Stig-Arne Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Når jeg legger til en kontakt via PC-Suite, så har jeg også muligheten til å legge til vedkommende sin fødselsdag, men hvordan får jeg min N73 til å si i fra når folk har bursdag? Han gjør det i allefall ikke i nåverende modus. 7675070[/snapback] bare å bruke kalenderen det, legg det som en merkedag.. da får du muligheten for å legge til alarm. 7675406[/snapback] Eller ta ibruk 3.parts-programmet "Best Birthday"... 7676313[/snapback] Hvis jeg legger det inn som merkedag i kalenderen, må jeg ikke da legge de inn på nytt hvert år? Tanken var at det skulle være nok å legge de inn en gang, så gikk resten av seg selv. Har ikke kikket på "Best Birthday" enda, kanskje det er en alternativ løsning. Men hvorfor har man muligheten til å legge inn fødselsdagen til sine kontakter hvis man ikke kan bruke det til noe annet enn å gå inn i PC-Suite og manuellt sjekke når folk har bursdag?? Jeg bare spør......... 7677626[/snapback] Nei, trenger ikke å leggge inn for hvert år.. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Tja, sitter nå og håper på at reinstalleringen av vanlig N73 fra N73ME skal fungere. Telefonen har totalt levd sitt eget liv i det siste. Noen flere som merker at telefonen begynner å bli helt ubrukelig når man runder rundt 2500 meldinger på telefonen? På min gamle N70 hadde jeg 4600 meldinger på det meste, men telefonen ble ikke noe tregere av den grunn. Og siste spørsmål, hvis jeg oppgraderer til IE, kan jeg installere norsk språkpakke/ordbok etterpå, eller må norske ord legges inn manuelt? Lenke til kommentar
wampyre Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 hvis jeg oppgraderer til IE, kan jeg installere norsk språkpakke/ordbok etterpå, eller må norske ord legges inn manuelt? Nei, ettersom IE kun er for det asiatiske markedet foreløpig. Ulike kilder viser dog produktkoder for andre språk, men disse er ifølge en liste jeg har laget over N73-ME-IE versjoner kun myntet for ME. Du kan finne listen her Det beste er dog å oppdatere på vanlig måte når du har gått over til N73 igjen ettersom det skal være en nyere firmware til denne. Se poster før på samme / forrige side. Den nyeste er Version: 3.0649.0.0.1 Ser at det er noen som har begynt å oppdatere til denne. Er det noen andre forbedringer enn det som er nevnt tidligere (rødskjæret i frontkameraet er borte). Har lest litt i andre forum og det er lite opplysninger om changelog i denne. Selv er jeg foreløpig fornøyd med IE-versjonen som er et hakk lavere på firmware-versjon. Lenke til kommentar
KidN Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Når jeg legger til en kontakt via PC-Suite, så har jeg også muligheten til å legge til vedkommende sin fødselsdag, men hvordan får jeg min N73 til å si i fra når folk har bursdag? Han gjør det i allefall ikke i nåverende modus. 7675070[/snapback] bare å bruke kalenderen det, legg det som en merkedag.. da får du muligheten for å legge til alarm. 7675406[/snapback] Eller ta ibruk 3.parts-programmet "Best Birthday"... 7676313[/snapback] Hvis jeg legger det inn som merkedag i kalenderen, må jeg ikke da legge de inn på nytt hvert år? Tanken var at det skulle være nok å legge de inn en gang, så gikk resten av seg selv. Har ikke kikket på "Best Birthday" enda, kanskje det er en alternativ løsning. Men hvorfor har man muligheten til å legge inn fødselsdagen til sine kontakter hvis man ikke kan bruke det til noe annet enn å gå inn i PC-Suite og manuellt sjekke når folk har bursdag?? Jeg bare spør......... 7677626[/snapback] Nei, trenger ikke å leggge inn for hvert år.. 7678574[/snapback] Teller den også? Det er jo litt av vitsen at det står hvor gammel vedkommende har blitt. Lenke til kommentar
N73_user Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Teller den også? Det er jo litt av vitsen at det står hvor gammel vedkommende har blitt. 7678646[/snapback] Får ikke til dette fra kalenderen nei... "Smartphoneware's Best Birthday" viser alder (er/blir), antall dager igjen til dagen, og hvilket tegn vedkommende er født i... Denne henter info fra kontaktlista, eller du kan også legge inn manuelt. Endret 9. januar 2007 av N73_user Lenke til kommentar
SilentType Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Andreas,08/01-2007 : 21:58]Jeg har også tested Msn Live Messenger på N73'en nå. Er det bare meg, eller går det forferdelig treigt med dere åsså? Kan gå opp til 5 minutter før den logger seg inn, og når noen snakker med meg, så mottar jeg ikke beskjeden før en stund etterpå. Er det sann det er med alle eller? Edit: Tar og spør om noe annet i samme slengen. Har nettopp kjøpt meg 2 gb minnekort nå, men jeg vet ikke helt hva jeg skal ha innpå det unntatt musikk, bilder osv. Noen som har noe tips til program og liknende jeg kan legge innpå? 7676506[/snapback] MSN hos meg funka rimelig kjapt men funke ikke lengere nå, etter 2 måneders bruk.. 7676637[/snapback] Hos meg har MSN begynt å kreve abonnement... Jeg har benyttet den kinesiske versjon (på engelsk) men nå får jeg beskjed om at det koster 10 RMB (kinesisk valuta antar jeg) i måneden for fortsatt bruk... Finnes det en gratis versjon? Hvis ikke skaffer jeg meg heller en uoffisiell MSN-klient. Lenke til kommentar
groov Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hvordan er det å synkronisere e-post, kalender og kontakter mot Lotus med denne telefonen? Hva trenger jeg eventuelt av ekstra programvare? Skal begynde i ny jobb, og vurderer å kjøpe denne telefonen, eller muligens vente til n95 kommer.. Takker for svar! 7496019[/snapback] Svarer under motto 'bedre sent enn aldri'... Kalender, ToDo og Kontakter kan du synke rett ut av boksen med Nokia PC Sync. Mail er det litt værre med, Nokia har kjøpt ut Intellisync og det skal ligge en klient der du kan prøve deg med, men tror du må sette opp en egen SyncML server el. til dette formålet. Vi kjører Sybase Pylon iAnywhere og det funker bra, men det er jo ikke en løsning som passer alle bedrifter. Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Ok, nå funker kameraet mitt igjen av en eller annen merkelig grunn, men nå får jeg ikke lagdt inn musikk i spilleren, når jeg skal oppdatere musikkbiblioteket står den bare og søker og søker men finner ikke noe selv om jeg har veldig mange sanger inne på minnekortet, noe jeg kan gjøre? er det no spesielle mapper musikken skal ligge i? Sånn som musikkfilene ligger nå funka det på den normale versionen i alle fall! 7675556[/snapback] Mp3 spiller som ikke finner sanger anyone? Lenke til kommentar
groov Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Ok, nå funker kameraet mitt igjen av en eller annen merkelig grunn, men nå får jeg ikke lagdt inn musikk i spilleren, når jeg skal oppdatere musikkbiblioteket står den bare og søker og søker men finner ikke noe selv om jeg har veldig mange sanger inne på minnekortet, noe jeg kan gjøre? er det no spesielle mapper musikken skal ligge i? Sånn som musikkfilene ligger nå funka det på den normale versionen i alle fall! 7675556[/snapback] Mp3 spiller som ikke finner sanger anyone? 7680455[/snapback] Jeg hadde faktisk en enkelt mp3 det var noe galt med (vel, den fungerte overalt ellers) som gjorde at N73en aldri klarte å finne sanger, musikkspilleren bare hang, Slettet denne og alt var ok. Men det var med gammel v2 firmware. Lenke til kommentar
aloras Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Ser at det er kommet ny firmware til N73. Den nyeste er Version: 3.0649.0.0.1 Da jeg sjekket for noen dager siden, het den V3.0638.0.0.1 Jeg har oppgradert til ME-versjonen, og lurer på om det går an å få tilbake den opprinnelige N73? Prøvde dette før det kom ny firmwareversjon. Anga produktkoden til N73, som er 0529605. Deretter la jeg den inn vha. NSS. Så kjørte jeg Nokia PC Suite sin oppgraderingstjeneste, men fikk ikke mulighet til å oppgradere. Muligens fordi det ikke var kommet noen nyere FW-versjon enn V3.0638.0.0.1. Men nå er det jo kommet nyere FW. Noen som har prøvd å gå fra N73 ME-versjon tilbake til N73 og fått det til? 7677524[/snapback] Men hvorfor får jeg ikke oppgradert til 3.0649.0.0.1 når jeg prøver å oppgradere på Nokia Software Updater da? Det står at det ikke er noen tilgjengelige updates, men jeg har jo 2.0628.0.0.1 som betyr at jeg har da en eldre firmware. Noen som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke får updata? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Mest sannsynlig er din mobil operatørlåst. Du kan finne en annen produkt kode og bruke nss til å flashe. På den måten kan du oppdatere til v3. Lenke til kommentar
N73_user Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Andreas,09/01-2007 : 16:49]Noen som har prøvd å gå fra N73 ME-versjon tilbake til N73 og fått det til? 7677524[/snapback] Men hvorfor får jeg ikke oppgradert til 3.0649.0.0.1 når jeg prøver å oppgradere på Nokia Software Updater da? 7681719[/snapback] CellularDude: Forandret produktkode til "vanlig" N73 jeg også, og NSU finner ny FW... Så dette går det. Jeg fullførte ikke da, for jeg ønsker fortsatt ME... [NOR]Andreas: Kanskje fordi du har en operatørlåst telefon, og ikke har forandret produktkode med NSS? Endret 9. januar 2007 av N73_user Lenke til kommentar
LordSnick Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Bytta kode på min fra n73me tilbake til orginal og fikk siste versjon på update. funka helt fint for meg iallefall. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Andreas,09/01-2007 : 16:49]Noen som har prøvd å gå fra N73 ME-versjon tilbake til N73 og fått det til? 7677524[/snapback] Men hvorfor får jeg ikke oppgradert til 3.0649.0.0.1 når jeg prøver å oppgradere på Nokia Software Updater da? 7681719[/snapback] CellularDude: Forandret produktkode til "vanlig" N73 jeg også, og NSU finner ny FW... Så dette går det. Jeg fullførte ikke da, for jeg ønsker fortsatt ME... [NOR]Andreas: Kanskje fordi du har en operatørlåst telefon, og ikke har forandret produktkode med NSS? 7682065[/snapback] Høres lovende ut Skal prøve! Noe senere: Oppgraderingen gikk prikkfritt. Forandret produktkode tilbake til "vanlig" Nokia N73 vha. NSS. Så kom turen til PC Suites oppgraderingsfunksjon. Ny oppgradering ble funnet, og deretter valgte jeg å installere denne. Ferdig! Tusen takk igjen til deg for verdifull assistanse Forresten: Noen som vet hva som er forbedret i V 3.0649.0.0.1 30-11-2006 ? Endret 9. januar 2007 av CellularDude Lenke til kommentar
wampyre Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Mp3 spiller som ikke finner sanger anyone? Muligens mp3 filene som ikke har blitt "vellykket" overført. At de fikk datafeil når de ble overført. Dersom det ikke skyldes dette så overfør alt fra minnekortet via 'Media Storage Mode'. Formater deretter minnekortet i telefonen og overføre alt tilbake. Innstillinger i programmer osv vil fortsatt være det samme på telefonminnet samt minnekortet fordi du har hele strukturen slik den var når du overfører data på denne måten. Har opplevd lignende der begge av disse var tilfeller. Flytter du f.eks. mye data fram og tilbake kan det være lurt å formatere av og til dersom du f.eks. merker dårlig ytelse når du kjører programmer som er installert på minnekort. Hos meg har MSN begynt å kreve abonnement - kinesiske versjon (på engelsk) Får om at det koster 10 RMB i måneden for fortsatt bruk... Finnes det en gratis versjon? Hvis ikke skaffer jeg meg heller en uoffisiell MSN-klient. Har selv opplevd dette så den er nok dessverre ikke gratis i bruk lengre (RMB stod visstnok for Renminbi mer info) Her finnes det en del klienter. Som jeg kan se er de fleste java-baserte noe som betyr at de skulle fungere med de fleste mobiler. Ellers som du sikkert har fått med deg er Telenor sin MSN-klient (java-basert) gratis, dog kun for kunder av selskapet. Lenke til kommentar
groov Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 I forbindelse med siste versjon har jeg tenkt å wipe telefonen helt. Eneste jeg skal spare er kontakter, men når jeg browser til Contacts i Explorer kommer det ikke opp noe som helst - hvorfor? Er jeg nødt til å gjøre dette via PC Sync + Outlook og i såfall hvor mye synces over til Outlook, blir alt av forskjellige telf. nummer med? Hva med bilder? Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 I forbindelse med siste versjon har jeg tenkt å wipe telefonen helt. Eneste jeg skal spare er kontakter, men når jeg browser til Contacts i Explorer kommer det ikke opp noe som helst - hvorfor? Er jeg nødt til å gjøre dette via PC Sync + Outlook og i såfall hvor mye synces over til Outlook, blir alt av forskjellige telf. nummer med? Hva med bilder? 7687442[/snapback] Ser ut til at jeg fikk med all info i kontakter, inkludert personlig bilde fra outlook.. Sletta og tilbakestilte hele telefon både før og etter oppdatering. Lenke til kommentar
groov Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Kult, takk Edit: Virket fint som bare det, men er det noen som vet hvorfor jeg ikke ser noenting når jeg åpner Contacts folderen direkte i Explorer? Endret 10. januar 2007 av groov Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) N73 vs. K800i? n73 er den av de jeg har mest lyst på, men har ingen erfaringer med den...om den tåler mye, om den holder lenge, fukt osv. Har lest tester, men de får jo ikke alltid testet over lenger tid... Har lest litt kommentarer fra brukere om den og det var VELDIG mye forskjellig..noen sier bra kamera andre sier ræva...syns kanskje k800 er litt stor og klumpete men n73 har mye større skjerm. Men n73 har en del ting jeg ikke trenger... men det gjør jo egentlig ikke no...hva syns dere jeg skal ta? kamera, mp3 spiller og at den helst tåler litt er viktig... Tar gjerne bilder når jeg er i bakken og da går det jo fort så hvilken er best på sånne bilder? (av f.eks en som hopper ) Og hvilken er størst?? Har også sett noe om at den henger seg opp en del. HVordan er dette? skriv alt hva dere syns er minus ved denne telefonen:) Takkk for svar Endret 10. januar 2007 av andy24 Lenke til kommentar
DaEarl Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei. Når jeg skal instalere spill eller programmer på min splitter nye n73 ME så funker det ikke. Hverken jar eller sis filer. Sis filer forstår jeg sånn at er fordi det er svært få symbian applikasjoner som er laget til v3 som er på denne telefonen. Men jeg trodde jave(jar filer) skulle funke. Instalerer nesten hele programmet og så sier den at det ikke går. Fikk dog instalert et program men det finner jeg ikke. Det var et spill. Noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå