Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Hva slags Antivirus program bruker dere? Lurte litt på F- secure, er det noen som kan anbefale dette, eller er det bare sunn foruft som teller...

7811678[/snapback]

Jeg bruker ikke virusprogram.

Tror nok sunn fornuft råder best foreløpig ja...

De fleste eksperter tror ikke mobilvirus blir noe stort problem.

Men, man vet aldri...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå spores det litt av her!

Hvis Hetland og Lordsnick kan følge med litt på foregående poster (før dere selv poster), så hadde dere kanskje funnet ut at hojohansen har fått kode fra operatøren sin, for å få fjernet operatørlåsen...

Så svarene deres, blir mildt sagt helt på trynet.  :no:

hojohansen: Mitt råd blir fortsatt : Drit i FW.

Men, hvis du ikke ønsker å følge mitt gode råd  :(  , start da med å laste ned Nokia Software Updater. I Nokia PC Suite har du ingenting å gjøre når det gjelder oppdatering av FW...

7814280[/snapback]

Takker, endelig en som ville hjelpe meg.. Problemet er at jeg har prøvd denne men selv den sier at det ikke finnes noen oppdateringer for meg, tror dere at jeg ikke har fått låst telefonen opp?

Lenke til kommentar
Takker, endelig en som ville hjelpe meg.. Problemet er at jeg har prøvd denne men selv den sier at det ikke finnes noen oppdateringer for meg, tror dere at jeg ikke har fått låst telefonen opp?

7814746[/snapback]

Denne koden du har fått fra Telenor har nok ingenting med oppdatering av firmware å gjøre. Den låser kun opp i forhold til å benytte SIM-kort fra andre mobiloperaturører.

I forhold til oppdatering av firmware (NSU) er det en annen kode, ofte omtalt som "Product code". Denne ligger lagret i telefonens minne og er noe annet enn "EMEI". "Product code" identifiserer for NSU hvilken versjon av firmware som skal installeres/oppdateres, det være seg hvilket språk eller om det er N73 ME eller standard (det finnes også en N73 IE for Kina).

De versjoner av N73 som selges via nettverkene til mobiloperatører har gjerne versjon av firmware som er spesialtilpasset operatørens ønsker, f.eks. inneholde applikasjoner som Nokia ikke har rettigheter til. Denne vil da få en helt egen "Product code". Disse telefonenes "Product code" vil da ikke gjenkjennes av NSU, som da melder at ingen oppdatering finnes.

En del personer benytter programverktøy som finnes på nettet for å "hacke" seg inn på telefonen og endre "Product code" for å oppdatere firmware. Dette vil trolig medføre at du taper garantier i tilfelle problemer. Eventuelle spesielle applikasjoner som din operatør har lagt inn i din telefon vil også forsvinne.

"Product code" kan (vanligvis) leses på bak på telefonen (du må ta ut batteriet). Syv siffer som gjerne starter med "05".

Endret av thrill
Lenke til kommentar

så når jeg skrive dette produktnummeret på nedlastningssiden til nokia, og den sier at det ikke finnes nyere oppgraderinger, så er det p.g.a det er den nyeste jeg har? men når jeg trykker *#0000# så får jeg opp v. 2xxx

Hvor mye bedre er nye oppgraderinger? Får jeg garanti hvis jeg leverer den inn?

Endret av hojohansen
Lenke til kommentar

7814746[/snapback]

Å når du sier at du har prøvd denne, så snakker du om Nokia Software Updater?

Endret av N73_user
Lenke til kommentar

Ja, du får sannsynligvis nyeste FW da ja.

Men for å finne ut om du har fått fjernet operatørsperren, kan du prøve å sette inn et kort fra en annen operatør. Hvis det ikke dukker opp feilmeldinger når du setter i et annet kort, så er operatørlåsen borte...

Og da blir konklusjon som thrill sier, at det er produktkoden og ikke selve operatørlåsen som hindrer deg i å få tak i ny FW via NSU.

Endret av N73_user
Lenke til kommentar

7814746[/snapback]

7814860[/snapback]

det er klart han mener NSU, er vel ikke andre måter å oppdatere firmware på.

og ja har fått med meg at han har fått koden fra Telenor, men hvorfor ikke bruke koden som står lenger bak i tenne tråden? den har da funka for alle her inn så hvorfor gjøre det vanskeligere enn det er.

noe som er gjort på 15 min, har han klart å bruke 3 dager på nå, bare fordi han ikke klarer å følge en guide.

Lenke til kommentar

7814746[/snapback]

7814860[/snapback]

det er klart han mener NSU, er vel ikke andre måter å oppdatere firmware på.

og ja har fått med meg at han har fått koden fra Telenor, men hvorfor ikke bruke koden som står lenger bak i tenne tråden? den har da funka for alle her inn så hvorfor gjøre det vanskeligere enn det er.

noe som er gjort på 15 min, har han klart å bruke 3 dager på nå, bare fordi han ikke klarer å følge en guide.

7815401[/snapback]

Sorry at jeg er dum!! Men legg deg igjen! Stå opp med rett bein..!!

Lenke til kommentar
ja går å ta det av. les de første stegene her

http://thenokiablog.com/2006/10/20/how-to-...aceplate-cover/

7600239[/snapback]

Suverent!!

Jeg har googla som en liten faen i en time nå for å finne ut av hvordan dekselet kan tas av - og så var jeg faktisk i tillegg så flink å lese fire millioner poster her før jeg spurte om noe. Og plutselig dukket svaret opp!

Forøvrig dårlig at de som reparerte mobilen min (ny joystick) ikke fjernet støv under dekselet før de sendte den til meg igjen. Da jeg leverte den inn var den støvfri... Og nå er jeg heldigvis back in business igjen. Økt street-cred. til LordSnick :thumbup:

Lenke til kommentar
det er klart han mener NSU

7815401[/snapback]

Nei, dette er ikke så klart...

For på tidligere poster har han spurt om oppdatering via PCSuite og det "oppdateringsprogrammet som følger med på kjøpet"...

Og når du snakker om koden som finnes lengre bak i tråden, så snakker du om produktkoden, og ikke om koden for å fjerne operatørlås på telefonen som hojohansen referer til...

Dette medfører (det jeg har fått med meg ihvertfall) at dere diskuterer to forskjellige saker...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar

God aften alle sammen!

Har et relativt enkelt spørsmål for de kyndige:

Skal på hytta i en og en halv uke i vinterferien. Da vil jeg få behov for internett.

Tenkte å ta med meg laptopen opp. Hvordan kan jeg enklest mulig benytte mobilen som modem til pc'en, når jeg er der oppe? Er man nødt til å ha edge? Jeg vet at PC-suite har en funksjon for dette, men er det den enkleste måten?

Takker for svar.

God helg. thumbup.gif konservativ_woot.gif

Lenke til kommentar

Har nå fått min oppgradert N73 til ME til å fungere supert og etter en stund med normal bruk syns jeg at oppgraderinga er super.

MP3 spilleren i seg selv er jo verdt oppgraderinga, mye bedre.

Eneste minuset jeg kan se er at jeg har brukt MP3 spilleren så mye at headsettet røyk :p

Må få rævva i gir og kjøpt nytt headset..

Endret av limit3d
Lenke til kommentar

7815401[/snapback]

Jeg brukte Nokia Software Updater, med en Telenor mobil. Har jeg magiske fingre kanskje? :roll:

7817107[/snapback]

nei, det er det jeg sier, skal ikke være noe problem å oppdatere firmware samme hvilken operatør du bruker.

Lenke til kommentar

7815401[/snapback]

Jeg brukte Nokia Software Updater, med en Telenor mobil. Har jeg magiske fingre kanskje? :roll:

7817107[/snapback]

Vilken fw hadde du? Hva fikk du? Hva gjorde du for å klare dette??

7817231[/snapback]

Tja, installerte NSS, la inn koden jeg ville ha fra denne siden: (har oppgradert vanlig N73, ME og har IE nå) produktkoder

Skrev om produktkoden til telefonen i NSS, avsluttet programmet helt og startet Nokia Software Updater. Så var det fiksa. Trenger du nærmere forklaring ligger det 354541547 innlegg som er mye mer forklarende lenger bak.

Hetland: Når man snakker om oppgradering av N73, må det ikke være med NSU. Legger bare frem det at jeg utmerket klarte meg uten NSU, da med en operatørlåst telefon. Du sier selv at dette er eneste måten å oppgradere operatørlåst telefon på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...