LordSnick Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Er vel kanskje på tide at noen oppdaterer første posten også Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) HUFF!! Det hørtes tungt ut.. Lese alt sammen for noe som er så viktig.. Endret 15. januar 2007 av hojohansen Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 HUFF!! Det hørtes tungt ut.. Lese alt sammen for noe som er så viktig.. 7727429[/snapback] Ser du saken rett under her som heter Søk i tråd? Lenke til kommentar
khaave Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hvis jeg laste via http://www.europe.nokia.com/A4176089?N73 og der står engelsk inneholder på linken, men får vel norsk meny på selve mobil N73? Takk! Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hvis jeg laste via http://www.europe.nokia.com/A4176089?N73 og der står engelsk inneholder på linken, men får vel norsk meny på selve mobil N73? Takk! 7727835[/snapback] Kan en få N73 ME via oppdatering eller er det flere til i denne mobilen som ikke vanlige har, hardware osv..? Lenke til kommentar
N73_user Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hvis jeg laste via http://www.europe.nokia.com/A4176089?N73 og der står engelsk inneholder på linken, men får vel norsk meny på selve mobil N73? Takk! 7727835[/snapback] Kan en få N73 ME via oppdatering eller er det flere til i denne mobilen som ikke vanlige har, hardware osv..? 7728933[/snapback] Svaret blir JA til dere begge... Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hva er forskjell på vanlig vs. ME versionen? +\-? Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) de forskjellene jeg vet om mellom ME og vanlig n73 er: - Nytt design og mer brukervennlig mp3 spiller ( viser blandt annet album bilde) - du får med 2 gb minnekort - Finnes bare i fargen sort. Noe som den vanlige ikke finnes i. - Koster like mye som n 73 så det vil si at du får mer for pengene (hvertfall på netcom.no) kanskje noe mer også...ikke vet jeg... har desverre ingen av dem..valget står mellom n73 og k800i... Endret 15. januar 2007 av andy24 Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 synes ikke den svarte ser så pen ut, mer billig synes jeg.. Ellers så koster vell den litt mer, (muligens det er bare p.g.a minnekortet) men siden det går ann å oppgradere n73 til ME så er det jo ikke noe problem.. vet ikke om ME på vanlig kan føre til noe problemer da..? Lenke til kommentar
thrill Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hva er forskjell på vanlig vs. ME versionen? +\-? Synes flere som har ME eller lagt inn denne firmware på standard N73 har klaget på gulstikk på bilder. Kan tyde på at noe gjøres annerledes i bildeprosesseringen (algoritmer etc.). N73 har en "snarveiknapp" som kan konfigureres til å starte ulike programmer. For ME er denne hardkodet for å starte henholdsvis MP3-spiller og radio. ME skal ha mye bedre lyd ved spilling av musikk i de interne høytalerne (dvs. uten hodetelefoner). MP3-spilleren skal ha et bedre grensesnitt. Har selv en standard N73. Jeg kommer ikke til å legge inn ME-firmware pga. de ulempene jeg har lest om (snarveiknappen og gulstikket). Lenke til kommentar
LordSnick Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Gulstikket fikser du ved å velge lyspære under lysforhold, ikke noe stress da det kun blir gul innendørs. Ellers så ser jeg ikke noen ulemper med at man oppdatere til ME. Lenke til kommentar
hhf Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Feilpostet et spørsmål i går om N73 uten å gå inn på denne tråden først, så jeg håper jeg tilgis når jeg legger det inn her på nytt ... Spørsmålet var ; Finnes det ikke noen god kontorløsning for Nokia N73? Har tidligere brukt SE med en docking hvor headset har gått direkte ut fra denne og lading kunne skje fra PC'n. Ønsker noe tilsvarende for min Nokia, men finner det ikke noe sted. Ønsker ikke noen bluetooth-løsning. Setter pris på hjelp her! Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Har litt problemer med minnekortet nå. Når jeg fikk telefonen hadde jeg endel problemer med at minnekortet ikke alltid ble funnet. Løsningen var da bare å restarte telefonen, også fant telefonen minnekortet. Nå om dagen så nekter telefonen plent å la meg bruke minnekortet. Ved oppstart (med minnekort i) så leser den fra minnekort (jeg ser at programmer som er installert på minnekort ligger i Aktiv ventemodus), men så etter en kort stund får jeg beskjed om at det ikke er trygt å fjerne minnekortet hvis jeg ikke velger Fjern Minnekort fra Minne-menyen. Og jeg har jo ikke fjernet minnekortet. Tenkte det kunne være like greit å formatere det i Windows, men kortet blir jo ikke funnet når jeg plugger telefonen inn i pcen. Og etter at dette problemet begynte får jeg heller ikke meldinger. Lar jeg telefonen ligge noen timer, og skrur den av og på renner meldingene inn ved oppstart som jeg har mottat siden siste restart. Vet ikke om det har noe med minnekort å gjøre, men problemene begynte akkurat samtidig. Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette med minnekortet og meldingene? Kortet er formatert i Windows fra før av. Lenke til kommentar
N73_user Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette med minnekortet og meldingene? 7736005[/snapback] Høres ut som du bruker minnekortet til å lagre meldinger på? Prøv å lagre meldinger i telefonminne istedet. -Meldinger -Valg -Innstillinger -Annet -Bla ned til "minne i bruk" og velg telefonminne Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Nei, kommer opp "Kort ikke tilgjengelig" når jeg er der. Jeg har valgt det før, men da har telefonen bare hengt seg og jeg har måtte restarte telefonen, og da er valget tilbake på Telefonminne. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 kan jo være feil på minnekotet da. Prøvd ett annet kort? Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Er vel kanskje på tide at noen oppdaterer første posten også 7726872[/snapback] Ja, på tide det nå. Hvis noen kan sende meg alle endringer jeg bør gjøre, eller annet som hører hjemme i en førstepost i en slik tråd, på PM, så kan jeg oppdatere den snart. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 hvordan legger en in spill f.eks. fra pc til mobilen?? Lenke til kommentar
wampyre Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hvis jeg laste via http://www.europe.nokia.com/A4176089?N73 og der står engelsk inneholder på linken, men får vel norsk meny på selve mobil N73? Først og fremst beror det på om du i det hele tatt får oppdatert telefonen. Det er ikke alltid telefonen vil finne ny firmware selv om det finnes ny firmware til N73 + de respektive variantene. (Music Edition og Internet Edition) Dette fordi telefonen kan være operatørlåst og det derfor er tilpasninger som gjøres i forhold til firmwaren. Dersom du ikke har operatørlås så er saken biff. Og kjøpte du telefonen i Norge så får du med norsk ordliste, menyer og hele pakken ettersom det går på produktkoden i telefonen. Kan en få N73 ME via oppdatering Du fikk svar på spørsmålet ditt, men dersom du er interessert i hvordan det gjøres så kan du lese videre på siden her For oversikt over produktkoder kan du gå hit Finnes det ikke noen god kontorløsning for Nokia N73? Forstod ikke helt spørsmålet eller fra beskrivelsen din helt hva du leter etter, men jeg refererer nå til noen artikler som kanskje kan være av interesse CA-70 med denne kabelen kan du kople til bl.a. N73 til pcen samtidig som du lader batteriet. Har forhørt meg litt om produktet og for å kunne lade N73 må du koble til en liten adapter på strøminntaket. (Har vurdert selv å kjøpe denne, men er redd adapterløsningen ikke er god nok jfr. den du får med N73 som standard. Denne glir litt ut og du må presse den relativt langt inn.) Nokia SU-8W Trådløst tastatur til mobilen. Nokia MD-1 Music Stand Høyttalere til Nokia mobiler med innebygget håndfrisett og lader. Kortet er formatert i Windows fra før av. Hvorfor i all verden gjorde du det? Du burde jo bare ha formatert minnekortet i telefonen etter å ha overført alt slik filstrukturen var på minnekortet med programmer og det hele. Når en formaterer minnekort på pc ber en så og si om problemer. Ellers er det variabelt hvordan et minnekort vil fungere i en telefon. Du kan putte det i din mobil og det vil ikke fungere, putt det i en annen mobil av samme type og det vil fungere. Uansett så er beste løsning å formatere det i telefonen når telefonen finner den. hvordan legger en in spill f.eks. fra pc til mobilen? Har du lest brukermanualen? Denne er grei å titte på iblant. Når det er sagt så kan du gjøre det på 3 måter. 1. Du kobler telefonen din til pc via datakabel. Du kan nå starte starte Nokia PC-suite og deretter på ikonet installer programmer eller du dobbeltklikker på filen du vil ha installert på din telefon. 2. Du kobler til telefonen din via bluetooth eller infrarød og gjør dette på 1 av de to måtene beskrevet ovenfor. 3. Du overfører filene til telefonen før du installerer. Overføring av filene kan gjøres på 3 måter, via bluetooth, infrarød eller datakabel. Du kan videre gjøre det på 2 måter. 1. Du åpner Nokia PC-suite og klikker på ikonet file manager (filbehandler) en mappe vil dukke opp. Velg telefonen din og deretter om du vil overføre filene til telefonminnet eller minnekort. 2. Du skriver inn Nokia Phone Browser i adressefeltet og får opp samme mappe. Når du skal finne fram filene og installere fra telefon går du inn på Verktøy - Filbehandler. Velg så mappen du overførte filene til. Når du har funnet fram filene klikker du på de. Ved installasjon av kompatible filer (.jar, .sis og .sisx) vil du ofte få valget mellom å installere programmet på telefonminnet (c:) eller minnekortet (e:). Velg det som du synes er best. (Selv foretrekker jeg det siste ettersom du slipper at telefonen blir treg etterhvert.) Håper det var et greit svar. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Har les manualen, men det tar litt tid, kjøpte telefonen i dag.. men takker for flotte svar.. Går det ann å skru av tastelyden, uten å mute hele mobilen? Endret 17. januar 2007 av hojohansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå