Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Fikk dog instalert et program men det finner jeg ikke. Det var et spill.

Det er litt forskjell på java-midlets til mobiler. Det kan være kun for den og den telefonen eller til den plattformen med en angitt skjermstørrelse m.m.

Når du har installert et program (.jar, .sis eller .sisx) skal det dukke opp som ikoner under Applications / Programmer. Alle nye ting som blir installert på N73 befinner seg her.

Dersom det ikke gjør det så avinstaller via programbehandler og deretter prøv på nytt.

Hvis det ikke fungerer så får du kontakte de som lagde det (dersom du kjøpte programmet).

.sis filer fungerer fint dersom de er ment for s60 3rd Edition.

Du forteller her at du har problemer med .sis, .sisx filer.

Gå inn på programbehandler - valg - innstillinger.

Her vil du få opp et eget valg for hva som skal tillates å installeres på din telefon.

Velg 'Alle', dersom den står på 'Signed Only'.

I tillegg kan du ta vekk om telefonen skal sjekke om et sertifikat er gyldig.

(Tror denne var av ved default. Telefonen sjekker opp mot nettet om et sertifikat er utstedt fra godkjente kilder).

Endret av wampyre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar wampire.

sis og sisx filer er ikke noe problem. Det jeg trodde var et spill var en theme :blush: . Derfor jeg ikke fant den.

Men jar/jad filer funker ikke. Selv om det står på dem at de skal funke på n73. Er det noen instilliger på det som kan endres på? Vil det hjelpe med en eventuell firmware oppgradering eller noe?

Det er en helt orginal n73 svart Music Edition

Lenke til kommentar
Men jar/jad filer funker ikke. Selv om det står på dem at de skal funke på n73. Er det noen instilliger på det som kan endres på?

7695824[/snapback]

Prøvde du å tillate at alle programmer kan installeres?

Ellers skyldes det kanskje feil når du lastet ned.

Dette er ofte tilfellet når du ikke får installert ting.

Det kan skyldes at du fikk feil under overføring eller at selve filen var ødelagt.

Ellers kan du forandre skjerminnstillinger i et java-program dersom denne ikke passer. Det går kun an å forstørre og ikke å forminske.

Mer om dette her

Lenke til kommentar

ÅÅÅhhå.

Jeg har lyst til å få et par kule spill til mobilen min. Men alt jeg finner er bare betaling, eller prøveversjoner i 30 dager.

Er det noen som kan tipse meg om en direkte link til en side® med bra spill.

Ikke Sudoko og sjakk...he he

Men bilspill og action med god grafikk er tingen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Prøvde du å tillate at alle programmer kan installeres?

Ellers skyldes det kanskje feil når du lastet ned.

Dette er ofte tilfellet når du ikke får installert ting.

Det kan skyldes at du fikk feil under overføring eller at selve filen var ødelagt.

Ellers kan du forandre skjerminnstillinger i et java-program dersom denne ikke passer.

Det er mulig at filene jeg har lasta ned er ødelagte. Men til nå har ingen av java filene jeg har prøvd og instalere fungert. Har lastet ned fra flere forskjellige sider uten hell.

Har tillat alle programmer på programbehandler - valg - innstillinger. Vet ikke om jeg kan gjøre det noe annet sted? De instalerer til ca 80% og så får jeg beskjed kan ikke instalere.

Lenke til kommentar
Hvordan finner jeg ut hva som er orginal-størelsen på spillet da?

Sorry, ser at linken jeg gav kun gav instruksjoner om å forandre nå.

Du må finne ut av dette selv ved å søke litt etter programmet og se hvilke telefoner den støtter og deretter se på skjermoppløsningen til den telefonen som er nærmest N73.

De instalerer til ca 80% og så får jeg beskjed kan ikke instalere

Sært.

Prøv først å overføre filene via PC-Suite til mappen Nokia Phone Browser og deretter installer disse via Filbehandler på telefonen din.

Har ofte fått feil når jeg har installert direkte fra datamaskin til telefon.

Først åpne Nokia PC-Suite og trykk på ikonet "Install Applications", vent til det nye vinduet åpner opp. Velg så filen og velg MINNEKORT istedenfor TELEFONMINNE.

Det skal fungere etter min egen erfaring.

Velger du telefonminne her vil det feile ved installering. (Hvorfor vet jeg ikke, kanskje en bug i PC-Suite)

Endret av wampyre
Lenke til kommentar
Prøv først å overføre filene via PC-Suite til mappen Nokia Phone Browser og deretter installer disse via Filbehandler på telefonen din.

Instalering fra mobil:

Har prøvd og overføre via nokia phone browser. Har prøvd og overføre ved og koble til telefonen som masselagringsenhet. Har prøvd og sende den som bluetooth melding. Har prøvd og instalere den både på minnekort og på telefon minne. Har prøvd og ha den liggende på minnekortet når jeg instalerer og har prøvd og ha den liggende i telefon minnet. Samme feilen uansett.

Velg så filen og velg MINNEKORT istedenfor TELEFONMINNE.

Har prøvd begge deler. Når jeg velger den der instaler programmer fra pc suite så klarer den dog ikke og lese filene fra telefonen. Står bare innholdet på gjeldene valgt telefonmodell kan ikke vises av dette programmet.

Er det noe galt med min telefon? Er det noen som kan linke til en jar fil de vet fungerer på n73 så jeg kan prøve og instalere den?

Endret av DaEarl
Lenke til kommentar
Er det noe galt med min telefon? Er det noen som kan linke til en jar fil de vet fungerer på n73 så jeg kan prøve og instalere den?

Her er et lite program som er en.jar fil.

Programmet lar deg tømme batteriet fra mobilen din ved hjelp av å skru på skjermen og / eller lage ultrafrekvent lyd.

Denne fungerer på N73

Lenke til kommentar
Noen her som erfaringer om disse GPS'ene?

[...]

Hvis noeb har erfaringer med disse. så hadde d vert flott:)

Tenkte jeg skulle bruke tomtom. 

Vet dere om kartene for norge i tom tom er bra oppdaterte?

7696836[/snapback]

Jeg bruker TomTom Navigator 6 og er i alle fall godt fornøyd, men har ikke fått testet kartene så veldig mye ennå.

Lenke til kommentar
Denne fungerer på N73

7704737[/snapback]

:cry: Den funka ikke den heller. Akuratt samme problemet. Kan det hjelpe og oppgradere noe firmware eller noe?

Eller er det noe annet jeg kan prøve?

Kan det ha noe med at jeg kjører windows vista og gjøre?

Edit:

Nope. Prøvde fra en xp maskin nå og det hjalp ikke noen ting :(

Endret av DaEarl
Lenke til kommentar
Noen her som erfaringer om disse GPS'ene?

Hvis noeb har erfaringer med disse. så hadde d vert flott:)

Tenkte jeg skulle bruke tomtom. 

Vet dere om kartene for norge i tom tom er bra oppdaterte?

7696836[/snapback]

Har ingen erfaring med de overnevnte, men jeg kjøpte denne fra ebay og er storfornøyd!

GPSlim 240

Jeg bruker TomTom 6 med Scandinavia Plus kart og er fornøyd med det. Har kjørt litt i distriktene i norge og kartet er for det meste perfekt, det er bare enkelte gatenavn som ikke er med.

21275017_o.jpg

Lenke til kommentar

N73 vs. K800i?

n73 er den av de jeg har mest lyst på, men har ingen erfaringer med den...om den tåler mye, om den holder lenge, fukt osv. Har lest tester, men de får jo ikke alltid testet over lenger tid... Har lest litt kommentarer fra brukere om den og det var VELDIG mye forskjellig..noen sier bra kamera andre sier ræva...syns kanskje k800 er litt stor og klumpete og n73 har mye større skjerm. Men n73 har en del ting jeg ikke trenger... men det gjør jo egentlig ikke no...hva syns dere jeg skal ta? kamera, mp3 spiller og at den helst tåler litt er viktig... Tar gjerne bilder når jeg er i bakken og da går det jo fort så hvilken er best på sånne bilder? (av f.eks en som hopper ) Og hvilken er størst?? Har også sett noe om at den henger seg opp en del. HVordan er dette? skriv alt hva dere syns er minus ved denne telefonen:) Lurer også på hvordan joystickene er, har hatt to SE før og vis joysticken på denne er lik som dem(w800 og t610) blir det ikke k800. Men har ikk hatt nokia før så lurer på hvordan den joysticken er..

Takk for svar smile.gif

Lenke til kommentar
N73 vs. K800i?

n73 er den av de jeg har mest lyst på, men har ingen erfaringer med den...om den tåler mye, om den holder lenge, fukt osv. Har lest tester, men de får jo ikke alltid testet over lenger tid... Har lest litt kommentarer fra brukere om den og det var VELDIG mye forskjellig..noen sier bra kamera andre sier ræva...syns kanskje k800 er litt stor og klumpete og n73 har mye større skjerm. Men n73 har en del ting jeg ikke trenger... men det gjør jo egentlig ikke no...hva syns dere jeg skal ta? kamera, mp3 spiller og at den helst tåler litt er viktig... Tar gjerne bilder når jeg er i bakken og da går det jo fort så hvilken er best på sånne bilder? (av f.eks en som hopper ) Og hvilken er størst?? Har også sett noe om at den henger seg opp en del. HVordan er dette? skriv alt hva dere syns er minus ved denne telefonen:) Lurer også på hvordan joystickene er, har hatt to SE før og vis joysticken på denne er lik som dem(w800 og t610) blir det ikke k800. Men har ikk hatt nokia før så lurer på hvordan den joysticken er..

Takk for svar smile.gif

7712341[/snapback]

Vel, N73 tåler ganske mye.. Har den med meg på jobb hver dag, der den blir utsatt for støv, fukt daglig og slag titt og ofte. Og den lever i sitt beste velgående ennå.

Minuset er at den sølvgråe lakken ikke er noe slitesterk, man merker fort slitasje på kantene.

Kameraet er etter min mening veldig bra, men grunnet dårlig kameralys får det litt større problemer kontra K800 sitt kamera som har hjelp av en skikkelig blitz. Men i dagslys er bildene til N73 bedre kontra K800 sitt

Den store fordelen med N73 er etter min mening Symbian, at man har store mengder programvare som kan gjøre mobilen mye bedre.

Skjermen er meget god, skarp og lett og lese.

Batteritiden er bra, min telefon klarer seg 4 dager uten lading, da inkludert en del bruk av kameraet, ringing og sending av SMS.

Joysticken har jeg hørt at har løsnet hos noen, men da har de bare limt den fast igjen med lynlim. Selv har jeg ikke hatt problemer med den. Men liker ikke at den er så glatt, litt vanskelig å bevege på.

K800 har jeg desverre ikke så stor erfaring med, har bare prøvd den litt hos en kamerat.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
:cry: Den funka ikke den heller. Akuratt samme problemet. Kan det hjelpe og oppgradere noe firmware eller noe?

Det siste jeg kan komme på er Online sertifikat sjekk (Prog.beh - Innstillinger) Denne bør være av.

En firmwareoppdatering kan hjelpe (ikke alltid dersom du gjør dette selv).

Dersom du har en operatørlåst telefon så kan du jo stikke innom en butikk eller der du kjøpte telefonen og be de om å foretå en firmwareoppdatering. Dette skal være gratis.

Dersom du har en ikke-operatørlåst telefon så kan du gjøre dette selv.

Nokia Software Updater

Følg instruksjonene nøye i programmet og alt skal gå greit.

Du kan også gjøre det dersom du har en operatørlåst telefon, men sjansen for at den vil finne ny firmware er mindre. (Du kan trikse med å forandre produktkode, men garantien for telefonen vil da frafalle. Se tidligere poster i tråden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...