Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God aften alle sammen!

Har et relativt enkelt spørsmål for de kyndige:

Skal på hytta i en og en halv uke i vinterferien. Da vil jeg få behov for internett.

Tenkte å ta med meg laptopen opp. Hvordan kan jeg enklest mulig benytte mobilen som modem til pc'en, når jeg er der oppe? Er man nødt til å ha edge? Jeg vet at PC-suite har en funksjon for dette, men er det den enkleste måten?

Takker for svar.

God helg. :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

Jeg er sikkert dum som et brød, for jeg forstår fremdeles ikke hvordan en oppdaterer fw..

Har låst opp mobilen med koder jeg fikk fra telenor..

Hva gjør jeg så, på Nokia PC Suite's oppgraderingsprogram så sier dem bare at det ikke finnes nyere fw, ennå jeg har v.2...xxxx

Er det ingen som vil hjelpe meg uten å kritisere at jeg ikke har lest postene før, har gjort det, men forstår ikke noe av det.. F.eks. hva er nss, hvor finner jeg den.. Hva må jeg gjøre trinn for trinn.. I beg..

Lenke til kommentar
Jeg har fått noe på innsiden av min N73, hvordan får jeg opnet dekselet? Håper noen kan gi meg ett bra svar på dette! :D

7810716[/snapback]

Jeg brukte kun et kredittkort.

Start nederst til venstre, dra kortet opp slik at du får løsnet klipsene i hjørnet. Ta deretter nedre høyreside likedan. Jobb deg deretter opp på begge sider.

Det er klips på midten av telefonen på begge sider, og et på hver side på toppen (i tillegg til de i bunn)... :)

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
jeg forstår fremdeles ikke hvordan en oppdaterer fw..

7811364[/snapback]

Først og fremst må du være klar over at: skal du begynne å rote med NSS, så mister du garantien på telefonen din. Så dette er noe ihvertfall jeg vil fraråde deg...

Du synes kanskje det er rart at jeg fraråder deg dette, p.g.a. at jeg selv har oppgradert til ME, men jeg har trikset & rotet MYE med Series60 tidligere da...

Flere på forumet har fått "død" tlf p.g.a. at kabelen har løsnet under oppdateringen e.l.

Er heller ikke med på hvorfor du på død og liv skal ha nyeste FW?

Til sist, så virker det på meg som den koden du har fått fra operatøren din ikke fungerer. Hadde den gjort det, ville du fått oppdatert via NSU... :)

I tillegg, så spør du om det "oppdateringsprogrammet som følger med på kjøpet"...

NSU er ikke med på CD'n, bare så det er sagt...

Dette må lastes ned herfra...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar

Sorry at jeg sier det men om folk gidder å lese denne tråden så veit du eksakt hva du skal gjøre, siden du får greie på det minst 5 ganger. Hvis du da ennå ikke klarer å få til noe så er det fordi tlf din har en software som ikke er nokia sin orginale men operatør spesifik, derfor vil ikke oppdateriingen til nokia se at det er nokia software og vil derfor heller ikke oppgradere tlf. Hvis dette ikke er tilfelle og du forsatt ikke får det til så gå til ett servicested å få det gjort hvis du knoter så innmari med ting. Klarer du det ikke så ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Nå spores det litt av her!

Hvis Hetland og Lordsnick kan følge med litt på foregående poster (før dere selv poster), så hadde dere kanskje funnet ut at hojohansen har fått kode fra operatøren sin, for å få fjernet operatørlåsen...

Så svarene deres, blir mildt sagt helt på trynet. :no:

hojohansen: Mitt råd blir fortsatt : Drit i FW.

Men, hvis du ikke ønsker å følge mitt gode råd :( , start da med å laste ned Nokia Software Updater. I Nokia PC Suite har du ingenting å gjøre når det gjelder oppdatering av FW...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...