tone in music shop. 
- Scrolling through a play-list with a long id3v2 tag song crashes the Music 
Player.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg N73 ME på eBay akkurat nå:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...:MEWN:IT&ih=013

Kan jeg bruke denne i norge? Og må jeg kjøpe ny lader?

7983310[/snapback]

Jeg kjøpte min fra england, eneste jeg måtte gjøre var å forandre produkt koden for å få norsk språk på den også kjøpe ny lader da den som fulgte med hadde den typiske engelske kotakta med 3 pinner. Å min funker helt fint i norge så.

Lenke til kommentar

Driver å stusser over om jeg skal bytte ut en 6233 mot n73 her, men syns det er en del bugs og andre feil som er nevnt som gjør meg skeptisk til bytte. Ser jo litt forksjell i series 40 3rd generation og series 60, men da jeg testet n73 syns jeg den ar enormt treg i menyene. Er jo mange måneder siden jeg testa den så har det kommet noen fw updates som fikser treghet generelt i tlf?

Lenke til kommentar
Driver å stusser over om jeg skal bytte ut en 6233 mot n73 her, men syns det er en del bugs og andre feil som er nevnt som gjør meg skeptisk til bytte. Ser jo litt forksjell i series 40 3rd generation og series 60, men da jeg testet n73 syns jeg den ar enormt treg i menyene. Er jo mange måneder siden jeg testa den så har det kommet noen fw updates som fikser treghet generelt i tlf?

7984708[/snapback]

Jeg tror jeg ville ventet til en av de nye Nokiatelefonene med raskere 60 kommer. For N73 er ikke noe rask i menyene, nei.

Nokia 6233 er en meget god telefon, og selv om N73 slår den på stillbildekvalitet, slår 6233 tilbake på video (VGA). Dessuten er 6233 mindre og nettere.

Jeg har N73, og har hatt 6233, og synes ikke du behøver å bytte ut sistnevnte med førstnevnte. Må du ha series 60-telefon, sjekk opp E65, 6290 eller 6110.

Lenke til kommentar

7984708[/snapback]

Hei, jeg oppgraderte min N73ME på søndag til 3.075.1.0.31 jeg fikk mobilen i midten av januar...

det første inntrykket er at nå går menyene nesten like kjapt som min 6280..så jeg er kjempefornøyd med telefonen...synes den ble veldig bra nå :) alt går plutselig mye kjappere :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...